Autor |
Wiadomość |
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-15, 08:48 [S8 D2 00 LPG
] Błędy sond, trzęsie silnikiem
|
|
|
Witam.
Od 2 dni trzęsie mi silnikiem, tzn obroty trzyma równo nie faluje, ale silnik cały ,,drży" czuc to na postoju i podczas jazdy przy normalnym przyspieszaniu/rozpedzaniu.
Podpiołem kompa i wyskoczyły 2 błędy;
17539 Oxygen (lambda) Sensor B2 S1, Internal resistance too high P1131
17521 Oxygen (lambda) Sensor B1 S1, Internal resistance too high P1113
I teraz pytanko czy te błedy może powodować cos innego, czy najprosciej w świecie sondy podziękowały i trzeba je wymienić. Pytam ponieważ kilka dni przed awarią wymieniano mi wtrysk LPG, co wiązało się ze zdjęciem listwy PB, i może coś źle złożyli (tylko to by chyba wyszlo od razu a nie po kilju dniach i przejechaniu 1500km)
Odnoszę wrażenie że po odpaleniu zimnego silnika bardziej czuc niedopalona benzynę.
I tak wyprzedzajać fakty, w/w błędy dotyczą pierwszych sond przed katami??, jakis duzy problem z ich wymianą jest?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2013-07-15, 09:15
|
|
|
Padły Ci sondy, wymiana wtrysku lpg a ta awaria to poprostu zbieg okoliczności |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-07-15, 12:59
|
|
|
Tak, to są sondy przed katem, dostęp od góry. Wystarczy klucz płaski 22mm przycięty na długość 10cm, uporasz się z nimi w 30min :mrgreen: Miałem te same błędy u siebie od kupna auta, później kupiłem nowe ori sondy boscha, zamienniki dla oe sond z aso i dalej wywalało ten sam błąd + possible leak z SAI (pompy powietrza wtórnego). Trafiłem na felerną serię i oddałem niedawno na gwarancji bo kupiłem na próbę używane sondy od kolegi z forum i żadnego błędu już nie mam od prawie 900km. Wymień sondy i będzie ok. |
_________________
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-15, 15:44
|
|
|
To co poecasz, nowe oryginalne sondy bosch??
Kupie je w sklepie z częściami do aut, czy tylko serwis?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-07-18, 09:31
|
|
|
Sorki, że dopiero dzisiaj odpisuję ale czasu nie było. W ASO są drogie, a w intercarsie płaciłem za sztukę 390zł. Ori nr 077906265j, zamiennik boscha 0258006159. W ASO jest to samo tylko, że z logo COOO, VW i większą ceną. Czekam jeszcze na rozpatrzenie reklamacji i mam nadal założone używki 1: 077906265j/ 0258006159/160 2: 0 258 986 507 LSH-25C. Ta druga patrząc po cenach kosztuje w IC 265zł czyli znośnie. Spalanie spadło, mniej czuć spaliny i motor nie ma już takich delikatnych drgań :-D Jedyna rada to kupuj sondy z zarobioną wtyczką a nie w wersji "zrób to sam" |
_________________
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-20, 08:59
|
|
|
Na próbę kupiłem uzywki u siebie w miejscowości z gwarancja rozruchową tak więc dzisiaj montuje...
Nowych na razie nie zakładam bo zastanawiam sie nad przesiadką do X5, zawsze SUV chodzil mi po głowie... ale nie mam parcia więc zrobię sondy zobacze jak spalanie i bedę myślał dalej |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-20, 11:34
|
|
|
ja kupiłem nowe takie po 109 pln
i hulają aż miło :-D |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-20, 14:18
|
|
|
pepi napisał/a: | ja kupiłem nowe takie po 109 pln
i hulają aż miło :-D |
czyli zamienniki bez wtyczek??
[ Dodano: 2013-07-20, 15:23 ]
Mi po wymianie pozostał błąd
17539 B2 S1, po której to stronie silnika?? Pasażer czy kierowca.
Albo trefna sonda, albo coś w kabelkologi, Wie ktoś jakie wartości powinny mieć poszczególne piny we wtyczce ?? Sprawdzę najpierw to a później podjade wymienić sondę o ile to ona. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2013-07-20, 15:05
|
|
|
To jest od strony kierowcy. |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-20, 17:40
|
|
|
z wtyczką tylko kabla za sporo dali i trza zwinąć ;-) |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-23, 12:44
|
|
|
Panowie sondy wymienione, błedów 0 a silnikiem dalej trzęsie przy przyspieszaniu i podczas puszczania hamulca z postoju tz. hamulec wciśniety do połowy auta zaczyna sie toczyc ale robi to takimi skokami, w rytm trzesącego silnika.
Czy sondy potrzebują kilku km żeby się ,,ułozyły" w sumie to przejechałem 25km i silnik jak bujał tak buja, ale błedu nie złapał.
Tak sie zastanawiam czy czasami przepływka już nie pada, czy to ona mogła by byc przyczyną, błedu jeszcze nie wywala, ale np pracuje w granicach możliwośći??
Zloguje ja dzisiaj, a wy mi powiedzcie gdzie jeszcze szukać przyczyny....
Dodam tylko że gdy sondy sie skończyły byłem w Chorwacji i na takich uszkodzonych sondach przejechałem jakieś 1500km.
Aha dodam że obroty trzyma równiutko, nie falują itp... |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-23, 13:14
|
|
|
błędu przepływki nie wywali
no chyba że obwód przerwiesz
ale można sprawdzić ile na jakich obrotach jest ;-)
a masz dostęp do kompa aby obserwować to i tam |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2013-07-23, 17:03
|
|
|
Tak mam Vaga na laptopie, zrobiłem logi przeplywki ale chyba sie coś nie zapisały na kompie
Chyba pomyliłem kolejnośc zapisz start itd. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-07-23, 20:59
|
|
|
to zobacz ile masz na wolnych 2 tys itp
i kanały coś koło 30-33 lambdy oblukaj i korekty |
|
|
|
|
|