Autor |
Wiadomość |
matiszi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-07-05, 12:38
|
|
|
czasy wtryskow sa rozne miedzy stronami. Nierowna praca silnika.
Dopuszczaja nawet 13 ale nie może byc roznicy więcej niz 6 miedzy stronami. A u mnie jest 10 |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-07-05, 14:49
|
|
|
Hej kolego, wczoraj złożyłem rozrząd na blokadach, dekle zerwane wałki na znakach blokada w silniku i płaskownik idealnie wchodzi na wałki, procedura z elsy, nowe łańcuchy ślizgi i cały rozrząd i reszta bzdetó, i mam dokładnie tak samo jak ty. Możliwe że trzeba by było jeszcze napinacze wymienić. Ja wcześniej miałem (-14) i (-8) a teraz mam (-9) i (0). Nierówna praca silnika to któraś cewka może niedomagać przyłóż ucho do rury co idzie do filtra jak słychać takie głuche dudnięcie co jakiś czas i telepanie silnika to chyba wypadający zapłon tak mi się zdaje ale niech mnie ktoś poprawi, u mnie tak jest i wymiana świec niewiele pomogła, polecą jeszcze nowe cewki, motor AQH. |
|
|
|
|
|
|
|
matiszi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-07-05, 15:45
|
|
|
Nierowna praca tak jakby wypadajacy zaplon. To moze byc tez od sondy. Co sie ma tez to zlego czasu wtrysku. Ja wczoraj walczylem z tym rozrzadem caly wieczor i pol nocy. dzis wieczorem bede logowal i napisze czy miało to sens bo ustawiłem na -1 i 0 |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-07-05, 17:16
|
|
|
ustawienie raczej nie ma nic na pracę motoru
w waszych przypadkach
Lewizna lambdy lejące coś |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-07-05, 18:33
|
|
|
matiszi napisał/a: | Czyli na 100% ma byc z początkiem 077? Bo bylem dzis w 3 hurtowniach i w kazdej co innego mowia.. w sensie ze 059 do jakiegos tam numera nadwozia a 077 po tym numerze. I wedlug tych numerow vin twierdza ze u mnie ma byc ten 059 |
W tych hurtowniach to się akurat znają...
Daj na PW numer VIN a powiem ci jak wyjechało fabrycznie i co masz tam włożyć - bez cienia wątpliwości.
Ale nawet bez numeru VIN mogę ci powiedzieć, że od początku produkcji w żadnym po-liftowym 4.2V8 w D2 nie było nastawnika z numerem 059... |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-07-05, 20:15
|
|
|
Masz tą samą furę co ja i ten sam rocznik ja mam taki napinacz 077 109 088 E
Przy okazji można zobaczyć jak mi ładnie ślizgi zgryzło.
A tu już z nowym ślizgiem i łańcuchem pięknie się prezentuje aczkolwiek w najbliższej przyszłości będę wstawiał nowe gdyż nawet po wymianie zaworków przy uruchamianiu se zaklekocze z 1,5 sek właściwie to żadnej różnicy po wymianie niema raczej.
|
|
|
|
|
|
|
|
matiszi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-07-05, 20:57
|
|
|
Ja mowilem napinaczu hydraulicznym paska rozrzadu |
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-07-05, 21:06
|
|
|
Ale napisałeś że ustawiłeś teraz na -1 i 0 i są jakieś różnice w pracy silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
matiszi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-07-05, 21:48
|
|
|
Zywsze auto. Lepiej jedzie z niskich obrotow i na gaz lepiej reaguje. Na dniach sie okaze jak to sie przeklada na czasy wtryskow i wskazania sond |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-07-05, 21:53
|
|
|
matiszi napisał/a: | Ja mowilem napinaczu hydraulicznym paska rozrzadu |
I skąd my to mamy wiedzieć?
Tak, napinacz hydrauliczny paska rozrządu w do numeru nadwozia 4D-Y-016500 włącznie miał napinacz 059109479B.
Później, od numeru ...501 miał już 077109479D
ale...
do konkretnego napinacza, wg.producenta, należy zastosować odpowiednią rolkę napinającą...
do napinacza 059... rolka ma numer 077109485C
do napinacza 077... rolka ma numer 077109485E
ehhhh |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
matiszi
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 d2
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 12 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2018-07-05, 22:43
|
|
|
FOSS napisał/a: |
ale...
do konkretnego napinacza, wg.producenta, należy zastosować odpowiednią rolkę napinającą...
do napinacza 059... rolka ma numer 077109485C
do napinacza 077... rolka ma numer 077109485E
ehhhh |
Ale INA z koncowka C i z E ma ta sama rolke |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2018-07-06, 10:15
|
|
|
matiszi napisał/a: | Ale INA z koncowka C i z E ma ta sama rolke |
Ale...
- po pierwsze napisałem, że "wg. producenta" czyli Audi...
- po drugie wielkość rolki może być taka sama ale konstrukcyjnie dźwignia napinająca już nie...
- a po trzecie nieprawdą jest to co mówisz bo dla obu numerów INA podaje dwa różne zamienniki |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
bljadz
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 26 Maj 2018 Posty: 16 Skąd: Brańsk
|
Wysłany: 2018-07-10, 10:34
|
|
|
Trochę nie na temat ale jak ktoś z Podlasia by potrzebował to mogę pożyczyć blokadę wału i samoróbkę do blokowania rozrządu. U mnie się sprawdziła |
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2019-07-23, 13:11
|
|
|
Cześć,
Silnik AQH właśnie wymieniam rozrząd i wkradła mnie się niepewność a mianowicie
wał korbowy ustawiony na znaki wkręcona blokada, listwa blokująca koła rozrządu założona, ściągnięte koła wałków wszystko pasowało.
Zdjąłem pokrywy zaworów w celu wymiany uszczelek i...
I teraz rodzi się pytanie czy przy takim ustawieniu wałki (wydechowy i ssący) muszę pokrywać się ze znakami na zębatce wałków i tymi strzałkami na panewkach. Wydaję mi się że tak?!
O ile w prawej głowicy się pokrywają one, to już w lewej brakuje około 90 stopni żeby znaki na zębatkach pokryły się ze strzałkami.
Ktoś wcześniej musiał wyciągać wałki bo są pozaznaczane i nastawnik wymieniony może źle to złożył.
Jak to ma być dokładnie, czy wystarczy że obrócę tymi wałkami na strzałki i będzie dobrze ???
Czy składać jak jest?
przed rozebraniem blok 093
Group -------- 760/min -------- 17,3% ------,,,,, -5.0 CF ----- --,,,,, -2.0 CF
093 ----- Engine Speed -------- Last ----- ----- Phase Bank 1 --------- Phase Bank 2
------------ Rpm --------- ---------- % ----- -15 to 10 deg ------ -15 to 10 deg
Już wszystko jasne sprężyny zaworowe obróciły trochę walkami
Znaki sie już zgadzają. |
|
|
|
|
|
|
|
peter5on
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 11 Wrz 2016 Posty: 139 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-07-23, 23:41
|
|
|
Hej ja wymieniałem miesiąc temu napinacze wałków też w AHQ (swoją drogą polecam napinacze z ebay uk za 600 zł dwie sztuki z przesyłką już chodzą aż miło) to przy okazji też i rozrząd ustawiałem od nowa, i tak kręciłem wałem że aż mnie ręka rozbolała, jednego dnia drugiego dnia, bo może sie napinacz paska jakoś ułoży przez noc czy coś. Wszystko na blokadach instrukcja z elsy każdy krok wykonany każda śruba czy napinacz napinane dynamometrami, wszystko wyczyszczone na perfekt.
I dochodzę do wniosku że niemożliwe jest ustawienie rozrządu na 0,0 nawet jeżeli wszystko jest idealnie na znakach a każdy parametr jest książkowy i każda część jest nowa włącznie z łańcuszkami i pierdołami to po prostu się nie da. No ale próbowałem.
Jak możesz to podaj zdjęcie z bloku 093 ile ci wyszło, tylko nie od razu po odpaleniu bo wtedy pokaże ci 0.0
Jak kupiłem to było (-14) i (-8) i po założeniu blokady było przestawione jakby o ząbek, potem robiony rozrząd bez wymiany napinaczy (-9) i (0) i teraz wynik który uzyskałem to (-6) i (+2) więc za każdym razem wychodzi ok 8 różnicy. Sam nie wiem dlaczego blokada jest prosta a nawet jakby była krzywa to by się nie pokrywało ze znakami na wałkach, znowu czujniki halla są dobrze zamontowane, więc już zostawiam to tak jak jest.
|
|
|
|
|
|