Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-13, 14:51
|
|
|
FOSS napisał/a: | ernesto napisał/a: | pra pra pra babcia Wiki :-P mówi że : |
pra pra pra babcia Wiki może jest i fajna ale niestety informacje bywają czasem nieścisłe
|
Mam przypuszczenia że babuleńka nadużywa biowitalu i dla tego tak koloryzuje :-D |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-18, 15:06
|
|
|
Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...
Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM. Samochód miał jedną bardzo istotną wadę - Nie można było opanować łamania oparcia siedzenia RECARO ,było kilkakrotnie spawane :-P
Z zeznań poprzedniego właściciela mojej S ( pierwszego w Polsce) wynika ,że w Szwajcarii istniała firma która zajmowała się podnoszeniem mocy w S8 D2 8-) |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-18, 15:11
|
|
|
A co to za problem dla profesjonalnej firmy dołożyć kompresor czy turbo do V8? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-18, 15:16
|
|
|
batmanS8 napisał/a: | Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ... |
Ale nie mylmy wersji limitowanych z autami fabrycznymi poddanymi tuningowi bo to jednak dwa inne zagadnienia ;-)
batmanS8 napisał/a: | Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM. |
Rozumiem, że silnik doładowany? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-18, 16:10
|
|
|
A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?
http://www.youtube.com/watch?v=SuLVSnhEHow
Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-18, 16:18
|
|
|
Co jak co, ale pięknie mruczy ten MTM'ik :-D |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2013-11-18, 16:53
|
|
|
FOSS napisał/a: | Rozumiem, że silnik doładowany? |
Oczywiście bi-turbo ,Sprężarki GARETT GTR Turbiny tak ssały ,że obawiałem się ,żeby przód nie został wessany :shock:
Samochód stworzony po to aby przesadnie bogaty "Hans" mógł poczuć namiastkę tego co działo się w grupie "B" ,taką historię opowiedział mi właściciel .
Myślę ,że stworzyć coś więcej w tamtych czasach niż S8 D2 to naprawde wyczyn i majstersztyk.
I napewno nie jest to spacer przez plaże nawet dla profesjonalnych firm tuningowych ,to nie rzędowe 6 garów w żeliwnym bloku ....
V8 to stop SILUMINIUM (alu + krzem) z którym to nawet firma BMW nie mogła sobie poradzić w zwykłych silnikach V8 kręcących się do 6tys . |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
Konrado84
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: D3 4,2 MPI, D2 AKE, CLS 500
Dołączył: 08 Lis 2010 Posty: 4 Skąd: Dąbrowa Tarn./Kraków
|
Wysłany: 2013-11-20, 18:24
|
|
|
ernesto napisał/a: | A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?
http://www.youtube.com/watch?v=SuLVSnhEHow
Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej |
Widziałem ten test w jakiejś niemieckiej telewizji, jeszcze jako dzieciak, bodajże w 2001 roku.
Skoro testowali to auto w popularnym programie motoryzacyjnym to chyba raczej nie był to pojedynczy egzemplarz |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-11-20, 20:42
|
|
|
FOSS napisał/a: |
Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
|
no proszę pana... poprawisz się sam? :-) |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-20, 21:08
|
|
|
maciu napisał/a: | FOSS napisał/a: |
Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
|
no proszę pana... poprawisz się sam? :-) |
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-21, 06:21
|
|
|
trzeba by dryndnąć do MTM-u i zapytać się ile tego wypuścili :-D |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-22, 03:01
|
|
|
maciu napisał/a: | FOSS napisał/a: |
Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
|
no proszę pana... poprawisz się sam? :-) |
No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)
Ale trochę mnie wyrwałeś z kontekstu chociaż przyznaję, że tam wcześniej napisałem tak, że sam się dziwię to czytając :-x
Generalnie chciałem napisać o tym, że zmienne fazy rozrządu i dolotu powodują u nas właśnie ten dobry "dół" i również mocną "górę" i po wykresach widać, że moment nie przyrasta proporcjonalnie do mocy - tu konkretnie o naszych 4.2V8 bo jak mam wykres sprzed lat z mojej byłej Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Korton
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Sie 2013 Posty: 371 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-11-22, 08:04
|
|
|
FOSS napisał/a: | No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-) |
Troszke odwrotnie, moc jest zalezna od momentu obrotowego i predkosci obrotowej silnika
Wzor ma postac MOC = (Nm * obr/min) / wspolczynnik = 9549 |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-12-04, 12:03
|
|
|
no tak jedno jest zależne od drugiego oczywiście mierzy się moment
i z tego wyprowadza moc, straty itp. wpływaja na to że zaleznośc nie jest liniowa
ale jednak jest |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2013-12-29, 12:51
|
|
|
FOSS napisał/a: | Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-) |
W omedze jest zmienna pojemnosc kolektora dolotowego i nazywa sie to multiram.
w omedze A byl dualram.
W V omegi 1 stopien to skrucenie dolotu poprzez zawor w dolocie przed silnikiem a 2 stopien joz w samej patelni kolektora dolotowego na silniku.
Tak tylko dla scislosci |
|
|
|
|
|