Autor |
Wiadomość |
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2011-07-07, 00:36 [S8 D2 00
] Problem po obniżeniu
|
|
|
Witam wszystkich i na wstępie chciałbym zaznaczyć iż jest to mój pierwszy post na forum ( poza przywitaniem się ), więc jeśli będzie coś nie tak, to nie krzyczcie za bardzo ;-)
Co do mojego problemu, to tydzień temu zamontowałem w mojej furmance sprężyny obniżające Jamex czerwone ( wg. producenta dedykowane do S8 -20 mm obniżenia ), i niby wszystko jest ok, poza jednym: Auto teraz nierówno stoi :cry:
Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-(
Tzn. nawet bez taśmy mierniczej po stronie pasażera między grzbiet opony, a rant błotnika na równo wchodzą ledwo dwa paluchy, natomiast po stronie kierowcy już trzy palce i to bez problemu.
Wie ktoś może jaki jest powód takiego stanu rzeczy :?: Sprężyny taka kicha i się trafiły nierówne, czy co :?: Nie bardzo wiem czego się czepić, bo chyba nie ma co liczyć na to, że z czasem się wszystko wyrówna... :-/
Nadmienię że autko prowadzi się bez zarzutu, a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło, tylko drażni mnie ta różnica :evil:
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie sugestie i pomoc.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Łukasz. |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2011-07-07, 05:33
|
|
|
Zobacz może czy sprężyna dobrze siadła na swoim miejscu , nie pamiętam czy widać jak podniesie się autko do góry . Spróbuj przekręcić sprężynę może wskoczy na swoje miejsce . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2011-07-07, 09:16
|
|
|
No o tym nie pomyślałem :-/
Faktycznie, jeżeli nie siadła jak trzeba, to może być taki efekt.
Dziękuje kolego za pierwszą sugestie i jeżeli komuś coś jeszcze przyjdzie do głowy, to bardzo proszę pisać 8-) |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
SamackA8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: Audi A8 D2 , Audi A6 C6
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Kwi 2011 Posty: 383 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2011-07-07, 12:34
|
|
|
pioter napisał/a: | Zobacz może czy sprężyna dobrze siadła na swoim miejscu , nie pamiętam czy widać jak podniesie się autko do góry . Spróbuj przekręcić sprężynę może wskoczy na swoje miejsce . |
Racja. Miałem tak samo w poprzedniej pokręciłem i weszła na miejsce |
_________________ I love my A8, A6 and S3
Forum Audi A6
Forum Audi A8
Forum Audi A7 |
|
|
|
|
|
|
|
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2011-07-08, 01:00
|
|
|
Ok, dzięki za punkt zaczepienia, sprawdzę to jak najszybciej i napisze czy pomogło ;-) |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-07-08, 09:17
|
|
|
Proxxy napisał/a: | a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło |
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chodziło Ci o to żeby tył był niżej niż przód ???
A to ciekawostka, praktycznie każdy tu na forum od dawien dawna walczy o to żeby było równo lub przód niżej niż tył, żeby nie było efektu siadniętego tyłu, a Tobie chodziło właśnie o odwrotny efekt !!! Ile ludzi tyle pomysłów. Szacun :!: |
|
|
|
|
|
|
|
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2011-07-08, 19:12
|
|
|
SERGIO napisał/a: | Proxxy napisał/a: | a i tył jest teraz niżej niż przód i o to mi głównie chodziło |
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale chodziło Ci o to żeby tył był niżej niż przód ???
A to ciekawostka, praktycznie każdy tu na forum od dawien dawna walczy o to żeby było równo lub przód niżej niż tył, żeby nie było efektu siadniętego tyłu, a Tobie chodziło właśnie o odwrotny efekt !!! Ile ludzi tyle pomysłów. Szacun :!: |
Oczywiście na odwrót :lol:
Chodziło o to aby przód był niżej niż tył rzecz jasna :-) Ale zdziwienie rozumiem jak najbardziej, ponieważ jeszcze się nie spotkałem, aby ktoś chciał mieć tył niżej a przód w górze i dążył do tego poprzez celowe działanie :mrgreen: Także Mea Culpa :oops: |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-08-18, 21:19
|
|
|
Proxxy napisał/a: | Po pomiarach wychodzi że tył lewa i prawa strona jest praktycznie idealnie równo, natomiast z przodu jest różnica pomiędzy stroną kierowcy, a pasażera ok. 1 cm :-( |
No i jak kolego, znalazłeś przyczynę?
Mam to samo, ale uznałem, że tak fabryka przewidziała... Tłumaczę sobie to tym ,że jak usiądzie kierowca to wszystko się wyrównuje :->
Fajnie jak by ktoś inny sprawdził u siebie dokładnie czy ma równo :roll: |
|
|
|
|
|
|
|
Proxxy
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: Audi S8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 02 Lip 2011 Posty: 17 Skąd: Rzeszów/Podkarpackie
|
Wysłany: 2011-08-19, 20:25
|
|
|
Niestety kolego, rozmawiałem dość wnikliwie z kolegą mechanikiem który serwisuje mi autka i który przeprowadzał wymianę tych springów i powiedział że jakby taką operację przeprowadzał pierwszy raz, to mogłoby się zdarzyć że by mu sprężyna nie siadła, ale nie ma takiej opcji po tylu latach praktyki i zawsze przysłowiowe dziesięć razy wszystko dokładnie sprawdza zanim złoży coś do kupy ;-)
Szkoda że nie pamiętam jak było przed obniżeniem i czy na ori springach też była różnica, nie mniej Twoja hipoteza o tym że jest tak celowo, bo jak kierowca wsiada to się strony wyrównują mogłaby mieć sens, tylko że jest jedno ale.... Auto puste stoi nierówno, wsiada kierowca i jest git, ale co się dzieje w przypadku gdy dosiada się pasażer? :mrgreen:
No chyba że kierowca jest cięższy niż pasażer, to wtedy może i by było :d
A tak na poważnie, to jeżdżę już dwa miesiące i wszystko ułożyło się jak powinno, poza tą różnicą. Jak była tak i jest i na dzień dzisiejszy nie mam pomysłu co dalej z tym fantem :-/
Pozdrawiam.
Łukasz. |
_________________ To już moje czwarte Audi, z czego drugie S i pierwsze serii 8:) |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-08-23, 23:52
|
|
|
Wczoraj zmierzyłem te wartości w innej a8 kolegi z klubu. Auto też na Jamexach na wszystkich czterech kołach. To samo co u Ciebie Proxxy i mnie :roll:
Wychodzi na to, że to norma i chyba mało osób jest tego świadomych :->
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-24, 07:12
|
|
|
no to niezły bubel |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-08-24, 11:50
|
|
|
maciu napisał/a: | no to niezły bubel |
No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :-> |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-24, 12:18
|
|
|
Mucholejkolator napisał/a: | maciu napisał/a: | no to niezły bubel |
No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :-> |
pisałeś ze mierzyłes auto kolegi też na jamexach więc załozyłem że problem u Ciebie
to też jamexy
zmierzę i dam znać |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
Mucholejkolator
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 9 razy Wiek: 39 Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 460 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2011-08-24, 18:15
|
|
|
maciu napisał/a: | Mucholejkolator napisał/a:
maciu napisał/a:
no to niezły bubel
No niezły, tylko że ja nie mam Jamexsów :-D
maciu zmierz u siebie i porównaj lewą i prawa stronę, zobaczymy jak jest u Ciebie :->
pisałeś ze mierzyłes auto kolegi też na jamexach więc załozyłem że problem u Ciebie
to też jamexy
|
Proxxy ma na Jamexach, dlatego napisałem "też" ;-)
Czekamy na pomiary |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-08-28, 18:06
|
|
|
dopiero dzisiaj się udało pod marketem na asfalcie - pod domem i w pracy mam nierówne parkingi
do błotnika 71cm od gruntu po obu stronach różnica +/- 2-3mm
sprężyny mam z S8 |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|