Autor |
Wiadomość |
ludipl
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A4 B6
Dołączył: 09 Lis 2013 Posty: 1 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2013-11-10, 01:07 Limitowana wersja Audi S8 D2?
|
|
|
Czy ktoś słyszał o limitowanej wersji S8 D2?
Czym się różnią jeśli takowe istnieją? |
_________________ Tam gdzie kończy się ekonomia, tam zaczyna się zabawa |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2013-11-10, 11:35
|
|
|
mdamian napisał/a: | ludipl napisał/a: | Czy ktoś słyszał o limitowanej wersji S8 D2?
Czym się różnią jeśli takowe istnieją? |
Limitowane wersje S8 D2 to są te co mają pod maską 2,5 tdi i znaczek S8 na klapie |
to jestem jeden z nielicznych co widziałem takie cóś :mrgreen: :lol: |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-10, 14:08
|
|
|
pb41ns napisał/a: | mdamian napisał/a: | ludipl napisał/a: | Czy ktoś słyszał o limitowanej wersji S8 D2?
Czym się różnią jeśli takowe istnieją? |
Limitowane wersje S8 D2 to są te co mają pod maską 2,5 tdi i znaczek S8 na klapie |
to jestem jeden z nielicznych co widziałem takie cóś :mrgreen: :lol: |
Dodam też o możliwości S8 i 3.3TDI razem na klapie (widziałem i macałem tego mieszańca ) Po okolicy jeździ A8 preFL i ma 2 znaczki (A8 i S8 retro obok siebie) Wczoraj widziałem pod pracą starą A6 C4 i miała naklejkę A8 2.5 TDI Ludzie to mają fantazję. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-10, 14:51
|
|
|
Panowie sie mylicie-limitowana wersja S8 bedzie miała wszystko jak trza tylko pod maską 360konne 1.9 tedei :mrgreen: |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-10, 15:17
|
|
|
Taa, to jak W12 a pod maską rech rechot 1.9 :mrgreen: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-10, 15:47
|
|
|
No tez ale łatwiej bedzie wyciągnąc 360 kucy niż 420 z tego 1,9 noooo ale moge sie mylic bo polak potrafi Rechot mozna by zagłuszyć jakims dobrym audio albo powiedziec że to zajechane BRC tak hałasuje :lol: |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-11-10, 17:12
|
|
|
mdamian napisał/a: | że ktoś się czepi biednych 1.9 |
A kto sie tu czepia? Praktycznych porad udzielamy jedynie do nadzwyczajnych innowacyjnych rozwiązań |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-11-10, 20:47
|
|
|
Limitowanych raczej nie było jedynie co to wersje na zamówienie czyli najlepiej jak się da w kwestii wyposazenia srodka :roll: :-P |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-11-10, 21:07
|
|
|
Ew coś opancerzonego, ale to była by pewnie A8L lub W12. |
_________________
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2013-11-12, 22:10
|
|
|
pra pra pra babcia Wiki :-P mówi że :
Pierwsza generacja S8 zadebiutowała pod koniec 1996, a wyszła z produkcji w 2003. Dostępne silniki o wariantach mocy od 340 do 360 KM. Silnik miał pojemność 4.2 l w dwóch wersjach. Standardowo oferowane było 5 biegowe skrzynie automatyczne (tip-tronic) a na życzenie 6-biegowe manualne skrzynie Getraga. W standardzie znajdowało się m.in. quattro. Silnik z jakiego korzysta pierwsza generacja S8 to 4.2 litrowy motor jaki oryginalnie znalazł się w modelu A8 tyle, że posiadał on 300 KM. W modelu S8 powiększono w nim moc do 340 a później przy okazji face-liftingu w 1999 roku do 360 KM dodatkowo wprowadzając 5 zaworów na cylinder. Ciekawostką jest to że od 2900 do 6000 obrotów na minutę silnik generuje 90% swojej mocy, dzięki temu, więc moment obrotowy w każdym przedziale jest duży.
Najmocniejsza wersja 1.9 TTTTDIlpg z czterema turbinami na podtlenku gazotu
osiagał 470KM na zamówienie można było otrzymać pakiet + wyróżniający sie emblematem NASA na tylnej klapie podnoszący moc do 507KM był jeszcze tajny projekt M Power z napędem jądrowym, legędy głoszą że podczas testów przyśpieszeń do 100km/h przeniósł się w czasie i nikt nie wie gdzie on teraz jest.
a tak na poważnie to jedynie MTM |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-11-13, 11:15
|
|
|
ernesto napisał/a: | pra pra pra babcia Wiki :-P mówi że : |
pra pra pra babcia Wiki może jest i fajna ale niestety informacje bywają czasem nieścisłe więc dodam kilka słów co by nie powtarzać później nieprawdziwych rzeczy ;-)
ernesto napisał/a: | Pierwsza generacja S8 zadebiutowała pod koniec 1996, a wyszła z produkcji w 2003. |
Model D2 był produkowany do 2002 roku a nie 2003.... zarówno A8 jak i S8.
Były wprawdzie wersje z roku modelowego 2003 (takie właśnie miałem S8) ale rok produkcji to w dalszym ciągu 2002.
Pod koniec roku 2002 (sierpień czy wrzesień, chyba jakoś tak) wyjechały z fabryki pierwsze A8 z modelu D3 co jest równoznaczne z zaprzestaniem produkcji modelu D2.
ernesto napisał/a: | Dostępne silniki o wariantach mocy od 340 do 360 KM. Silnik miał pojemność 4.2 l w dwóch wersjach. (...) Silnik z jakiego korzysta pierwsza generacja S8 to 4.2 litrowy motor jaki oryginalnie znalazł się w modelu A8 tyle, że posiadał on 300 KM. W modelu S8 powiększono w nim moc do 340 a później przy okazji face-liftingu w 1999 roku do 360 KM dodatkowo wprowadzając 5 zaworów na cylinder. |
O ile przed-liftowy silnik od S8 miał sporo wspólnego z przed-liftowym silnikiem od A8 to należy zauważyć że w modelu po-liftowym silnik, pomimo tej samej pojemności, zmienił się konkstrukcyjnie dosyć znacznie. Inna liczba zaworów, inne głowice, inny rozrząd, inna przepustnica, innych wiele elementów silnika jak i jego oprzyrządowania.
Podobnie jak w przed-liftach tak i w po-liftach silnik od po-liftowego S8 jest konstrukcyjnie bardzo podobny do po-liftowego silnika z A8.
ernesto napisał/a: | Ciekawostką jest to że od 2900 do 6000 obrotów na minutę silnik generuje 90% swojej mocy, dzięki temu, więc moment obrotowy w każdym przedziale jest duży. |
Moc i moment to dwa inne parametry które wcale nie idą ze sobą w parze... tzn. przyrost mocy nie równa się proporcjonalny przyrost momentu.
Ale trzeba przyznać że dzięki zmiennej geometrii kolektora dolotowego oraz faz rozrządu silniki te mają bardzo fajną charakterystykę..... z dołu sporo momentu obrotowego a na górze spora moc ;-)
ernesto napisał/a: | Najmocniejsza wersja 1.9 TTTTDIlpg z czterema turbinami na podtlenku gazotu
osiagał 470KM na zamówienie można było otrzymać pakiet + wyróżniający sie emblematem NASA na tylnej klapie podnoszący moc do 507KM był jeszcze tajny projekt M Power z napędem jądrowym, legędy głoszą że podczas testów przyśpieszeń do 100km/h przeniósł się w czasie i nikt nie wie gdzie on teraz jest. |
Z tym to nie dyskutuję.... Limited Edition pełną gębą :lol: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2013-11-13, 12:11
|
|
|
ernesto napisał/a: | ....
Najmocniejsza wersja 1.9 TTTTDIlpg z czterema turbinami na podtlenku gazotu
osiagał 470KM na zamówienie można było otrzymać pakiet + wyróżniający sie emblematem NASA na tylnej klapie podnoszący moc do 507KM był jeszcze tajny projekt M Power z napędem jądrowym, legędy głoszą że podczas testów przyśpieszeń do 100km/h przeniósł się w czasie i nikt nie wie gdzie on teraz jest.
a tak na poważnie to jedynie MTM |
Hahahahahahaha prawie monitor oplułem , beka |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|