Który olej zalać do silnika 4.2 PB |
Liqui Moly Toptec 4100 5W40 |
|
50% |
[ 4 ] |
Valvoline SynPower 5W40 |
|
12% |
[ 1 ] |
Valvoline VR1 Racing 5W50 |
|
37% |
[ 3 ] |
|
Głosowań: 8 |
Wszystkich Głosów: 8 |
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Hunt
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-02-20, 03:46
|
|
|
Nowe z dużymi silnikami to jakieś 2.3 w Mustangu, a tam leje się olej 0W20 ze względu na bardzo cienkie kanaliki olejowe.
Wcześniej miałem Mondeo st200 i mimo, iż producent zalecał do tego silnika olej typu 5W30,to doświadczenie wskazywało, aby jednak stosować olej co najmniej 5W40 lub 5W50. Ci co jeździli na 5W30 byli bardziej narażeni na obrócenie panewki w trasie lub wywalenie upg z przegrzania. Podejrzewam, że w BFM może być podobnie, w sensie 5w40 czy 5w50 mając grubszy film olejowy i będący bardziej odporny na przeciążenia i wysokie temperatury będzie się lepiej spisywał, będzie lepszą ochroną. I moim zdaniem interwał olejowy to max 15 tys km. i to jeśli ktoś dużo lata w trasach, a jeśli dużo jazdy miejskiej lub górskiej to co 10-11k km |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-20, 08:49
|
|
|
Hunt napisał/a: | Nowe z dużymi silnikami to jakieś 2.3 w Mustangu, a tam leje się olej 0W20 |
2.3 to mały silnik,
0W20 - żywotność 150 TK i remont . Byleby do końca gwarancji dojeżdzić |
|
|
|
|
|
|
|
Hunt
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-02-20, 10:15
|
|
|
To taka ironia była, ale niestety w obecnych czasach powyżej 2.0 to już jest duży silnik. |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-20, 10:28
|
|
|
Hunt napisał/a: | To taka ironia była, ale niestety w obecnych czasach powyżej 2.0 to już jest duży silnik. |
Pseudo ekologia,
a potem te 2.0 TDCI palą tyle na autostradzie co moje 4.2 pb, wiem bo miałem |
|
|
|
|
|
|
|
Hunt
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019 Posty: 28 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2019-02-20, 16:01
|
|
|
Po ST200 miałem Mondeo w tdci, to powiem Ci 7litrow to max jaki mi spalił w trasie i to jadąc ciągle pod 180-220 kmh.
4.2 BFM minimalnie mi spalił 11.5 jadąc naprawdę spokojnie.. Także bez przesady z tymi porównani |
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-02-20, 17:21
|
|
|
Hunt napisał/a: | Po ST200 miałem Mondeo w tdci, to powiem Ci 7litrow to max jaki mi spalił w trasie i to jadąc ciągle pod 180-220 kmh.
4.2 BFM minimalnie mi spalił 11.5 jadąc naprawdę spokojnie.. Także bez przesady z tymi porównani |
ford s max prz prędkości 200 palił grubo ponad 10, zrobiłem tym autem ponad 200 tk wiec wiem
11.5 to ja mam spalanie SREDNIE z 40 tys km. W A8
może nowszy silnik mniej pali niż bfm, a jadąc bardzo spokojnie można zejść poniżej 9 tylko po co , a trasy codzienne jak 200-400 km w tym połowa autostrady okolice 10-11 wiec nie wiem skąd minimalne masz 11.5 i z jakiego odcinka i ile w ogóle zrobiłeś tym autem?
Jadąc po bułki do sklepu rano mam 22 l wiec odnośmy się do konkretnych tras
Co więcej w drugim A8 4.0 tfsi 435 ps średnie spalanie od nowości czyli 90tk wynosi 11,3 wiec uważam swoje wyniki za wiarygodne i obiektywne |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-02-20, 17:47
|
|
|
Panowie, ale to temat o oleju a nie spalaniu, do tego zdaje się jest już temat odpowiedni |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2019-02-21, 09:17
|
|
|
SOBA napisał/a: | Ja mam taki MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 dobry? xD |
do diesla rewelka:) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
SOBA
Moje A8
Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy Wiek: 30 Dołączył: 17 Paź 2013 Posty: 79 Skąd: Bełchatów
|
Wysłany: 2019-02-21, 10:08
|
|
|
Preston81 napisał/a: | SOBA napisał/a: | Ja mam taki MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 dobry? xD |
do diesla rewelka:) |
W takim razie szukam 3.3 tdi na podmianke |
_________________ Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
|
|
|
|
|
witekand
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Witek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Maj 2019 Posty: 4 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-05-24, 14:27
|
|
|
Ja jeżdżę na 5W40, poprzedni właściciel też taki lał, i nic mi się nie dzieje. Auto odpala i pali normalnie, zrobiłem od zakupu 50 tysięcy km, wymieniam olej równo co 10 tysięcy km.
Zmieniłem tylko markę, Z Motula na Castrol po pułkaniu silnika.
Valvo miałem w poprzednim aucie - diesel z przebiegiem 200 tysięcy km i też był dobry, do benzyny nie wiem. |
|
|
|
|
|
|
|
Adam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz Wiek: 26 Dołączył: 31 Lip 2018 Posty: 212 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2019-08-06, 11:29
|
|
|
Witam zastanawiam się nad 5w50 valvo albo millers na dzień dzisiejszy mam 5w50 liquimoly . Ktoś miał do czynienia z millersem |
|
|
|
|
kr77
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 16 Gru 2015 Posty: 3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2020-07-30, 13:56
|
|
|
Kolego jak Ci pracuje na 5W50 ? masz porównanie do 5W40 ?
Ja mam Valvoline MST C3 5W40 jak jest ciepły mam wrażenie, że jest za "rzadki" mimo iż mam wymienione napinacze, łańcuchy od faz rozrządu to potrafią czasem zaklepać póki się nie naciągną co sugeruje jak by olej za szybko spływał.
Pozdrawiam
Witam ponownie,
Po wymianie na Valvoline VR1 Racing 5W50 silnik pracuje zdecydowanie ciszej, jak by bardziej był spasowany, piszę o pracy na postoju i w temp. roboczej, czyli mniej więcej to czego powinniśmy się spodziewać po zmianie na taki olej. Ma większy zakres smarowania w górnych temperaturach w porównaniu do 5W40. Wad nie zauważyłem.(Wymiana była w sierpniu, do listopada na razie wszystko ok)
Silnik BFM 4.2
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
|