Autor |
Wiadomość |
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-08-25, 19:36 Od A8 D2 98' 2,5 TDI do A8 D2 99' 4,2 PB lift ;)
|
|
|
Witam! A o to parę słów o naszym aucie i kilka zdjęć..
A8 D2 2,5 TDI 98'
Kupiliśmy ją z mężem rok temu i niestety dość sporo musieliśmy w nią zainwestować (kapitalny remont skrzyni biegów, remont silnika, zawieszenie i jeszcze parę drobnostek) , była zadbana z zewnątrz ale mechanik poprzedniego właściciela się nie popisał
Zostało jeszcze kilka rzeczy do zrobienia.. np. środkowa kratka na zderzaku ( zgubiona choć prawdopodobnie ukradziona )
A o to zdjęcia :
Pozdrawiam
Ze spotu w Trójmieście:
|
Ostatnio zmieniony przez marta 2012-09-20, 13:08, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2009-08-25, 19:46
|
|
|
Piękne autko zadbane autko. Przykro że od razu czekał was remont autka. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-08-25, 20:05
|
|
|
Tak bywa czasem Ale przynajmniej wiemy teraz, że jest dobrze zrobiona i ma u nas dożywocie ( jak to mąż mówi ) :-D |
|
|
|
|
Skiner
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 2009-08-26, 23:02
|
|
|
Ogólnie auto bardzo ładne.Fajnie wyposażone jak na 2.5 TDI.
Szkoda tylko że ośka...
Niestety wadliwy ten 2.5 TDI :evil:
A co było robione zapewne cała hydraulika silnika? |
_________________ Audi A8 3.3 TDI quattro 225KM TIP...
|
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-08-27, 08:24
|
|
|
Skiner napisał/a: |
Szkoda tylko że ośka...
A co było robione zapewne cała hydraulika silnika? |
ośka?
Co do silnika to mąż opisze co i jak, jak będzie miał chwilę, bo ja to mało znam samochody od środka |
|
|
|
|
CIERNI
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 47 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2009-08-27, 08:47
|
|
|
Bardzo fajne i ładne autko... Jeśli chodzi o "ośkę" Skiner miał na myśli napęd na jedną oś a nie quattro o ile dobrze zrozumiałem :-D Pozdrawiam |
_________________ Audi A8 4.2 (AQF) FL quattro tiptronic
|
|
|
|
|
|
|
|
Skiner
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 2009-08-27, 12:10
|
|
|
Tak chodziło mi o quattro :-) |
_________________ Audi A8 3.3 TDI quattro 225KM TIP...
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-08-27, 13:06 Re: Nasze Maleństwo ...
|
|
|
marta napisał/a: | (kapitalny remont skrzyni biegów, remont silnika, zawieszenie i jeszcze parę drobnostek) |
masakra, przeszedłem to z jednym autem i juz nigdy więcej |
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-08-29, 23:19
|
|
|
Skiner napisał/a: |
A co było robione zapewne cała hydraulika silnika? |
Na początku przy okazji remontu skrzyni biegów, miało być uszczelnienie silnika, wymiana rozrządu i wymiana przednich wahaczy.
W silniku zostały wymienione wszystkie uszczelniacze włącznie z uszczelkami pod miskami. Rozrząd, poduszki silnika, a później okazało się, że po dwu tygodniowym pobycie silnika na hali silnik zaczął dziwnie klekotać. Było zapytanie "czy został źle ustawiony rozrząd" - nie rozrząd był okey! Po późniejszych weryfikacjach okazało się, że jeden z zaworów w głowicy lewej przyrdzewiał do prowadnicy i gdy silnik odpalił, wałek wypchnął stopki i zrobił się luz, którego nie wybrała hydraulika, no i okazało się, że głowica jest do wymiany! Została więc wymieniona głowica z wałkami i nowa hydrauliką. Niestety ze względu na wcześniejsze koszty uszczelnienia silnika, remontu skrzyni biegów i wymiany przednich wahaczy, została wymieniona tylko jedna strona (szkoda - bo ta prawa jest głośniejsza).
Przybliżony koszt wszystkiego ok. 15 tys zł ( a dzisiaj został wymieniony zaworek turbiny :d )
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Skiner
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 2009-08-30, 20:54
|
|
|
marta napisał/a: | Skiner napisał/a: |
A co było robione zapewne cała hydraulika silnika? |
Na początku przy okazji remontu skrzyni biegów, miało być uszczelnienie silnika, wymiana rozrządu i wymiana przednich wahaczy.
W silniku zostały wymienione wszystkie uszczelniacze włącznie z uszczelkami pod miskami. Rozrząd, poduszki silnika, a później okazało się, że po dwu tygodniowym pobycie silnika na hali silnik zaczął dziwnie klekotać. Było zapytanie "czy został źle ustawiony rozrząd" - nie rozrząd był okey! Po późniejszych weryfikacjach okazało się, że jeden z zaworów w głowicy lewej przyrdzewiał do prowadnicy i gdy silnik odpalił, wałek wypchnął stopki i zrobił się luz, którego nie wybrała hydraulika, no i okazało się, że głowica jest do wymiany! Została więc wymieniona głowica z wałkami i nowa hydrauliką. Niestety ze względu na wcześniejsze koszty uszczelnienia silnika, remontu skrzyni biegów i wymiany przednich wahaczy, została wymieniona tylko jedna strona (szkoda - bo ta prawa jest głośniejsza).
Przybliżony koszt wszystkiego ok. 15 tys zł ( a dzisiaj został wymieniony zaworek turbiny :d )
Pozdrawiam |
Masakra :!:
Ten silnik to porażka audi powinno pokryć koszta... |
_________________ Audi A8 3.3 TDI quattro 225KM TIP...
|
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2009-08-30, 21:36
|
|
|
Skiner Co prawda to prawda, ale generalnie ten silnik jak i 3,3 tdi są bardzo podobne, a awaryjność obydwóch silników jest spowodowana złą obsługą. Tak czy tak 3,3 jest dużo bardziej niezawodne! Żałujemy, że takiego nie mamy w naszym maleństwie |
|
|
|
|
Skiner
Użytkownik
Silnik cm3: 3300
Skrzynia: Tiptronik
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 38 Skąd: Złotoryja
|
Wysłany: 2009-08-31, 14:14
|
|
|
marta napisał/a: | Skiner Co prawda to prawda, ale generalnie ten silnik jak i 3,3 tdi są bardzo podobne, a awaryjność obydwóch silników jest spowodowana złą obsługą. Tak czy tak 3,3 jest dużo bardziej niezawodne! Żałujemy, że takiego nie mamy w naszym maleństwie |
3.3tdi też się sypie a koszty serwisu 2x takie jak w 2.5 tdi...
Ale teraz jak już wszystko porobione to tylko dbać i jeździć przez wiele lat ;-)
Pozdrawiam. |
_________________ Audi A8 3.3 TDI quattro 225KM TIP...
|
|
|
|
|
|
|
|
grim
Moje A8
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Adrian
Jeżdzę: BMW e38 ;-))
Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2010 Posty: 200 Skąd: Puritania
|
Wysłany: 2010-01-21, 13:12
|
|
|
Bardzo ładna A8... Fakt... szkoda że tyle napraw na sam początek... Ale jak mówicie że dobrze odpicowana technicznie to tylko pozazdrościć mechanika którego macie...
...u mnie ze specami jest ciężko... potrafią tylko zazdrościć...
W takim przypadku kosmetyka autka to już tylko przyjemność
Pozdrawiam i szerokiej oraz bezpiecznej drogi życzę!
(i nigdy więcej nic z poważnych napraw!) hehe |
_________________ "Musisz zaakceptować ewentualność, że Bóg nie lubi Cię, nigdy Cię nie chciał, i prawdopodobnie Cię nienawidzi." |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2010-01-21, 13:43
|
|
|
jak mówiłem w innym temacie, dokładeczki w kolorze nadwozia to świetny dodatek :-)
a jeżeli chodzi o naprawy, to Wasza ósemka jest potwierdzeniem tezy, że 2.5 to awaryjne silniki :-/ ale nie ma tego złego - przynajmniej macie pewność, czym jeździcie |
|
|
|
|
|
|
|
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-01-21, 16:37
|
|
|
grim napisał/a: | dobrze odpicowana technicznie to tylko pozazdrościć mechanika którego macie... | - Akurat mechanikiem naszego auta jest mąż Skrzynie tylko oddaliśmy do speca od automatów!
grim napisał/a: | Pozdrawiam i szerokiej oraz bezpiecznej drogi życzę!
(i nigdy więcej nic z poważnych napraw!) hehe |
Hehe i wzajemnie :mrgreen:
pet3r napisał/a: | że 2.5 to awaryjne silniki | - Gdyby człowiek wcześniej wiedział to nie pchał by się w to g**no ;p Ale tak po za tym nie ma co narzekać, pali nie wiele w porównaniu do benzyniaków a i radzi sobie na drodze całkiem nieźle :mrgreen: |
|
|
|
|
|