Autor |
Wiadomość |
dzidzia
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip 4
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: D2, MAN, Polo SDI
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 160 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2012-02-15, 18:15
|
|
|
stare 80tki B2 miały blokade obu mostów potem b3 i b4 z blokadą samego tyłu no a pózniej już elektronika
Apropo jazdy po sniegu dziś w Gdyni wkońcu coś tam popadało, wjedną strone około 20 km jechałem moją 8semką(cały czas banan na gębie) a wracałem zony passatem- byście mnie słyszeli jak klołem na to badziewie :-P ani ze swiateł nie szło ruszyć ani skrecić ani zahamować normalnie masakracja
A pod domem zona do mnie "teraz widzisz jak ja musze cierpieć" :oops:
i coś czuje ze w te sniegi teraz ja bede skazany na ten karawan bo mi zonka zwedzi moją swinke :-/ |
_________________ quattro rulez
V8 no free rides, gas or ass!
http://www.motostat.pl/user-vehicles/15571 |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-15, 18:53
|
|
|
O ile mi dobrze się wydaje to przełącznik pokazany na zdjęciu załącza po pierwsze blokadę tylnego dyferencjału a po drugie blokadę centralnego dyferencjału.... ale nie przedniego ;-)
dzidzia napisał/a: | Apropo jazdy po sniegu dziś w Gdyni wkońcu coś tam popadało, wjedną strone około 20 km jechałem moją 8semką(cały czas banan na gębie)... |
No dzisiaj to nawaliło tyle śniegu, że w środku dnia na legalu na dużym parkingu w Jankach można było sprawdzić napędy :lol:
dzidzia napisał/a: | ... a wracałem zony passatem- byście mnie słyszeli jak klołem na to badziewie :-P ani ze swiateł nie szło ruszyć ani skrecić ani zahamować normalnie masakracja |
hehehe, znam to z autopsji... jeszcze w tamtym raku jeździłem służbowymi VW i tak samo się czułem... tym bardziej, że po powrocie do domu wsiadałem w swoją 8-emkę :-P
dzidzia napisał/a: | A pod domem zona do mnie "teraz widzisz jak ja musze cierpieć" :oops: |
hmmmmmmm... zamień Passata na A6-kę w quattro... oboje będziecie zadowoleni :mrgreen: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2012-02-15, 19:31
|
|
|
Hehe,zima zima fajna jest aczkolwiek przypominam...jedno na czym nasze A8 maja mniejsza przewage nad innymi autami...przyspieszaja na sniegu duzo lepiej niz inne wozy,ale... no wlasnie... wedlug mnie z hamowaniem jest juz duzo gorzej...ostatnio malo co sie nie rozwalilem jadac 1,5km/h tylko ze z góreczki...normalnie masakra...jednak masa cisnie a gladko wtedy bylo ze hej... :-P |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2012-02-15, 19:39
|
|
|
Kurde ABS masowal mi stope a auto nic...dalej jechalo...normalnie masakra...juz widzialem auto nadciagajace z lewej strony...juz przeliczylem straty, kierunkowskaz lewy, zderzak, maske, blotnik,...hamowanie wynosilo ok 20 m...normalnie sodomia i gomoria...i wszystko przy predkosci 1,5 km...i wtedy...! Pan z Kangoo zauwazyl ze nie dam rady sie zatrzymac i wrzucil kierunek w prawo... uratowal mi pare tysi i chwala jemu za to i wszystkim uzytkownikom Renault Kangoo :mrgreen: Powollutku wykulalem sie na skrzyzowanie i z krzyzem na ramieniu pojechalem grzecznie do domu... zeby bylo smieszniej...cala sytuacja stala sie 200 m od mojego domu :shock: :mrgreen: |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-15, 20:38
|
|
|
robertas napisał/a: | Hehe,zima zima fajna jest aczkolwiek przypominam...jedno na czym nasze A8 maja mniejsza przewage nad innymi autami...przyspieszaja na sniegu duzo lepiej niz inne wozy,ale... no wlasnie... wedlug mnie z hamowaniem jest juz duzo gorzej... |
Ano właśnie... quattro ma dużą przewagę dopóki naciskasz gaz... niestety są też takie momenty (np. hamowanie do zera na prostym odcinku drogi) gdzie nie ma miejsca na odzyskiwanie przyczepności poprzez naciskanie gazu.
Ale pamiętajcie, że używając Tipa można hamować silnikiem... a ponieważ nasz quattro jest na Torsenie (stały napęd na 4 koła) to hamując silnikiem hamujesz wszystkimi 4-ema kołami...
i właśnie taka śnieżna zima to czas kiedy na Tiptroniku jeździ się łatwiej i bezpieczniej ;-)
Ale ESP wyłączajcie tylko na pustych placach gdzie chcecie poszaleć bo w ruchu miejskim w takich warunkach brak systemów antypoślizgowych oraz moc 300KM+ nie do końca bywają bezpieczne - sprawdziłem to sam na sobie więc Wy już nie sprawdzajcie :evil:
Fakt pozostaje jednak faktem... jadąc normalnie i przyspieszając można się oszukać i zapomnieć, że przy hamowaniu masy auta raczej nie oszukasz :-?
mdamian napisał/a: | Ale drogowców nie zaskoczyła zima :mrgreen: :mrgreen: Są gotowi od września na śnieg , tylko nie wiedzą jak sobie z nim poradzić :mrgreen: |
Taaaak, rzeczywiście wogóle nie są zaskoczeni, przecież jak co roku wiedzieli że spadnie śnieg i poradzili sobie z nim też jak co roku...
dziś wiele razy błogosławiłem pneumatykę... gdyby nie opcja "lift" to niektórych odcinkow dróg bym chyba nie pokonał :evil:
nie mówiąc już o tym, że na ustawieniu "comfort" czesałem śnieg niezliczoną ilość razy także na głównych drogach z najwyższym priorytetem odśnieżania :diabel: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-02-15, 21:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-02-15, 20:43
|
|
|
FOSS napisał/a: | Ale ESP wyłączajcie tylko na pustych placach gdzie chcecie poszaleć bo w ruchu miejskim w takich warunkach brak systemów antypoślizgowych oraz moc 300KM+ nie do końca bywają bezpieczne - sprawdziłem to sam na sobie więc Wy już nie sprawdzajcie :evil: |
Ja już 2 rok śmigam bez systemów i jakoś dalej jeżdżę , nawet uwielbiam jak mi czasami bokiem w zakręty idzie (banan na twarzy) ty miałeś pecha , ja specjalnie szukałem A8 bez ESP , nie umiem z tym jeździć , to mi przeszkadza , a odpalając auto musisz to sam wyłączyć prawda :?: |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
grabson89
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 29 Mar 2011 Posty: 30 Skąd: Bolesławiec
|
Wysłany: 2012-02-15, 20:43
|
|
|
Rok temu jeździłem na odśnieżaniu i czasem było tak że wszystkie pługo-piaskarki odśnieżały drogi a i tak lipa. Śnieg był nawiewany z pól albo tak dużo go napadało że nawet kiedy przestało nie można było tego ogarnąć. Mój rekord to 18 godzin traktorem z piaskarką... dzień spałem po tej akcji :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-02-15, 21:48
|
|
|
no u nas dzis tyle sniegu nawlilo ze juz lewym tylnym kołem po rowie jechałem ale co gaz do dechy i udało sie wyprowadzic dzis w nocy jade z zoną do Piaseczna wiec jezeli ktos zobaczy zrebrne Ałosiem to uciekac zdrogi zona bedzie kierowac musi sie troszke podszkolic ale jazda w takich warunkach BAJKA |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Lechu
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy Wiek: 39 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 666 Skąd: wielkopolska
|
Wysłany: 2012-02-16, 17:53
|
|
|
FOSS napisał/a: | zamień Passata na A6-kę w quattro... oboje będziecie zadowoleni :mrgreen: |
Nie musi. Zależy jakim passatem żona jeździ. Passat 1.9 TDI B5 FL 4 motion jest na torsenie więc Quattro |
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2012-02-16, 18:35
|
|
|
Lechu ma rację, b5 z silnikami wzdłuż były składane na tych samych elementach produkcyjnych co audi, ma rozwiązanie oparte na torsenie, czyli np. 2.8 (blizniacze do ack) ma "prawdziwe" quattro |
|
|
|
|
|