Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
Limitowana wersja Audi S8 D2?  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-13, 14:51   

FOSS napisał/a:
ernesto napisał/a:
pra pra pra babcia Wiki :-P mówi że :

pra pra pra babcia Wiki może jest i fajna ale niestety informacje bywają czasem nieścisłe


Mam przypuszczenia że babuleńka nadużywa biowitalu i dla tego tak koloryzuje :-D
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-18, 15:06   

Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...

Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM. Samochód miał jedną bardzo istotną wadę - Nie można było opanować łamania oparcia siedzenia RECARO ,było kilkakrotnie spawane :-P

Z zeznań poprzedniego właściciela mojej S ( pierwszego w Polsce) wynika ,że w Szwajcarii istniała firma która zajmowała się podnoszeniem mocy w S8 D2 8-)
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-11-18, 15:11   

A co to za problem dla profesjonalnej firmy dołożyć kompresor czy turbo do V8?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-11-18, 15:16   

batmanS8 napisał/a:
Panowie a co z trzema zacnymi literkami "ABT" ? Ta firma przecież też maczała palce w naszych samochodach ...

Ale nie mylmy wersji limitowanych z autami fabrycznymi poddanymi tuningowi bo to jednak dwa inne zagadnienia ;-)

batmanS8 napisał/a:
Miałem okazje kupić S8 D2 po tuningu WALTER ROHRL ,bardzo szczególna wersja pokazowa S8 mająca zaledwie 460KM.

Rozumiem, że silnik doładowany?
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-18, 16:10   

A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?
http://www.youtube.com/watch?v=SuLVSnhEHow

Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-18, 16:18   

Co jak co, ale pięknie mruczy ten MTM'ik :-D
_________________
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-11-18, 16:53   

FOSS napisał/a:
Rozumiem, że silnik doładowany?


Oczywiście bi-turbo ,Sprężarki GARETT GTR Turbiny tak ssały ,że obawiałem się ,żeby przód nie został wessany :shock:
Samochód stworzony po to aby przesadnie bogaty "Hans" mógł poczuć namiastkę tego co działo się w grupie "B" ,taką historię opowiedział mi właściciel .

Myślę ,że stworzyć coś więcej w tamtych czasach niż S8 D2 to naprawde wyczyn i majstersztyk.
I napewno nie jest to spacer przez plaże nawet dla profesjonalnych firm tuningowych ,to nie rzędowe 6 garów w żeliwnym bloku ....
V8 to stop SILUMINIUM (alu + krzem) z którym to nawet firma BMW nie mogła sobie poradzić w zwykłych silnikach V8 kręcących się do 6tys .
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Konrado84 
Użytkownik



Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: D3 4,2 MPI, D2 AKE, CLS 500
Dołączył: 08 Lis 2010
Posty: 4
Skąd: Dąbrowa Tarn./Kraków
Wysłany: 2013-11-20, 18:24   

ernesto napisał/a:
A czy wersja MTM w rzeczywistości wychodziła?
http://www.youtube.com/watch?v=SuLVSnhEHow

Jest to wersja na specjalne zamówienie, czy MTM jako nadworna firma Audi tak jak Brabus w Mercedesie podukowała te wersje na skale większą niż jako pojazd pokazowy typu co możemy zrobić z S8 by gniotło lepiej


Widziałem ten test w jakiejś niemieckiej telewizji, jeszcze jako dzieciak, bodajże w 2001 roku.
Skoro testowali to auto w popularnym programie motoryzacyjnym to chyba raczej nie był to pojedynczy egzemplarz :)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-11-20, 20:42   

FOSS napisał/a:

Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.


no proszę pana... poprawisz się sam? :-)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-11-20, 21:08   

maciu napisał/a:
FOSS napisał/a:

Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.


no proszę pana... poprawisz się sam? :-)


_________________
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2013-11-21, 06:21   

trzeba by dryndnąć do MTM-u i zapytać się ile tego wypuścili :-D
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-11-22, 03:01   

maciu napisał/a:
FOSS napisał/a:

Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.


no proszę pana... poprawisz się sam? :-)

No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)

Ale trochę mnie wyrwałeś z kontekstu chociaż przyznaję, że tam wcześniej napisałem tak, że sam się dziwię to czytając :-x

Generalnie chciałem napisać o tym, że zmienne fazy rozrządu i dolotu powodują u nas właśnie ten dobry "dół" i również mocną "górę" i po wykresach widać, że moment nie przyrasta proporcjonalnie do mocy - tu konkretnie o naszych 4.2V8 bo jak mam wykres sprzed lat z mojej byłej Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-11-22, 08:04   

FOSS napisał/a:
No dobra, poprawiam się.... generalnie moment jest wprost zależny od mocy i prędkości obrotowej silnika...... tak, jest nawet wzór to przeliczający ;-)


Troszke odwrotnie, moc jest zalezna od momentu obrotowego i predkosci obrotowej silnika
Wzor ma postac MOC = (Nm * obr/min) / wspolczynnik = 9549
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-04, 12:03   

no tak jedno jest zależne od drugiego oczywiście mierzy się moment
i z tego wyprowadza moc, straty itp. wpływaja na to że zaleznośc nie jest liniowa
ale jednak jest
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-29, 12:51   

FOSS napisał/a:
Omegi 2.5V6 to tam nie było jakiegoś zmiennego dolotu i innych bajerów i tam krzywe mocy i momentu są do siebie zbliżone ;-)


W omedze jest zmienna pojemnosc kolektora dolotowego i nazywa sie to multiram.
w omedze A byl dualram.
W V omegi 1 stopien to skrucenie dolotu poprzez zawor w dolocie przed silnikiem a 2 stopien joz w samej patelni kolektora dolotowego na silniku.

Tak tylko dla scislosci
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.