Ogłoszenie 
blacharstwo lakiernictwo forum a8 SklepOpon.com - opony i felgi AZet Serwis OC/AC forum a8 Tarcze, hamulce
Sztuka
lakierowania
werden.pl
moto market
Regeneracja
turbosprężarki
Naprawa
wgnieceń
SklepOpon.com
opony i felgi
AZet Auto Serwis
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu



Poprzedni temat «» Następny temat
Q7 - Zawieszenie opada  
Autor Wiadomość
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-13, 09:41   

Czy po odłączeniu jednego amora pozostałe mogę opadać ?
Czy zawory w rozdzielaczu są na tyle szczelne aby nie dopuścić do opadania pozostałych amorów ?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Marcin2013 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: GQF + F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 26 razy
Wiek: 42
Dołączył: 22 Sty 2012
Posty: 1045
Skąd: SOsnowiec
Wysłany: 2019-02-13, 20:16   

Zawory w rozdzielaczy są szczelne, tylko jak odepniesz jeden amor to system wykryje nieszczelność i będzie cały czas pompowało, do czasu jak kompresor się wyłączy z przegrzania,jak się mylę niech mnie ktoś poprawi <jezyk2>
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5982
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-02-13, 23:42   

Marcin2013 napisał/a:
Zawory w rozdzielaczy są szczelne, tylko jak odepniesz jeden amor to system wykryje nieszczelność i będzie cały czas pompowało, do czasu jak kompresor się wyłączy z przegrzania...

Wystarczy włączyć tryb podnośnika albo odłączyć akumulator i już nic nie będzie pompowane ;)
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-14, 09:55   

Tak, tak tryb podnośnika włączam.
Jednakże po odłączeniu jednego z przednich amorów (pneumatyki) powoli pada całe zawieszenie. Zdecydowanie mocniej na krzyż.
Po odłączeniu lewego widoczniej od pozostałych pada prawy tył.
Po odłączeniu prawego widoczniej od pozostałych pada lewy tył.

Zastanawiam się czy to prawidłowy objaw, czy jakiś kłopot z rozdzielaczem ...?

Zaczęło się od tego, że po wymianie kół (na podnośniku w warsztacie) przód czasami opadał.
Zdiagnozowałem, że problem jest z prawym miechem. Wymieniłem, jest zdecydowanie lepiej. Jednakże wciąż czasami opada.
Ciężko mi sprawdzić lewy amor, gdyż za każdym razem jak go podłączę pod zewnętrzny kompresor to nie opada. (może nie znalazłem właściwej wysokości na której następuje wyciek). Czasem pewnie wystarczy zmiana wysokości o 0,5-1cm aby nastąpił wyciek

Jak przód opada (równo) to unosi się tył (równo), nawet w trybie podnośnika.

Nie wiem czy to lewy (niewymieniony) amor niedomaga czy może rozdzielacz ...?
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 172 razy
Wiek: 28
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6804
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2019-02-14, 10:09   

colorado napisał/a:
Zaczęło się od tego, że po wymianie kół (na podnośniku w warsztacie) przód czasami opadał.

Rozumiem przez to, że zabrakło trybu podnośnika tak?
colorado napisał/a:
Zdiagnozowałem, że problem jest z prawym miechem. Wymieniłem, jest zdecydowanie lepiej. Jednakże wciąż czasami opada.

To znaczy, że gdzieś nadal występuje nieszczelność lub świruje jakiś czujnik.
colorado napisał/a:
Ciężko mi sprawdzić lewy amor, gdyż za każdym razem jak go podłączę pod zewnętrzny kompresor to nie opada. (może nie znalazłem właściwej wysokości na której następuje wyciek). Czasem pewnie wystarczy zmiana wysokości o 0,5-1cm aby nastąpił wyciek

Może raczej podłącz auto pod VCDS i sprawdzaj w blokach pomiarowych co pokazuje?
colorado napisał/a:
Jak przód opada (równo) to unosi się tył (równo), nawet w trybie podnośnika.

W trybie podnośnika auto nei ma prawa się poziomować. Sprawdź czy po odłączeniu akumulatora pneumatyka zachowa się podobnie.
_________________
Fotosesja mojej pięknej zaraz po sprowadzeniu:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-15, 09:13   

Wykonałem poniższe testy (24h)

1. Pod lewy przód (podejrzany lewy amortyzator) podstawiłem lewarek celem zabezpieczenie przed ewentualnym opadnięciem.
W efekcie żaden z amortyzatorów nie opadł.
Po wyjęciu lewarka lewy przód opadł około 2cm.
Po kilku godzinach lekko opadły pozostałe amortyzatory.

2. Napompowałem kompresorem lewy amortyzator. Po 24h opadł około 2cm
Odłączony przewód pneumatyki zaślepiłem (niestety zaślepka nie działała w 100%). Pozostałe amory lekko opadły.
Po zdjęciu zatyczki było ciśnienie. Czyli zawory w rozdzielaczu nie odcinają powietrza w 100%.

Prawdopodobnie będzie dodatkowo trafiony lewy amor.
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5982
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-02-15, 14:05   

colorado napisał/a:
Wykonałem poniższe testy (24h) ...

Czy w trakcie tych testów blokowałeś zawieszenie bądź odpinałeś akumulator?
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
colorado 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: Q7, A8 D3, A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 19 Lis 2009
Posty: 151
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-02-15, 18:10   

Oczywiście wszystkie testy wykonuje w trybie podnośnika.
Z odłączeniem akumulatora mam mały kłopot, gdyż znajduje się pod fotelem kierowcy (Q7).
Mogę bezpiecznik wyjąć, czego jeszcze nie robiłem.

Amor opada tylko jeśli znajduje się na określonej wysokości (do jazdy)

Czasami (rzadko) w sterowniku zapisuje się błąd:

01772 - Przewód sygnałowy czujnika ciśnienia w układzie poziomowania pojazdu (G291)
008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 178 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5982
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-02-17, 15:06   

colorado napisał/a:
Oczywiście wszystkie testy wykonuje w trybie podnośnika.
Z odłączeniem akumulatora mam mały kłopot, gdyż znajduje się pod fotelem kierowcy (Q7).

A nie można było od razu napisać, że to Q7? <boisie>
Wydzielam do oddzielnego tematu i poproszę bardziej szczegółowe dane typu rok i silnik.
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime


regeneracja turbosprężarki
Testy opon hamulce
OC/AC


| Serwis mechaniczny | Blacharstwo lakiernictwo | Sklep Audi A8 | bmw forum | Forum Audi Q5 | AZ Auto Serwis | Tarcze hamulcowe Audi |
| Klocki hamulcowe Audi | Nagranie reklam | SklepOpon.com - opony i felgi | Zawór EGR | Mechanizm wycieraczek |