Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Który olej wybrać do 4.2 PB ?  

Który olej zalać do silnika 4.2 PB
Liqui Moly Toptec 4100 5W40
50%
 50%  [ 4 ]
Valvoline SynPower 5W40
12%
 12%  [ 1 ]
Valvoline VR1 Racing 5W50
37%
 37%  [ 3 ]
Głosowań: 8
Wszystkich Głosów: 8

Autor Wiadomość
Hunt 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-20, 03:46   

Nowe z dużymi silnikami to jakieś 2.3 w Mustangu, a tam leje się olej 0W20 ze względu na bardzo cienkie kanaliki olejowe.
Wcześniej miałem Mondeo st200 i mimo, iż producent zalecał do tego silnika olej typu 5W30,to doświadczenie wskazywało, aby jednak stosować olej co najmniej 5W40 lub 5W50. Ci co jeździli na 5W30 byli bardziej narażeni na obrócenie panewki w trasie lub wywalenie upg z przegrzania. Podejrzewam, że w BFM może być podobnie, w sensie 5w40 czy 5w50 mając grubszy film olejowy i będący bardziej odporny na przeciążenia i wysokie temperatury będzie się lepiej spisywał, będzie lepszą ochroną. I moim zdaniem interwał olejowy to max 15 tys km. i to jeśli ktoś dużo lata w trasach, a jeśli dużo jazdy miejskiej lub górskiej to co 10-11k km
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-20, 08:49   

Hunt napisał/a:
Nowe z dużymi silnikami to jakieś 2.3 w Mustangu, a tam leje się olej 0W20


2.3 to mały silnik,
0W20 - żywotność 150 TK i remont . Byleby do końca gwarancji dojeżdzić
 
 
Hunt 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-20, 10:15   

To taka ironia była, ale niestety w obecnych czasach powyżej 2.0 to już jest duży silnik.
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-20, 10:28   

Hunt napisał/a:
To taka ironia była, ale niestety w obecnych czasach powyżej 2.0 to już jest duży silnik.

Pseudo ekologia,
a potem te 2.0 TDCI palą tyle na autostradzie co moje 4.2 pb, wiem bo miałem
 
 
Hunt 

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 02 Lut 2019
Posty: 28
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-02-20, 16:01   

Po ST200 miałem Mondeo w tdci, to powiem Ci 7litrow to max jaki mi spalił w trasie i to jadąc ciągle pod 180-220 kmh.
4.2 BFM minimalnie mi spalił 11.5 jadąc naprawdę spokojnie.. Także bez przesady z tymi porównani
 
 
walus30
[Usunięty]

Wysłany: 2019-02-20, 17:21   

Hunt napisał/a:
Po ST200 miałem Mondeo w tdci, to powiem Ci 7litrow to max jaki mi spalił w trasie i to jadąc ciągle pod 180-220 kmh.
4.2 BFM minimalnie mi spalił 11.5 jadąc naprawdę spokojnie.. Także bez przesady z tymi porównani


ford s max prz prędkości 200 palił grubo ponad 10, zrobiłem tym autem ponad 200 tk wiec wiem

11.5 to ja mam spalanie SREDNIE z 40 tys km. W A8
może nowszy silnik mniej pali niż bfm, a jadąc bardzo spokojnie można zejść poniżej 9 tylko po co <hmm> , a trasy codzienne jak 200-400 km w tym połowa autostrady okolice 10-11 wiec nie wiem skąd minimalne masz 11.5 i z jakiego odcinka i ile w ogóle zrobiłeś tym autem?
Jadąc po bułki do sklepu rano mam 22 l wiec odnośmy się do konkretnych tras

Co więcej w drugim A8 4.0 tfsi 435 ps średnie spalanie od nowości czyli 90tk wynosi 11,3 wiec uważam swoje wyniki za wiarygodne i obiektywne
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-02-20, 17:47   

Panowie, ale to temat o oleju a nie spalaniu, do tego zdaje się jest już temat odpowiedni <faktycznie>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1805
Skąd: Poznań
Wysłany: 2019-02-21, 09:17   

SOBA napisał/a:
Ja mam taki MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 dobry? xD


do diesla rewelka:)
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
SOBA 
Moje A8



Rocznik: 2016
Silnik cm3: 1.5
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: Opel Insignia B
Pomógł: 2 razy
Wiek: 30
Dołączył: 17 Paź 2013
Posty: 79
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2019-02-21, 10:08   

Preston81 napisał/a:
SOBA napisał/a:
Ja mam taki MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 dobry? xD


do diesla rewelka:)

W takim razie szukam 3.3 tdi na podmianke <hihi> <fujarka>
_________________
Było: A8 D2 4.2 V8 1999r
Było: A8 D2 Long 4.2 V8 2001r
Było: Hyundai i20 1.2 2016r
Było: Hyundai i40 1.7crdi 2015r
Jest: Opel Insignia B 1.5T 2017r
 
 
witekand 
Użytkownik


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Witek
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 23 Maj 2019
Posty: 4
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-05-24, 14:27   

Ja jeżdżę na 5W40, poprzedni właściciel też taki lał, i nic mi się nie dzieje. Auto odpala i pali normalnie, zrobiłem od zakupu 50 tysięcy km, wymieniam olej równo co 10 tysięcy km.

Zmieniłem tylko markę, Z Motula na Castrol po pułkaniu silnika.

Valvo miałem w poprzednim aucie - diesel z przebiegiem 200 tysięcy km i też był dobry, do benzyny nie wiem.
 
 
Adam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB
Imię: adam
Jeżdzę: RS6 C7 STAGE 3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 25
Dołączył: 31 Lip 2018
Posty: 212
Skąd: Białystok
Wysłany: 2019-08-06, 11:29   

Witam zastanawiam się nad 5w50 valvo albo millers na dzień dzisiejszy mam 5w50 liquimoly . Ktoś miał do czynienia z millersem
 
 
kr77 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 16 Gru 2015
Posty: 3
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2020-07-30, 13:56   

Kolego jak Ci pracuje na 5W50 ? masz porównanie do 5W40 ?

Ja mam Valvoline MST C3 5W40 jak jest ciepły mam wrażenie, że jest za "rzadki" mimo iż mam wymienione napinacze, łańcuchy od faz rozrządu to potrafią czasem zaklepać póki się nie naciągną co sugeruje jak by olej za szybko spływał.

Pozdrawiam


Witam ponownie,
Po wymianie na Valvoline VR1 Racing 5W50 silnik pracuje zdecydowanie ciszej, jak by bardziej był spasowany, piszę o pracy na postoju i w temp. roboczej, czyli mniej więcej to czego powinniśmy się spodziewać po zmianie na taki olej. Ma większy zakres smarowania w górnych temperaturach w porównaniu do 5W40. Wad nie zauważyłem.(Wymiana była w sierpniu, do listopada na razie wszystko ok)
Silnik BFM 4.2

Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.