Ogłoszenie 

Opony samochodowe opony width= Porównywarka OC mfind forum a8 zabezpieczenie samochodu przed kradzieżą Tarcze, hamulce
Opony
samochodowe
Opony samochodowe
Porównywarka OC
Sprawdzanie VIN
Niedźwiedź-LOCK
Układ hamulcowy

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 01] Drgania silnika - czujnik spalana stukowego  
Autor Wiadomość
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 443
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-26, 14:18   [S8 D2 01] Drgania silnika - czujnik spalana stukowego

Ostatnio zauważyłem odczuwalne drgania silnika na biegu jałowym. Dzisiaj podpiąłem VCDS i pokazało mi coś takiego jak na załączonym zdjęciu



Nie wiem za bardzo co to jest ale domyslam się że w wolnym tłumaczeniu "Knock Sensor Voltages" to "napięcie czujnika spalania stukowego" - poprawcie jeżeli nie. Tak jak widac napiecie tego czujnika przy cylindrach 1-4 jest poniżej 2V, cylindrach 5-8 jest powyzej 2V.

1. Czy to oznacza ze ten czujnik jest uszkodzony (zakładam ze sa w tym silniku 2 takie czujniki).
2. Czy te drgania mogą byc wywołane tym uszkodzonym czujnikiem.
_________________

 
 
wolek 
Moje A8



Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy
Wiek: 33
Dołączył: 17 Maj 2010
Posty: 726
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2011-03-26, 14:30   

1)Tak
2)tak
:) Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem.
_________________
Piękno w parze z technologią
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 443
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-26, 16:34   

wolek napisał/a:
1)Tak
2)tak
:) Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem.


Dzięki.
A gdzie ten czujnik sie mniej więcej znajduje, jaki jest dostęp do niego i ile ewentualnie kosztuje.
_________________

 
 
colln 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy
Wiek: 49
Dołączył: 21 Cze 2010
Posty: 969
Skąd: P.T.
Wysłany: 2011-03-28, 01:32   

1 wątpię
2 prędzej lambda

;-)
_________________
Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 443
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-28, 10:53   

A w jaki sposób mógłbym sprawdzic czy to sonda lambda czy ten czujnik. Dodam że VAG nie pokazuje żadnych błędów.
_________________

 
 
Marcin123 
Moje A8


Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Paź 2009
Posty: 92
Skąd: radomsko
Wysłany: 2011-03-28, 12:19   

ja odkad kupilem mala terenowke audi jezdze raz w tygodniu i po tygodniowym nie odpalaniu przekrecam kluczyk auto odpalilo jak zwykle od strzalu ale zaczelo trzasc buda wylaczylem zapalilem jeszcze raz i wszystko ok co to moglo byc pozdrawiam

[ Dodano: 2011-03-28, 12:37 ]
bede musial dla audi dobrej kondycji czesciej pare km zrobic bo jak stoi nieodpalana dluzej to dla niej nie dobrze :mrgreen:
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 443
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-03-28, 13:17   

Znalazlem w internecie poniższy materiał , czy w taki sposób moge sprawdzić prawidłowe dzialanie sondy lambda:
Cytat:
"Diagnoza lambdy

brak błędów w sterowniku silnika jak są to wykasuj.
1 silnik rozgrzany do min 85 ,pracujacy na wolnych obrotach .
2 wybierz w sterowniku silnika 04 podstawowe nastawy .
3 kanał 70 fuel tank breather valve , bedzie test off ,potem on ,i czekaj jak bedzie ok ,wroc
4 kanał 107 diagnoza fuel supply system ok wroc i dalej

5 diagnoza lambdy podgrzewaczy 41 kanał , wiersz 1 i 3 pokazuje rezystancje sądy jak jest ponizej 0.9 kohm mozesz podniesc obroty ,nie kontyunuj kiedy bedzie ponizej 0.9 jak przekroczy zwolnij obroty .i dalej
6 diagnoza starzenia sie sondy przed katalizatorem , kanał 34 podniesc obroty ,bedzie test off i onn .jesli ok dalej

7 36 sprawdzenie sady za katalizatorem ,wolne obroty zostaw i czekaj jak ok ,dalej
8diagnoza controli systemu lambda 37 kanał wolne obroty i znowu jak test on i ok dalej
9diagnoza katalizatora kanal 46 podniesc obroty na 300 tys ,nie mniej i czekaj pod autem zadnych szmat papierow nic co sie moze zapalic ,jak konserwowane jakimis srodkami to moze sie zjarac ,jesli bedzie test ok dalej

10 diagnoza pompy dodatkowego powietrza kanał 77wolne obroty jak nie ruszy test on to kombinuj gazem lekko podniesc potem zwolnij /
Jak ci to wszystko przejdzie na ok to masz furke sprawna ,jak nie to ci wyjdzie błąd czy błędy kolejnosci kanałów sa bardzo wazne ,jesli nie przejdzie ktoregos to dalej nie jedziesz tylko odczytaj błąd i napisz

jak jest wszystko ok to odczytujesz zawartosc readiness code w silnik 08 wartosci i kanal 86 maja byc same zera .Po kazdej naprawie wymianie podzespołow odpowiedzialnych za spalanie czy obd powinno sie taki test robic ,kazdy profesjonalista tak robi ,bo jak skasujesz błedy to nie bedzie wszystko ustawione w zera ,a ma to wpływ na prace silnika ,zawsze po kasowaniu bledow readiness code nie sa ok trzeba je wykonac ,ale tutaj nikt nie ma na to czasu ,w powaznych serwisach nie wypuszcza auta bez tego technik musi dołączyć wydruk"

[ Dodano: 2011-04-21, 18:34 ]
wolek napisał/a:
1)Tak
2)tak
:) Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem.


W którym miejscu znajduje się ten czujnik.

[ Dodano: 2011-05-02, 12:04 ]
Jaki powinien być prawidlowy moment dokręcenia czujnika spalania stukowego - bo słyszałem że jest to dosyc istotne dla jego prawidłowej pracy.
_________________

 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-06-16, 23:11   

Ta diagnoza jest ciekawa. Robił to już ktoś i czy to działa ?
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 443
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-06-28, 19:05   

Gabriel napisał/a:
Ta diagnoza jest ciekawa. Robił to już ktoś i czy to działa ?


Próbowałeś może ta diagnoze.
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2011-06-28, 21:48   

No ja nie próbowałem ale ciekawi mnie to i chyba to przerobię jeszcze w tym tygodniu jak nie zapomnę :-P
 
 
marekp750 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 71 razy
Wiek: 47
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 937
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-06-29, 07:47   

AESIS

" Knock sensor tightening torque incorrect
- Loosen knock sensor and tighten to 20 Nm (15 ft lb). "

W AESIS jest cała procedura sprawdzenia knock sensor'ów.
_________________
Marek
tel. 571 240 898
 
 
Ara$ 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 443
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-07-02, 17:56   

marekp750 napisał/a:
W AESIS jest cała procedura sprawdzenia knock sensor'ów.


Wszystko się zgadza, jeżeli ktoś ma AESIS które działa.
Ja instalowałem już kilka razy różne egzemplarze i żadna nie chce mi chodzić.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2722
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-07-06, 09:16   

ELSA podaje że knocków nie da się przetestować elektrycznie i procedura obejmuje
jedynie sprawdzenie błędów i czy nie ma zwarć/przerw w obwodzie knocki -> ECU

do tego dochodzi przykręcenie na 20Nm i tyle
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
marcindino12 
Użytkownik


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 11 Wrz 2013
Posty: 11
Skąd: pomorskie
Wysłany: 2014-03-03, 01:04   

Witam. Czy udało się koledze dojść co powoduje różne wskazania czujników spalania stukowego? Mam podobny problem i nie wiem czego już szukać. Dziekuję i pozdrawiam
 
 
Pan chodź tu 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018
Posty: 18
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 2019-11-18, 21:52   

U mnie wygląda to tak silnikiem rzuca na lewo i prawo w górę i w dół <jezyk2>



Najpierw podmienię wszystkie cewki na inne jak nie pomoże to wymieniam lambdy i dam znak czy pomogło.

[ Dodano: 2020-02-13, 20:44 ]
nic nie dało jak psu na budę, chyba spalę to auto <onie>
_________________
Albo i nie...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe 24opony.pl Porównywarka OC

| Forum Audi A6 i A7 | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | Chodzen.pl - Dealer, Serwis Toyota | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |