|
Autor |
Wiadomość |
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-21, 22:14
|
|
|
panton napisał/a: | FOSS napisał/a: | W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12 |
Nie widziałem przy W12 takich (tematów) tasiemców jak przy V8 i nastawniki.
Damian ja rozumiem Twoje sympatie do BFMa.......... w końcu w nim się tyle dzieje, że zawsze jest coś do dłubania a z tego żyjesz. |
Co ja w nich robię i z czego żyję to nie ma tu nic do rzeczy i raczej nie o tym jest ten wątek.
Napisałeś, że są tylko dwa godne polecenia 4.2bvn i 6.0bht a statystyki tego forum pokazują, że zdecydowanie popularniejszym i zdecydowanie częściel polecanym od 6.0bht jest jednak 4.2bfm - ot tylko tyle i nie ma co sobie dopowiadać jakichś dodatkowych historii.
6.0W12 jest droższe w serwisowaniu i raczej ciężko z tym polemizować.
Brak tak mnogiej liczby tematów na forum jak o 4.2V8 nie wynika z tego, że W12 jest takie super ale raczej z tego, że jest zdecydowanie rzadsze.
Taki mały przykład...
Gdyby spojrzeć na historie serwisową w ASO obu tych samochodów, a oglądałem ich już sporo, to o ile w W12 wielokrotny wymont./zamont. silnika o niczym szczególnym jeszcze nie świadczy i jest całkiem normalne o tyle przy 4.2V8 raczej rzadko jest to spotykane.
I jakbyś nie zauważył to ja wcale nie twierdzę, że W12 jest złe i że należy go omijać szerokim łukiem ale skoro mówimy o statystykach to cóż, klasyczne 4.2V8 popularnością bije go na głowę |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
VeRay
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8, D2
Wiek: 31 Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 11 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 2017-09-21, 22:18
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi. Decyzja z mojej strony jest tylko jedna. Następne A8 to będzie W12 w budzie D3. Myślę że na lato będę się już sensownie rozglądal za konkretnym egzemplarzem. Co do D3 to mega mi się podobają przedlifty i właśnie mi się wydawało że widziałem kiedyś W12 właśnie z grillem z roku modelowego 2002-2005. Ale możliwe że to był jakiś tuning emnlematami bo pod maskę nie zakładałem. |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-21, 22:45
|
|
|
Cytat: | Napisałeś, że są tylko dwa godne polecenia 4.2bvn i 6.0bht a statystyki tego forum pokazują, że zdecydowanie popularniejszym i zdecydowanie częściel polecanym od 6.0bht jest jednak 4.2bfm - ot tylko tyle i nie ma co sobie dopowiadać jakichś dodatkowych historii. |
to wynika z zasobności portfela - każdy brał BFMa bo niedrogo zamontuje LPG i będzie śmigać, sam zakup D3 z BFM był w innym przedziale cenowym niż BHT
dodatkowo dużo osób ma D3 z początków produkcji a pierwsze W12 to 2004 i wyżej - czytaj inny przedział cenowy
W12 wychodziły z lepszym wyposażeniem co również przekładało się na inną cenę odsprzedaży
przy W12 instalacja LPG jest droższa (i jeszcze kilka lat temu niewielu potrafiło taką instalację założyć) + legendy o awaryjności tego silnika (awaryjne i problematyczne były pierwsze W12 w D2 ale w D3 te problemy zostały wyeliminowane)
na koniec dodam - ile wyjechało D3 z BFM a ile W12?
To wszystko ma przełożenie na popularność BFMa ale nie jest argumentem przemawiającym za trwałością czy jakością. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |