Autor |
Wiadomość |
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-17, 07:50 [S8 D2 00 LPG
] długo kręci na zimnym - potem faluja obrot
|
|
|
Hej,
Kupiłem auto od kolegi z pewną wadą.. kolega miał to auto jako jedno z kilku więć się tematem nie zajmował a ja chce doprowadzić sprawę do porządku.
Sytuacja wygląda tak, że autko gdy postoii ma problem z odpaleniem.
Kreci dośc długo a potem falują obroty i zgaśnie - trzeba przygazować. Po ok 30 sekundach sytuacja jest już w normie. Potem odpala normalnie.
Auto generalnie jest mocne, sprawuje sie doskonale. tylko to odpalanie....
Wczoraj zrobiłem za pomocą waga adaptacje przepustnicy. Gdy wykasowalem wszystie błędy na ciepłym silniku przjechalem kilka kilometrów i nie załapał NIC.
Dziś rano odpalał z problemem i wtedy nałapał błędów... dwa z nich traktuję jako konsekwencje falowania obrotów.. główny błąd to błąd:
17972.P1564
napiecie aku wynosi 12,20V- 12.40V
Do głowy przychodzi mi ewentulanie lejący wtrysk gazowy tylko... ze wtedy nie falowałyby obroty. Auto odpaliłoby z problemem ale potem byłoby ok.
Dziś zakręce gaz i wypale do konca to co jest w rurach:) i zostawie tak na noc. Zobaczymy co bedzie jutro rano.
Moze jednak komuś nasuwa się coś innego?
Wczesniej sadziłem ze to przepływomierz.. jednak błędu nie ma i jest oryginalny BOSCH, przeprowadziłem też akcje czyszcenia go izopropanolem.
Czekam na cenne uwagi i podpowiedzi. |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-17, 08:10
|
|
|
Mi sie nasuwa LPG.
NA postoju którys wtrysk puszcza i go podlewa i dlatego problem z odpalaniem,
dodatkowo jak wtrysk leje dosyc mocno to bedziesz miał falowania obrotów, zwłaszcza na postoju, oraz przy lekkim dodawaniu gazy może lekko szarpać.
Miałem to w swojej S8 i winny był wtrysk LPG. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-04-17, 08:19
|
|
|
a jak sprawdzić te wtryski żeby mieć pewność? |
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-17, 09:25
|
|
|
w takim razie zakrece butle z gazem i sie dowiem....
gebneralnie falowanie obrotów troche nie pasuje do tej diagnozy a do problemu z przepustnica tym bardziej ze bład pojawia sie wąłsnie przepustnicy. |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2014-04-17, 09:46
|
|
|
A mi to wygląda na problem z pompą paliwa. Sprawdzałeś ciśnienie? |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-17, 10:18
|
|
|
hmm... auto mialo awarie pompy paliwa i została wymieniona przez poprzedniego wlasciciela... błędnie. Auto musi miec sporą czesc baku uzupełnioną aby nie zgasło tj ok pół baku. Cały czas mam jednak full..
jak sprawdzić ciśneinie paliwa i skąd ten trop? czy zbyt niskie ciśniene nie objawiało by się podczas jazdy.. np gdy wcisnę pedał na maxa? bo auto zbiera sie jak nalezy na PB i na LPG. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-04-17, 10:48
|
|
|
ja mialem prawie że identyczne objawy i podjeżenie padło na reduktor, który puszczał bąki podciśnieniem oraz 2 wtryski niedomagały! Po wymianie problemu nie ma
zamknij PLG bądź wyjeździj do końca, potem kilka dnia na PB i jak sie polepszy to bedzie wiadomo, a jak dalej to samo to ptrzeba szukać dalej (przynajmniej sie LPG wyeliminuje) |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-17, 12:11
|
|
|
reduktor puszczał bąki... tylko ze odpalam auto na PB.
auto po 30 sekundach od odpalenia zimnego silnika chodzi rowno i bez objawów. komputer tez nie łapie błędu.
Czy istnieje możliwośc, że to przepustnica zle sie ustawia po jakims czasie?
Czy ktos z was czyścił przpustnice? ma ktoś manual do tej czynności? |
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-17, 18:54
|
|
|
zrobilem test...
wynik wskazuje na dwa problemy.
Po zakreceniu gazu i calkowitym zużyciu tego co w rurach zostało auto odpaliło natychmiast. oznacza to ze pewnie ktorys z wtrysków puszcza i przy odpalaniu rano auto zanimi odpali musi wyrzucic to co jest w komorze spalania.
Mimo to po odpaleniu obroty nadal falujua przez jakies 20 sekund do tego stopnia ze czasem potrafi zgasnac. Po chwili wszystko znika. Pojawia sie błąd o ktorym wspomiam na poczatku topicu...
lubie naprawiac problemy sam ale głupieje..
pompa paliwa? hmmm slabe cisnienie odczułbym podczas pracy i na jałowym bez znaczenia kiedy odpalilem woz.
wszystko wskazuje na przepustnice.. brudna? przychodzi mi do glowy jeszcze......filtr paliwa.... PB.
no trudno jak nie dam rady to po swieta odstawiam auto do speców...
aleeee
zeby tak tu smutno nie było.. chlopaki. problem znika po 30 sekudnach potem..... potem czuje sie bosko gdy wciskam sandal w podloge...:)))))))))))))) |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-04-17, 21:28
|
|
|
Limbo napisał/a: | pompa paliwa? hmmm slabe cisnienie odczułbym podczas pracy i na jałowym bez znaczenia kiedy odpalilem woz. |
Ja miałem tak, az doszedłem ze to jej wina dopiero jak padła całkiem. Ciśnienie było 4 bary czyli tak jak powinno byc |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-19, 06:10
|
|
|
Limbo napisał/a: | reduktor puszczał bąki... tylko ze odpalam auto na PB.
auto po 30 sekundach od odpalenia zimnego silnika chodzi rowno i bez objawów. komputer tez nie łapie błędu.
Czy istnieje możliwośc, że to przepustnica zle sie ustawia po jakims czasie?
Czy ktos z was czyścił przpustnice? ma ktoś manual do tej czynności? |
To co z tego że odpalasz auto na PB, reduktor może puścic baka do ukladu chłodzenia, oraz przewodem podciśnienia prosto do kolektora ssącego.
Jaki tam w ogóle gaz siedzi jakie wtryski itd.
Po całkowitym zakręceniu butli, musisz troche pojeździć na PB, po czasie sprawdzic jakie masz korekty itd i jak tutaj nie ma sie do czego przyczepić to wtedy adaptacja przepustnicy i szukanie dalej przyczyny.
P.S.
Widziałem Cie wczoraj, Prawie jak moja ex S8
Kiedy jakis mini spocik?? |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|
|
|
Limbo
Moje A8
Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010 Posty: 88 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-19, 06:19
|
|
|
malo mam czasu ale wystarczajaco duzo zeby sie ustawic na swiatlach:)
gaz na wtrysku brc sequent cos tam. generalnie sprawuje sie rewelacyjnie bez rozncy gaz PB.. nie znam sie. skoro dziala jestem happy bedize problem to wymienie. Cale szczescie ze czesci do lpg sa tanie.
reduktory wczoraj zostaly sprawdzone u gazownikow. poradzili odkrecic przed odstawiniem auta na noc filtr fazy lotnej i zostawic odkrecony. wtedy bedzie 100% sure ze to nie gaz. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-04-19, 06:27
|
|
|
ale jakby wtrysk to byś miał też na ciepłym kłopoty |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-04-21, 07:12
|
|
|
Nie jestem zwolennikiem świateł bo to nie ten tonaż żeby startować z butem w podłodze, ale czemu nie. Chetnie bym sie spróbował, tym bardziej że jak sprzedałem S8 i wsiadłem do D3 jakiejś znaczącej roznicy nie poczułem. |
_________________ Forum Audi A6.
Forum Audi A8. |
|
|
|
|
|