Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Koszty utrzymania S8 vs. A8  
Autor Wiadomość
TheBareX 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 81
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2014-01-11, 18:37   

A da radę napisać np ceny podzespołów tej samej firmy do a8 vs s8 albo bardzo podobnej jakości.

np. klocki a8 firmy x do a8 - 200 do s8 250
tarcze do a8 300 do s8 400

amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( :D )

Miał ktoś s8 i jednocześnie użytkował a8 przez taki czas żeby móc powiedzieć jaka jest różnica w eksploatacji ? Czy jest tak jak preston zapytał że te części są droższe o 30 %.

poza tym główne pytanie. Jakie części są droższe i o ile.
_________________
Kto nie próbuje, ten nie zyskuje :)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-01-11, 18:38   

Moim zdaniem z jakiegoś powodu ktoś kiedyś kupując Audi kupił wersję S8 wystarczy poczytać dział techniczny i porównać poważniejsze awarie w A8 a S8.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-01-11, 19:04   

Przyklad tarcze 323 mm a 360 mm to roznica od 50 do 80zl za tego samego producenta. Ale moge zrobic Ci idenytczne ceny obu w zakupie nawet w detalu.
Roznicy w zamiennikach nie bedzie badz bedzie bardzo mala. Wiekszych roznic oczekiwalbym w ASO, np jesli chodzi o czesci jednostki napedowej.
_________________
Black Cars Matters
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-01-11, 19:20   

czyli masz odpowiedz barex kupuj s8 i o nic sie nie martw
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2014-01-11, 19:20   

ja mysle, ze koledzy niee chcieli z eski zrobic w12 :P a wg to co takiego ma ta w12 innego oprocz silnika bo jak dla mnie to nic specjalnie innego :P
_________________
dare to be great
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-01-12, 10:30   

TheBareX napisał/a:
amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( :D )


poniosło cię :D

z ciekawości zajrzałem do ETKI
98' - wszystkie amorki (w tym 1BE) ~230E oprócz tych do V6 = 400E <jezu>
01' - wszystkie amorki (w tym 1BE i V6/W12) ~200-230E

dla opancerzonego to fakt 1000E sztuka

W12 ma inne elementy zawieszenia, hamulców i są niektóre na tyle unikalne
że występują tylko w aso i to podbija cenę

w eSce tego jest znacznie mniej, jakieś rzeczy w motorze które się liczą przy grubszej
naprawie bo jest mniej dawców na rynku,np ja musiałem znależć nastawnik od eSki
inne nie dawały pożądanego rezultatu

A8/S8 D2 to ten zje więcej który będzie bardziej zapuszczony/wyeksploatowany
i nic więcej tu się nie wymyśli choćby nie wiem jak się zmóżdżać
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
gryzzli 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49
Dołączył: 30 Lip 2013
Posty: 175
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2014-01-12, 22:50   

Nie rozumie co tak psioczycie na tą zawieche w s8.Osobiście uważam że inżynierowie z audi zrobili kawał super roboty.Samochód jest komfortowy a zarazem nie kładzie się bardzo w zakrętach ani nie nurkuje oraz nie skacze jak pinpong.Dodam że mam założony fabryczny komplet felg i rozmiar opon 18 .Wcześniej mialem a8 na zwykłym zawieszeniu i tam było bardzo komfortowo ale jednak samochód nie trzymał się tak na zakrętach i nie czułem się tak pewnie przy prędkościach powyżej 200 w przeciwieństwie do s8.Co do kosztów ekspoloatacji to myślę że są bardzo zbliżone do a8 4.2 .Zasadnicza różnica jest możliwość otrzymania manuala i kręcenia się silnika do 8000tys oraz to że wkreca sie jakby szybciej .Trzeba też zaznaczyć ze na manualu ten samochód nie jest taki zamulony jak na automacie i dźwięk faktycznie jest ciekawszy bardziej rasowy .Jest jeszcze jeden element który wyróżnia s8 od a8 szczególnie na manualu. Zdrowa bez większych problemów zamyka licznik 300 :-).
 
 
audik 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 84
Skąd: CRACOVIE
Wysłany: 2014-01-16, 11:48   

co do zawieszenia to jest przypadek kiedy A8 bije S-kę, jak mas nivo, wtedy dwa tylne amoryzatory kosztują niewiele mnie, niż cała kompletna S8 :D :D :D
_________________
no i "ni mom" A8 :/
 
 
LUKAS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 05 Paź 2011
Posty: 303
Skąd: Ełk / Warszawa
Wysłany: 2014-01-20, 01:15   

beyer28 napisał/a:
Panowie, czy jedyną różnicą w zawiasie miedzy a8/s8 jest sprężyna? u siebie mam sprężyny od eski, jest twardo jak cholera i z chęcią przeszedł bym na zwykłe o ile to wogule coś da. No i pytanie, czy sprężyny wystarczą?



masz zmienione amorki przód na bilstein sport i na eskowe sprężyny..

Różnica jest w komforcie oraz w wysokości, na zwykłych sprężynach stoi minimum o 3cm wyżej i jest miękko .

Nie musisz wymieniać amorków jeżeli chcesz wrócić do standardu.
Jeżeli byś zmieniał ze zwykłych na eskowe spreżynki wtedy zalecane jest zmiana amorków. U ciebie zdążyłem zmienić tylko przód.

Ale dla mnie za wysoko stała wcześniej :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.