Autor |
Wiadomość |
TheBareX
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31 Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 81 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:37
|
|
|
A da radę napisać np ceny podzespołów tej samej firmy do a8 vs s8 albo bardzo podobnej jakości.
np. klocki a8 firmy x do a8 - 200 do s8 250
tarcze do a8 300 do s8 400
amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( )
Miał ktoś s8 i jednocześnie użytkował a8 przez taki czas żeby móc powiedzieć jaka jest różnica w eksploatacji ? Czy jest tak jak preston zapytał że te części są droższe o 30 %.
poza tym główne pytanie. Jakie części są droższe i o ile. |
_________________ Kto nie próbuje, ten nie zyskuje |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2014-01-11, 19:04
|
|
|
Przyklad tarcze 323 mm a 360 mm to roznica od 50 do 80zl za tego samego producenta. Ale moge zrobic Ci idenytczne ceny obu w zakupie nawet w detalu.
Roznicy w zamiennikach nie bedzie badz bedzie bardzo mala. Wiekszych roznic oczekiwalbym w ASO, np jesli chodzi o czesci jednostki napedowej. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-11, 19:20
|
|
|
czyli masz odpowiedz barex kupuj s8 i o nic sie nie martw |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-11, 19:20
|
|
|
ja mysle, ze koledzy niee chcieli z eski zrobic w12 a wg to co takiego ma ta w12 innego oprocz silnika bo jak dla mnie to nic specjalnie innego |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-12, 10:30
|
|
|
TheBareX napisał/a: | amory do a8 1000 zł a do s8 10 tys zł. ( )
|
poniosło cię
z ciekawości zajrzałem do ETKI
98' - wszystkie amorki (w tym 1BE) ~230E oprócz tych do V6 = 400E <jezu>
01' - wszystkie amorki (w tym 1BE i V6/W12) ~200-230E
dla opancerzonego to fakt 1000E sztuka
W12 ma inne elementy zawieszenia, hamulców i są niektóre na tyle unikalne
że występują tylko w aso i to podbija cenę
w eSce tego jest znacznie mniej, jakieś rzeczy w motorze które się liczą przy grubszej
naprawie bo jest mniej dawców na rynku,np ja musiałem znależć nastawnik od eSki
inne nie dawały pożądanego rezultatu
A8/S8 D2 to ten zje więcej który będzie bardziej zapuszczony/wyeksploatowany
i nic więcej tu się nie wymyśli choćby nie wiem jak się zmóżdżać |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2014-01-12, 22:50
|
|
|
Nie rozumie co tak psioczycie na tą zawieche w s8.Osobiście uważam że inżynierowie z audi zrobili kawał super roboty.Samochód jest komfortowy a zarazem nie kładzie się bardzo w zakrętach ani nie nurkuje oraz nie skacze jak pinpong.Dodam że mam założony fabryczny komplet felg i rozmiar opon 18 .Wcześniej mialem a8 na zwykłym zawieszeniu i tam było bardzo komfortowo ale jednak samochód nie trzymał się tak na zakrętach i nie czułem się tak pewnie przy prędkościach powyżej 200 w przeciwieństwie do s8.Co do kosztów ekspoloatacji to myślę że są bardzo zbliżone do a8 4.2 .Zasadnicza różnica jest możliwość otrzymania manuala i kręcenia się silnika do 8000tys oraz to że wkreca sie jakby szybciej .Trzeba też zaznaczyć ze na manualu ten samochód nie jest taki zamulony jak na automacie i dźwięk faktycznie jest ciekawszy bardziej rasowy .Jest jeszcze jeden element który wyróżnia s8 od a8 szczególnie na manualu. Zdrowa bez większych problemów zamyka licznik 300 :-). |
|
|
|
|
audik
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 84 Skąd: CRACOVIE
|
Wysłany: 2014-01-16, 11:48
|
|
|
co do zawieszenia to jest przypadek kiedy A8 bije S-kę, jak mas nivo, wtedy dwa tylne amoryzatory kosztują niewiele mnie, niż cała kompletna S8 |
_________________ no i "ni mom" A8
|
|
|
|
|
|
|
|
LUKAS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2011 Posty: 303 Skąd: Ełk / Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-20, 01:15
|
|
|
beyer28 napisał/a: | Panowie, czy jedyną różnicą w zawiasie miedzy a8/s8 jest sprężyna? u siebie mam sprężyny od eski, jest twardo jak cholera i z chęcią przeszedł bym na zwykłe o ile to wogule coś da. No i pytanie, czy sprężyny wystarczą? |
masz zmienione amorki przód na bilstein sport i na eskowe sprężyny..
Różnica jest w komforcie oraz w wysokości, na zwykłych sprężynach stoi minimum o 3cm wyżej i jest miękko .
Nie musisz wymieniać amorków jeżeli chcesz wrócić do standardu.
Jeżeli byś zmieniał ze zwykłych na eskowe spreżynki wtedy zalecane jest zmiana amorków. U ciebie zdążyłem zmienić tylko przód.
Ale dla mnie za wysoko stała wcześniej |
_________________
|
|
|
|
|
|