Autor |
Wiadomość |
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2017-05-26, 08:51 Który silnik d3 3.0 4.0 4.2 tdi czy 4.2/ 6.0 pb
|
|
|
Witam! Będę się powoli przymierzał do poszukiwań d3. Rozważam, który silnik najlepiej spełni moje wymagania. Pb/ lpg mam po cenie ze stacji, ropa po 3 zł około, robie 15 k km rocznie. Jak z kosztami eksploatacji, na pewno najmniej obsługowe by było 4.2 pb z lpg, a najoszczędniejsze pod względem paliwa 3.0 tdi. 6.0 lpg 4.2 tdi i 4.0 tdi zakładam drogą obsługę i duże spalanie. Czekam na odpowiedzi użytkowników i pozdrawiam.
Wchodzi jeszcze w grę chyba 6.0 z gazem, czytam że w miarę lubi gaz, rozrząd na łańcuchu i nie pali dużo więcej od v8, a jak koszta instalacji ? |
|
|
|
|
|
|
|
Chmielu
Użytkownik
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8L, D3
Wiek: 44 Dołączył: 26 Lip 2017 Posty: 19 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-08-23, 11:51
|
|
|
Ja nie dawno kupiłem A8 D3.
Po moim rozeznaniu (mogę się mylić) wychodzi na to, że w D3 najtrwalszymi konstrukcjami było 4.2 V8 Pb, oraz 4.2 V8 TDi.
Generalnie musisz wybrać co lubisz
Dla mnie diesel to nie samochód, a LPG to zuoooo więc wybór miałem łatwy |
|
|
|
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
olimp510
Użytkownik
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: IRQ
Jeżdzę: D3 380KM 768Nm
Dołączył: 09 Paź 2015 Posty: 14 Skąd: FZ/ RJA
|
Wysłany: 2017-08-31, 18:06
|
|
|
potwierdzam co do 4.2 TDI
moje autko nie ma chipa (narazie) ale uwaga,
ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie
co do spalania - w niedziele wracałem 200 km jadąc normalnie - tam gdzie trzeba dynamiczne wyprzedzenie, ogólnie bez zamulania - i uwaga spalanie 7,4 l/100km |
_________________ Tego nie pomalujesz. |
|
|
|
|
|
|
|
stan
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2010 Posty: 138 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-09-01, 09:11
|
|
|
olimp510 napisał/a: | ostatnio czarne cayenee 500 koni 2015 rok chciało mi pokazać że jest szybsze, owszem jest ale A8 D3 4.2 TDI spokojnie go dojeżdzało.
Podejrzewam że po chip'ie zobaczyłby moja ciemną pupcie |
W takim razie kierownik tego pieprzu nie chciał z litości robić Ci siary, chyba że pod maską było 300 a nie 500 KM albo 3.0 w "dizlu". 4.2 TDI jest przyjemne, dość oszczędne - jeśli nie trzeba go naprawiać (stała prędkość ok. 90 może zejść poniżej 7l/100 km). |
|
|
|
|
VeRay
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Darek
Jeżdzę: A8, D2
Wiek: 31 Dołączył: 04 Wrz 2017 Posty: 11 Skąd: Mszana Dolna
|
Wysłany: 2017-09-21, 16:45
|
|
|
Podepne się.
Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio? Interesuje mnie model D3 przed lift.
Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2? O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG? Czy jest duża róznica w mocy między 4.2? Jest to bardzo odczuwalne? Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego? W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa. |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-21, 17:12
|
|
|
VeRay napisał/a: | Panowie jak to jest z tym W12?
To jest ogólnie żywotny silnik czy tak średnio? |
Żywotny. O ile się o niego dba.
VeRay napisał/a: | Interesuje mnie model D3 przed lift. |
Nie ma czegos takiego jak W12 przed-lift.
Wraz z wypuszczeniem modelu W12 (2004/2005) wszedł duży grill i wszystko inne charakterystyczne dla po-lifta.
VeRay napisał/a: | Jak ogólnie wypada spalanie w porównaniu do 4.2? |
W12 pali więcej.
O ile w trasie różnice są raczej znikome o tyle w mieście, w korkach, w zimę może być znacznie więcej.
VeRay napisał/a: | O gazie wgl nie myślę, ale nurtuje mnie pytanie czy taki silnik radzi sobie z LPG? |
Radzi sobie dobrze o ile instalacja jest właściwie dobrana oraz poprawnie zamontowana i wystrojona.
VeRay napisał/a: | Czy jest duża róznica w mocy między 4.2? |
No jest.
4.2V8 fabrycznie 335KM
6.0W12 fabrycznie 450KM
VeRay napisał/a: | Jest to bardzo odczuwalne? |
Jest odczuwalne.
Czy bardzo to określenie mocno subiektywne ale W12 to nie jest żaden sprinter tylko zacna limuzyna z dużym motorem.
VeRay napisał/a: | Czy te silniki miałe tendencje to wywalenia korby bokiem, zataracia lub czego kolwiek innego? |
Mają tendencję do przegrzewania się jak i również zacierania się ale wyłącznie w wyniku zaniedbań serwisowych.
VeRay napisał/a: | W przyszlości chicałbym zakupić D3 ale bardzo mnie intersuje własnie W12 i wersja przedliftowa. |
Nie ma takiego samochodu w tej wersji. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-21, 19:59
|
|
|
w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12
nie rozumiem osób, które podniecają się 4.2 BFM.....a już argumenty o tanim serwisie mnie rozśmieszają patrząc ile np. VanDam przy tym silniku robił i przy jakim przebiegu |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-09-21, 20:50
|
|
|
Serwis W12 kosztuje wiele wiecej. do BFMa zamienniki sa, do BHT nie.
Poczekaj na swoje TDI przy wiekszych przebiegach, wydasz wiecej niz na benzynowe V8 |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:14
|
|
|
Cytat: | Poczekaj na swoje TDI przy wiekszych przebiegach, wydasz wiecej niz na benzynowe V8 |
pobożne życzenia.... puki co statystyka nawet tego forum pokazuje, że mijasz się z prawdą....
znam kilku użytkowników 4.2TDI z nalotem powyżej 300kkm i nic sensownego przy silniku nie robili..... V8 Pb - rozrządy, pompy wody, nastawniki, poduszki pod silnikiem, pompy paliwa, sondy, alternator, wentylatory chłodnicy .........baa nawet skrzynia mniej wytrzymuje przy V8 Pb niż przy V8 TDI
pomijam fakt jak jedzie taki BFM a BVN..... dla jasności nie jestem fanem gnojowicy |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:29
|
|
|
panton napisał/a: | w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12 ... |
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczej |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:32
|
|
|
Dobrze wiesz jak jest ze statystyka..tak ze z psem mamy po 3 nogi.
Dziwne by rozrzadu nie robic, gdyz jest to serwisowo przewidziane przy okreslonym przebiegu.
Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor.
Z ASB nie wiem skad te wnioski, bo przesadzajac z momentem skrocisz zycie 6HP, a przy V8 TDI o to latwiej.
Co do osiagow - oczywiscie, BVN po chipie idzie rowno nawet z W12, silnik ten jest bardzo udany, wiec wcale sie nie dziwie ze praktycznie bez wiekszych zmian poszedl do D4. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:39
|
|
|
FOSS napisał/a: | panton napisał/a: | w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12 ... |
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczej |
D3 Benzynowe i LPG ==> Tematów: 389, Postów: 7599
D3 Wysokoprężne ==> Tematów: 228, Postów: 2803
[ Dodano: 2017-09-21, 22:42 ]
dice111 napisał/a: | Dobrze wiesz jak jest ze statystyka..tak ze z psem mamy po 3 nogi. |
słusznie..... ale jest to jakiś pogląd, wskaźnik....
[ Dodano: 2017-09-21, 22:42 ]
dice111 napisał/a: | Mocno upraszczajac benzyne i diesla stworzono do czego innego, po to je klepia by ludzie mieli wybor. |
zgadzam się w 100% |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:50
|
|
|
panton napisał/a: | FOSS napisał/a: | panton napisał/a: | w D3 są dwa silniki godne uwagi
4.2TDI i W12 ... |
Statystyka nawet tego forum pokazuje, że jest zupełnie inaczej |
D3 Benzynowe i LPG ==> Tematów: 389, Postów: 7599
D3 Wysokoprężne ==> Tematów: 228, Postów: 2803 |
W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12 |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2017-09-21, 21:57
|
|
|
FOSS napisał/a: | W benzynowych porównaj 4.2V8 oraz 6.0W12 |
Nie widziałem przy W12 takich (tematów) tasiemców jak przy V8 i nastawniki.
Damian ja rozumiem Twoje sympatie do BFMa.......... w końcu w nim się tyle dzieje, że zawsze jest coś do dłubania a z tego żyjesz. |
|
|
|
|
|