Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972  
Autor Wiadomość
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-06-24, 16:19   [D2 00 4.2PB/LPG ] Błąd przepustnicy 17972

Panowie coraz częściej wywala mi błąd, w połaczeniu z pojawieniem sie kontrolek ABS i ESP, oraz falujących obrotów na wolnych obrotach:
17972/P1564/005476 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting
Każdorazowo po zrobieniu adaptacji przepustnicy, wszystko wraca do normy.
Oprócz tego błędu wywala również te błędy, co zawsze razem ze sobą wyskakuja, tj. błąd od przepływki 16487 (przepływka nowa), oraz 18265.

Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.
O co to chodzi? <bezradny>
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-06-24, 19:07   

puzzel1, sprawdź połączenia masy na silniku i na karoserii w okolicy silnika.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-07-25, 09:02   

Przeczyściłem te przewody masowe przy silniku, jednak nic to nie dało :/
może być to związane z brudną przepustnicą?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-25, 09:13   

Moze byc ale i tez moze byc po prostu uszkodzona.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-26, 10:36   Re: Błąd przepustnicy 17972

puzzel1 napisał/a:
Na rosstechu pisze, że prawdopodny powód to za niskie napięcie akumulatora, aku jest w porządku, ładowanie jak w większości d2 - ok 13.8v.


Odpal auto, zaciągnij ręczny, zapnij D, odpal światła, podgrzewanie tylnej szyby, klima, nawiew w połowie zakresu.
Zmierz ładowanie wtedy.

Wiele osób mierzy ładowanie na N lub P gdzie obroty silnika są podwyższone. Ale po zapięciu biegu obroty spadają jak i również spada prędkość obrotowa alternatora. Jeśli będzie miał czkawkę to może być że na niskich obrotach przestanie ładować, lub jego ładowanie nie będzie wystarczające.
Co powoduje że podczas jazdy alternator daje radę a podczas postoju na światłach lub w korku rozładowuje akumulator.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-07-26, 16:46   

Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-26, 17:39   

a po co ?
jak altek do naprawy
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-26, 17:43   

Sprawdź na altku ile jest w tych samych warunkach.
 
 
puzzel1 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy
Wiek: 31
Dołączył: 14 Lip 2013
Posty: 302
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2015-07-26, 18:03   

na altku 13,1-13,3 pokazywało, regulator napięcia zmieniałem i nic to nie dało, tylko że kupiłem najtańszy za 20zł i nie wiem czy cos wogole mógł poprawić <faktycznie>
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-26, 18:05   

No to trza by go zregenerowac bo sam regulator to jeszcze nie sukces.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-07-26, 20:27   

trzeba było szczotki tylko zmienić
a komutator nie wytarty ?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-07-26, 21:09   

pepi napisał/a:
trzeba było szczotki tylko zmienić
No przecie w regulatorze są szczotki czyli chcąc wymienić szczotki musisz regulator kupić ...a z tymi to już różnie, sa za 20zł a są i za 300 <bezradny>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-26, 21:13   

Komutator na pewno tez siedzi więc nowe szczotki nie dadza wiele.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-07-26, 22:01   

Proponuje przejrzec przewody idace do wtyczki przepustnicy, moze którys jest uszkodzony.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-26, 23:08   

puzzel1 napisał/a:
Chyba jest tak jak Erni piszesz, bo patrzyłem jakis czas temu jakie jest ładowanie przy pełnym obciążeniu (klima, xenon, podgrzewanie szyb foteli itp), no i ładowanie spadało nawet na 12,7v. Nic, bede musial pociągnąć progiem nowy kabel od aku


Nic nie musisz ciągnąć. Sprawdź ładowanie tak jak Ci pisałem na tyłku ( czyli na akumulatorze )
Następnie to samo zrób przy alternatorze. Jesli okaże się że jest to samo to znaczy że aletk jest do regeneracji. Jeśli będzie dobrze na altku to wtedy będziemy myśleć co robić dalej.
Podstawa to prąd.
Prawidłowa praca całego pojazdu nie stoży się z bajek i dobrych wróżek jak inni myślą.
Jeśli ECU nie będzie miał wystarczającego napięcia to nie będzie prawidłowo pracował: co przekłada się na wszystkie odbiorniki.

Mówiąc o remoncie lub naprawie alternatora to nie mówię o wymianie łożysk,regulatora napięcia, ale również piszę o diodach które trzeba sprawdzić. Jedynym sposobem jest ich wylutowanie z mostka. Mało który elektryk chce się w to bawić.
U mnie był taki przypadek i zjadłem zęby na tym. Sprawdź dobrze to ładowanie i daj znać co i jak.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.