Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 00 LPG ] długo kręci na zimnym - potem faluja obrot  
Autor Wiadomość
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-17, 07:50   [S8 D2 00 LPG ] długo kręci na zimnym - potem faluja obrot

Hej,
Kupiłem auto od kolegi z pewną wadą.. kolega miał to auto jako jedno z kilku więć się tematem nie zajmował a ja chce doprowadzić sprawę do porządku.
Sytuacja wygląda tak, że autko gdy postoii ma problem z odpaleniem.
Kreci dośc długo a potem falują obroty i zgaśnie - trzeba przygazować. Po ok 30 sekundach sytuacja jest już w normie. Potem odpala normalnie.
Auto generalnie jest mocne, sprawuje sie doskonale. tylko to odpalanie....
Wczoraj zrobiłem za pomocą waga adaptacje przepustnicy. Gdy wykasowalem wszystie błędy na ciepłym silniku przjechalem kilka kilometrów i nie załapał NIC.
Dziś rano odpalał z problemem i wtedy nałapał błędów... dwa z nich traktuję jako konsekwencje falowania obrotów.. główny błąd to błąd:
17972.P1564
napiecie aku wynosi 12,20V- 12.40V
Do głowy przychodzi mi ewentulanie lejący wtrysk gazowy tylko... ze wtedy nie falowałyby obroty. Auto odpaliłoby z problemem ale potem byłoby ok.
Dziś zakręce gaz i wypale do konca to co jest w rurach:) i zostawie tak na noc. Zobaczymy co bedzie jutro rano.

Moze jednak komuś nasuwa się coś innego?
Wczesniej sadziłem ze to przepływomierz.. jednak błędu nie ma i jest oryginalny BOSCH, przeprowadziłem też akcje czyszcenia go izopropanolem.

Czekam na cenne uwagi i podpowiedzi.
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-17, 08:10   

Mi sie nasuwa LPG.
NA postoju którys wtrysk puszcza i go podlewa i dlatego problem z odpalaniem,
dodatkowo jak wtrysk leje dosyc mocno to bedziesz miał falowania obrotów, zwłaszcza na postoju, oraz przy lekkim dodawaniu gazy może lekko szarpać.
Miałem to w swojej S8 i winny był wtrysk LPG.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
tomek808 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 26 Mar 2013
Posty: 176
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2014-04-17, 08:19   

a jak sprawdzić te wtryski żeby mieć pewność?
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-17, 09:25   

w takim razie zakrece butle z gazem i sie dowiem....
gebneralnie falowanie obrotów troche nie pasuje do tej diagnozy a do problemu z przepustnica tym bardziej ze bład pojawia sie wąłsnie przepustnicy.
 
 
emdzej 
Moje A8


Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Kwi 2012
Posty: 373
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2014-04-17, 09:46   

A mi to wygląda na problem z pompą paliwa. Sprawdzałeś ciśnienie?
 
 
Jakub 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 50
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 166
Skąd: BTM
Wysłany: 2014-04-17, 09:48   

Może cisnienie paliwa słabe
_________________
http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-17, 10:18   

hmm... auto mialo awarie pompy paliwa i została wymieniona przez poprzedniego wlasciciela... błędnie. Auto musi miec sporą czesc baku uzupełnioną aby nie zgasło tj ok pół baku. Cały czas mam jednak full..
jak sprawdzić ciśneinie paliwa i skąd ten trop? czy zbyt niskie ciśniene nie objawiało by się podczas jazdy.. np gdy wcisnę pedał na maxa? bo auto zbiera sie jak nalezy na PB i na LPG.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2014-04-17, 10:48   

ja mialem prawie że identyczne objawy i podjeżenie padło na reduktor, który puszczał bąki podciśnieniem oraz 2 wtryski niedomagały! Po wymianie problemu nie ma :D

zamknij PLG bądź wyjeździj do końca, potem kilka dnia na PB i jak sie polepszy to bedzie wiadomo, a jak dalej to samo to ptrzeba szukać dalej (przynajmniej sie LPG wyeliminuje)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-17, 12:11   

reduktor puszczał bąki... tylko ze odpalam auto na PB.
auto po 30 sekundach od odpalenia zimnego silnika chodzi rowno i bez objawów. komputer tez nie łapie błędu.

Czy istnieje możliwośc, że to przepustnica zle sie ustawia po jakims czasie?
Czy ktos z was czyścił przpustnice? ma ktoś manual do tej czynności?
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-17, 18:54   

zrobilem test...
wynik wskazuje na dwa problemy.
Po zakreceniu gazu i calkowitym zużyciu tego co w rurach zostało auto odpaliło natychmiast. oznacza to ze pewnie ktorys z wtrysków puszcza i przy odpalaniu rano auto zanimi odpali musi wyrzucic to co jest w komorze spalania.
Mimo to po odpaleniu obroty nadal falujua przez jakies 20 sekund do tego stopnia ze czasem potrafi zgasnac. Po chwili wszystko znika. Pojawia sie błąd o ktorym wspomiam na poczatku topicu...
lubie naprawiac problemy sam ale głupieje..
pompa paliwa? hmmm slabe cisnienie odczułbym podczas pracy i na jałowym bez znaczenia kiedy odpalilem woz.
wszystko wskazuje na przepustnice.. brudna? przychodzi mi do glowy jeszcze......filtr paliwa.... PB.
no trudno jak nie dam rady to po swieta odstawiam auto do speców...

aleeee
zeby tak tu smutno nie było.. chlopaki. problem znika po 30 sekudnach potem..... potem czuje sie bosko gdy wciskam sandal w podloge...:))))))))))))))
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2014-04-17, 21:28   

Limbo napisał/a:
pompa paliwa? hmmm slabe cisnienie odczułbym podczas pracy i na jałowym bez znaczenia kiedy odpalilem woz.


Ja miałem tak, az doszedłem ze to jej wina dopiero jak padła całkiem. Ciśnienie było 4 bary czyli tak jak powinno byc
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-19, 06:10   

Limbo napisał/a:
reduktor puszczał bąki... tylko ze odpalam auto na PB.
auto po 30 sekundach od odpalenia zimnego silnika chodzi rowno i bez objawów. komputer tez nie łapie błędu.

Czy istnieje możliwośc, że to przepustnica zle sie ustawia po jakims czasie?
Czy ktos z was czyścił przpustnice? ma ktoś manual do tej czynności?


To co z tego że odpalasz auto na PB, reduktor może puścic baka do ukladu chłodzenia, oraz przewodem podciśnienia prosto do kolektora ssącego.

Jaki tam w ogóle gaz siedzi jakie wtryski itd.

Po całkowitym zakręceniu butli, musisz troche pojeździć na PB, po czasie sprawdzic jakie masz korekty itd i jak tutaj nie ma sie do czego przyczepić to wtedy adaptacja przepustnicy i szukanie dalej przyczyny.

P.S.
Widziałem Cie wczoraj, Prawie jak moja ex S8
Kiedy jakis mini spocik??
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Limbo 
Moje A8


Rocznik: 2010
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic ZF
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D4
Dołączył: 24 Kwi 2010
Posty: 88
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-19, 06:19   

malo mam czasu :) ale wystarczajaco duzo zeby sie ustawic na swiatlach:)
gaz na wtrysku brc sequent cos tam. generalnie sprawuje sie rewelacyjnie bez rozncy gaz PB.. nie znam sie. skoro dziala jestem happy bedize problem to wymienie. Cale szczescie ze czesci do lpg sa tanie.

reduktory wczoraj zostaly sprawdzone u gazownikow. poradzili odkrecic przed odstawiniem auta na noc filtr fazy lotnej i zostawic odkrecony. wtedy bedzie 100% sure ze to nie gaz.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-04-19, 06:27   

ale jakby wtrysk to byś miał też na ciepłym kłopoty ;)
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-04-21, 07:12   

Nie jestem zwolennikiem świateł bo to nie ten tonaż żeby startować z butem w podłodze, ale czemu nie. Chetnie bym sie spróbował, tym bardziej że jak sprzedałem S8 i wsiadłem do D3 jakiejś znaczącej roznicy nie poczułem.
_________________
Forum Audi A6.
Forum Audi A8.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.