Autor |
Wiadomość |
tadzio12214
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: audi a8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 02 Sty 2018 Posty: 4 Skąd: Przewóż
|
Wysłany: 2019-03-10, 15:07
|
|
|
Najlepsze jest to ze to nie byla szybka wizyta, bo auto stalo u niego 3 miesiace... |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2019-03-12, 20:12
|
|
|
Miałem podobny przypadek (z rozrządem) w VW Polo.
Po wymianie elementów rozrządu (1.9 D) i zapłaceniu za usługę nawet nie wyjechałem za bramę mechanika, kiedy zorientowałem się, że silnik jakoś dziwnie pracuje. Zatrzymałem auto, zaglądam pod maskę, zdejmuję osłonę rozrządu i widzę pasek rozrządu drgający jak struna od gitary w górę i w dół. Zgasiłem silnik, wepchnęliśmy z powrotem auto na plac ... Okazało się, że podczas wymiany ktoś nie dokręcił prawidłowo śruby napinacza. Gdybym dał trochę więcej gazu lub pojechał kawałek dalej, pewnie też bym silnik zbierał z kawałków.
Mechanik - jeden z lepszych w okolicy, naprawił z powodzeniem setki aut, ludzie zadowoleni, a tu taki przypadek ...
Po sprawdzeniu ustawienia rozrządu i dokręceniu napinacza, auto jeździło bezproblemowo aż do czasu sprzedaży (ok. 2 lata). |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-13, 17:05
|
|
|
Ale w tym przypadku będzie wszystko jasne po zdjęciu osłon rozrządu, jeśli coś faktycznie nie dokrecone to poprostu ten element będzie luźny |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
Beretti
Moje A8
Rocznik: 2014
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D4 HAVANA BLACK
Wiek: 57 Dołączył: 28 Maj 2016 Posty: 231 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2019-03-14, 10:35
|
|
|
tadzio12214 napisał/a: | Z tym rozrzadem chodzi mi o to ze np. napinacz slabo dokrecil i sie poluznil. No moze i tak
Narazie musze czekac do wtorku bo wtedy dopiero mechanik bedzie i zobacze co on
powie a jak niebedzie chcial tego naprawic to wezme rzeczoznawce i wtedy sie okaże. A jak wyjdzie ze mam pecha to niestety ale nowy silnik mnie czeka. Napewno jak cos bede wymienial go sam i w razie czego bede mial pretensje do siebie :-)
[ Dodano: 2019-03-10, 11:58 ]
Tu mam troche lepsze zdjecie tych czesci |
Z prawnego punktu powinieneś zaprowadzić samochód do mechanika i powiedzieć ze oddajesz auto na reklamację ponieważ nie działa . Masz 12 miesięcy gwarancji na usługę , teraz piłak po stronie mechanika ma 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie reklamacji , po tym czasie albo usuwa usterkę lub wymienia na nowy silnik . Najlepiej idź do rzecznika praw konsumenckich i przedstaw sytuację ............ |
_________________
|
|
|
|
|
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-03-14, 10:39
|
|
|
forumowi prawnicy |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-14, 12:41
|
|
|
BTW tak na marginesie,
pakowanie prawie 9 koła w auto warte może 20 koła to moim zdaniem bezsens. A to jest efekt. Naprawiłeś jedno to padło drugie itd.
To tak jak w starym aucie ruszysz zawieszenie i chcąc wymienić 1 element okazuje się , że wszystkie sąsiednie też są do wymiany.
Pewnych rzeczy w pewnym wieku lepiej nie robić
Analogiczna sytuacja: zakładasz nową pompę hydrauliczną w maszynie i nagle strzelają wszystkie węże. czy za to również odpowiada mechanik, który wymienił pompę? |
|
|
|
|
Krzysztoff
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzytsztof
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 30 Lis 2016 Posty: 10 Skąd: gdańsk
|
Wysłany: 2019-03-14, 14:07
|
|
|
@walus30 zamiast się wymądrzać i wyśmiewać napisz coś mądrego. Bo to co piszesz to jest typowe dla …. dopowiedz sobie resztę.
1) Stać go może nawet sobie felgi pozłocić w trabancie
2) oczekuje porady osób którym taki przypadek się wydarzył i w jaki sposób to rozwiązali. |
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-14, 14:10
|
|
|
Krzysztoff napisał/a: | @walus30 zamiast się wymądrzać i wyśmiewać napisz coś mądrego. Bo to co piszesz to jest typowe dla …. dopowiedz sobie resztę.
1) Stać go może nawet sobie felgi pozłocić w trabancie
2) oczekuje porady osób którym taki przypadek się wydarzył i w jaki sposób to rozwiązali. |
Ale w czym poradzić ? Pech, zbieg okolliczności i tyle.
Tak jak pisałem wyżej co ma do tego mechanik? Stare auto, materiał zmęczony, jedno wymienione to drugie się zepsuło.
Autor tematu nie szuka przyczyny awarii, tylko chce za wszelką cenę udowodnić, że winny jest mechanik, to o czym tu dyskutować? A jak wszyscy wszystko wiedzą lepiej to po co w ogóle do mechanika jechać ? skoro teraz jest 1000000 tez na to co zrobił źle mechanik. |
|
|
|
|
drago_o
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy Wiek: 34 Dołączył: 17 Gru 2013 Posty: 6725 Skąd: Częstochowa
|
|
|
|
|
|
|
|
walus30 [Usunięty]
|
Wysłany: 2019-03-14, 20:42
|
|
|
drago_o napisał/a: | @walus30 Nie każdy traktuje auto jak maszynę. Niektórzy je najnormalniej lubią i chcą je mieć. |
noo, miłość ślepa jest |
|
|
|
|
tadzio12214
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: audi a8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 02 Sty 2018 Posty: 4 Skąd: Przewóż
|
Wysłany: 2019-03-16, 21:10
|
|
|
drago_o napisał/a: | @walus30 Nie każdy traktuje auto jak maszynę. Niektórzy je najnormalniej lubią i chcą je mieć. |
Dokladnie
A poki co jest ustawiony u innego mechanika z rzeczoznawca ( za dwa tygodnie ) i czekam na diagnoze |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-03-17, 00:41
|
|
|
http://www.audiklub.org/f...p?f=27&t=139617
Tutaj kolejna z wielu przygód gdzie mechanik spartolił robotę w 4.2.
Jeden z mechaników do którego kiedyś dawałem starego opla, spieprzył też rozrząd jednemu z klientów w starym kanciaku v8 3.6litra, silnik w drzazgi od razu po próbie odpalenia a koleś jak się dowiedział to się tak zdenerwował że powiedział że go zniszczy, bo specjalnie sobie ze szwajcarii sprowadził. Ale że to jakoś się dogadali, sytuacja identyczna jak w temacie co dałem w linku. Możliwe że u ciebie będzie podobna historia. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-03-17, 01:06
|
|
|
Ale to są zupełnie inne silniki i ni jak można to porównać |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
Farmer73
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,0
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 51 Dołączył: 28 Gru 2017 Posty: 8 Skąd: Nowe Skalmierzyce k. Kalisza
|
Wysłany: 2019-03-20, 20:34
|
|
|
Tak sobie czytam i przypomniała mi się historia sprzed lat kiedy kiedy na kolejnym przeglądzie okresowym mojego ówczesnego Żuka diagnosta po numerach na bloku stwierdził podmianę silnika. Moim Żukiem zajmował się wtedy od lat tylko jeden warsztat..... |
_________________ Do A8 to trzeba dorosnąć - emocjonalnie. Było parę VW, 80 b3, A6c5, i w końcu ONA- 8semka. |
|
|
|
|
|