Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2017-04-08, 09:47 [D2 96 4.2PB/LPG
] Remont ABZ
|
|
|
Witam jestem w trakcie remontu silnika , głowice już zregenerowane teraz został dół . Panewki śmietnik i pierścienie w sumie jeszcze nie wiem bo nie mierzyłem . Pytanko mam co do części i wymiarów . ABZ ma tłok 84,5 są dwie grupy pierścieni w etce i w sumie nie wiem o co chodzi z tymi grupami GR.0 i GR.1. Po włożeniu pierścieni w cylinder jaka powinna być szczelina zamka ?? i ewentualnie jestem w stanie kupić po wymiarach pierścienie 130zł ok kosztuje komplet. A teraz panewki korbowodowe to już gorzej ze znalezieniem nie znam wymioarów są ale do silnika 3,7L koszt 411zł wymiary czop 40mm a szer 17mm. Czy z 3,7 bedą pasowały do mojej 4,2?? |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-04-08, 11:23
|
|
|
chicken20091986, pytaj forumowicza "Bugalon" ...robil remont u siebie jakis czas temu i obeznany jest w tych klockach. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-04-08, 17:06
|
|
|
No przerabialem, priva dostalem i odpisalem, ale napiszę tutaj też dla potomnych:
1. Fabrycznego luzu zamka pierscienia nikt nie podaje, bo według producenta nie remontuje sie dołu w ogole (dlatego w elsie nie ma ani słowa o wymiarach czy momentach dokręcania takich elementów jak np. korbowody). Co ciekawe same panewki ASO oferuje - ciekawe gdzie tu sens, gdzie logika. Ja kupiłem pierścienie dedykowane do ABZ (Michał załatwił). Po montażu zerknąłem tylko czy nie jest za ciasny (na oko czy szczelina jest). Była dla mnie ok, wiec przyjałem ze producent pierscienia wie co robi (i wiedział, bo motor smiga do tej pory super i oliwy nie spija)
2. Panewek w zamienniku brak. Ja kupowałem w ASO. Panewki z zamiennika pasujące wymiarowo są z silników o mniejszych pojemnosciach (wymiarowo mam na mysli srednice). Niestety te panewki są również węższe niż te, które dawała fabryka. Ponoć ludzie to zakładają i jeżdżą. Ja jednak takich rzeczy nie robię więc ASO skroiło mnie jak żyd za matkę |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
RadMon
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Wielun/Lodz
|
Wysłany: 2017-04-09, 22:54
|
|
|
z jakimi kosztami trzeba sie liczyc jesli chodzi o remont gory silnika?? |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2017-04-10, 16:22
|
|
|
RadMon napisał/a: | z jakimi kosztami trzeba sie liczyc jesli chodzi o remont gory silnika?? |
Ja robilrn gore silnika i od razu nowy rozrzad. Razem komplet 6,5 |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-04-10, 17:21
|
|
|
Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)
W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2017-04-10, 17:47
|
|
|
A koszt samych części silnika, bez gazu, sprzęgła, rozrusznika, rozrządu, itd? |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
RadMon
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 28 Skąd: Wielun/Lodz
|
Wysłany: 2017-04-10, 21:29
|
|
|
no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ... |
|
|
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2017-04-10, 22:25
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Ja teraz robie komplet (czyli góra i dół). Mam AHC na stojaku (S8 Prefl). Nigdy nie licze robocizny bo sam oczywiście remontuje wszystko. Licząc full remont w częściach wychodzi mi około 11k PLN (razem z nowymi wtryskami LPG). W ABZ wyszło by pewnie z 1k taniej (bo to 1k to roznica w koszcie regeneracji głowic, reszta części jest taka sama)
W remoncie wszystko co potrzebne, panewki, pierścienie, uszczelki wszystkie możliwe (nawet te pod dekle silnika z jego przodu i z tyłu), regeneracja głowic z nowymi popychaczami zaworowymi i nowymi łańcuszkami, regeneracja alternatora, rozrusznika, nowym sprzęgłem (bo to manual), wymiana uszczelek chłodniczki oleju i oczywiście calusieńkim rozrządem |
Wojtek roznica w cenie regeneracji głowic ahc od abz to 200-300zł tak Marek z SMP mówił. Mnie za pełną regenerację 2 glowek od ahc wyszło 2tyś a do abz 1,7-1,8tyś. kosztuje
Podobno niektóre firmy robią regeneracje po 500-600 zł za sztukę ale nie wymieniaja wtedy gniazd zaworowych.
Ale naprawdę warto zrobić górę. U mnie pobierał oleju 0,5-0,7 l na setkę, a teraz po okolo 2tyś km zero ubytku |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-04-11, 07:54
|
|
|
Sprzęgło - 1200
Wtryski gazowe - 700
Alternator - 400
Rozrusznik - 250
Rozrząd kompletny - 1100
Wychodzi na to - ze te detale kosztowały 3550 - odejmij sobie od całkowitej kwoty i wyjdzie ci remont (tylko nie wiem kto taki remont zrobi bez wymiany rozrządu - pewnie jakiś samobojca)
Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-04-11, 08:04
|
|
|
RadMon napisał/a: | no wlasnie tu sie pojawia dylemat... wkładać w silnika okolo 7 tys i cieszyc sie autem przez 2-3 lata czy moze lepiej te 7tys (plus kase za D2), dolozyc i kupic D3 prelift ... |
pytanie czy chcesz jeździć już dość kultowym autem jakim jest D2 i być pewnym, że polatasz bezawaryjnie kilka dobrych lat, czy też kupić D3 za ile??? 30K i zacząć wsadzać od nowa worki z $
na wyremontowanym silniku polatasz o wiele dłużej bezawaryjnie niż 2-3 lata |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
lesdud
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24 ECX
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 preFL
Wiek: 42 Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 145 Skąd: ololice Inowrocławia
|
Wysłany: 2017-04-11, 18:36
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Co do regeneracji głowic i wymiany gniazd zaworowych - akurat w głowicach z S8 to bym tych gniazd na siłę nie wymieniał (chyba że wydechowe). Na ssakach masz płytki, niedostępne w ASO więc lepiej przeszlifować gniazda na ssakach i doszlifować płytki niż nie mieć potem możliwości mechanicznej regulacji luzu zaworowego (o płytki regulacyjne chodzi). Ja za regenerację jednej głowicy w ABZ (bez wymiany gniazd zaworowych ale z wymianą prowadnić zaworowych, łańcuszków, uszczelniaczy i pełną obróbkę) płaciłem 650 netto. Na wszystko brałem fakturę więc z Vatem regeneracja głowic kosztowała mnie około 1700 złotych. Za głowice z AHC jeszcze się nie rozliczałem ale to za chwile |
Sorry źle się chyba wczoraj wyraziłem. W moich głowicach zostało zrobione : "Pełna obróbka. Wszystkie prowadnice, szlifowanie wszystkich gniazd
zaworowych i zaworów."
Całą naprawę przeprowadził kolega z tego forum marekp750, więc jestem pewien że mam zrobione wszystko tak jak powinno być. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-04-11, 21:10
|
|
|
walka z wiatrakami |
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2017-04-12, 06:22
|
|
|
Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial Każdy ma swoja filozofie. Ale popatrz na auto Leszka (Lesdud).
Kupil z padnietym automatem i cieknącym motorem. Zrobił automat, teraz zrobił silnik i ma w pełni sprawne, świetne, szybkie auto na lata, które będzie mu bezusterkowo służyć (przynajmniej w obszarze napędu). Właśnie takie podejście zdecydowanie popieram - robisz coś od podstaw, wiesz co masz i nie poruszasz się "cykającą bombą' z niewiadomym przebiegiem. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-04-12, 06:29
|
|
|
Bugalon napisał/a: | Ta, pepi wiem, ty bys szukal ABZ-ta z przebiegiem 120k i wymienial . |
Ta, jasne. Chyba 10 lat temu taki przebieg |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|