Autor |
Wiadomość |
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-26, 14:18 [S8 D2 01] Drgania silnika - czujnik spalana stukowego
|
|
|
Ostatnio zauważyłem odczuwalne drgania silnika na biegu jałowym. Dzisiaj podpiąłem VCDS i pokazało mi coś takiego jak na załączonym zdjęciu
Nie wiem za bardzo co to jest ale domyslam się że w wolnym tłumaczeniu "Knock Sensor Voltages" to "napięcie czujnika spalania stukowego" - poprawcie jeżeli nie. Tak jak widac napiecie tego czujnika przy cylindrach 1-4 jest poniżej 2V, cylindrach 5-8 jest powyzej 2V.
1. Czy to oznacza ze ten czujnik jest uszkodzony (zakładam ze sa w tym silniku 2 takie czujniki).
2. Czy te drgania mogą byc wywołane tym uszkodzonym czujnikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
wolek
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Michał
Jeżdzę: SuperB
Pomógł: 26 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Maj 2010 Posty: 726 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2011-03-26, 14:30
|
|
|
1)Tak
2)tak
Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem. |
_________________ Piękno w parze z technologią.
Elektronika Audi lampy przednie full led dołożenie.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-26, 16:34
|
|
|
wolek napisał/a: | 1)Tak
2)tak
Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem. |
Dzięki.
A gdzie ten czujnik sie mniej więcej znajduje, jaki jest dostęp do niego i ile ewentualnie kosztuje. |
_________________
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2011-03-28, 00:32
|
|
|
1 wątpię
2 prędzej lambda
;-) |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-28, 09:53
|
|
|
A w jaki sposób mógłbym sprawdzic czy to sonda lambda czy ten czujnik. Dodam że VAG nie pokazuje żadnych błędów. |
_________________
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2011-03-28, 11:19
|
|
|
ja odkad kupilem mala terenowke audi jezdze raz w tygodniu i po tygodniowym nie odpalaniu przekrecam kluczyk auto odpalilo jak zwykle od strzalu ale zaczelo trzasc buda wylaczylem zapalilem jeszcze raz i wszystko ok co to moglo byc pozdrawiam
[ Dodano: 2011-03-28, 12:37 ]
bede musial dla audi dobrej kondycji czesciej pare km zrobic bo jak stoi nieodpalana dluzej to dla niej nie dobrze :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-03-28, 12:17
|
|
|
Znalazlem w internecie poniższy materiał , czy w taki sposób moge sprawdzić prawidłowe dzialanie sondy lambda:
Cytat:
"Diagnoza lambdy
brak błędów w sterowniku silnika jak są to wykasuj.
1 silnik rozgrzany do min 85 ,pracujacy na wolnych obrotach .
2 wybierz w sterowniku silnika 04 podstawowe nastawy .
3 kanał 70 fuel tank breather valve , bedzie test off ,potem on ,i czekaj jak bedzie ok ,wroc
4 kanał 107 diagnoza fuel supply system ok wroc i dalej
5 diagnoza lambdy podgrzewaczy 41 kanał , wiersz 1 i 3 pokazuje rezystancje sądy jak jest ponizej 0.9 kohm mozesz podniesc obroty ,nie kontyunuj kiedy bedzie ponizej 0.9 jak przekroczy zwolnij obroty .i dalej
6 diagnoza starzenia sie sondy przed katalizatorem , kanał 34 podniesc obroty ,bedzie test off i onn .jesli ok dalej
7 36 sprawdzenie sady za katalizatorem ,wolne obroty zostaw i czekaj jak ok ,dalej
8diagnoza controli systemu lambda 37 kanał wolne obroty i znowu jak test on i ok dalej
9diagnoza katalizatora kanal 46 podniesc obroty na 300 tys ,nie mniej i czekaj pod autem zadnych szmat papierow nic co sie moze zapalic ,jak konserwowane jakimis srodkami to moze sie zjarac ,jesli bedzie test ok dalej
10 diagnoza pompy dodatkowego powietrza kanał 77wolne obroty jak nie ruszy test on to kombinuj gazem lekko podniesc potem zwolnij /
Jak ci to wszystko przejdzie na ok to masz furke sprawna ,jak nie to ci wyjdzie błąd czy błędy kolejnosci kanałów sa bardzo wazne ,jesli nie przejdzie ktoregos to dalej nie jedziesz tylko odczytaj błąd i napisz
jak jest wszystko ok to odczytujesz zawartosc readiness code w silnik 08 wartosci i kanal 86 maja byc same zera .Po kazdej naprawie wymianie podzespołow odpowiedzialnych za spalanie czy obd powinno sie taki test robic ,kazdy profesjonalista tak robi ,bo jak skasujesz błedy to nie bedzie wszystko ustawione w zera ,a ma to wpływ na prace silnika ,zawsze po kasowaniu bledow readiness code nie sa ok trzeba je wykonac ,ale tutaj nikt nie ma na to czasu ,w powaznych serwisach nie wypuszcza auta bez tego technik musi dołączyć wydruk"
[ Dodano: 2011-04-21, 18:34 ]
wolek napisał/a: | 1)Tak
2)tak
Wymiana ewentualnie wyjmij sprawdź stan/jakość połączeń elektrycznych.
przy zamawianiu sprawdź etkę żeby numery się sprawdzały z twoim silnikiem. |
W którym miejscu znajduje się ten czujnik.
[ Dodano: 2011-05-02, 12:04 ]
Jaki powinien być prawidlowy moment dokręcenia czujnika spalania stukowego - bo słyszałem że jest to dosyc istotne dla jego prawidłowej pracy. |
_________________
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-16, 22:11
|
|
|
Ta diagnoza jest ciekawa. Robił to już ktoś i czy to działa ? |
|
|
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-06-28, 18:05
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Ta diagnoza jest ciekawa. Robił to już ktoś i czy to działa ? |
Próbowałeś może ta diagnoze. |
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-06-28, 20:48
|
|
|
No ja nie próbowałem ale ciekawi mnie to i chyba to przerobię jeszcze w tym tygodniu jak nie zapomnę :-P |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2011-07-02, 16:56
|
|
|
marekp750 napisał/a: | W AESIS jest cała procedura sprawdzenia knock sensor'ów. |
Wszystko się zgadza, jeżeli ktoś ma AESIS które działa.
Ja instalowałem już kilka razy różne egzemplarze i żadna nie chce mi chodzić. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2904 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-06, 08:16
|
|
|
ELSA podaje że knocków nie da się przetestować elektrycznie i procedura obejmuje
jedynie sprawdzenie błędów i czy nie ma zwarć/przerw w obwodzie knocki -> ECU
do tego dochodzi przykręcenie na 20Nm i tyle |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
marcindino12
Użytkownik
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: marcin
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 43 Dołączył: 11 Wrz 2013 Posty: 11 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2014-03-03, 01:04
|
|
|
Witam. Czy udało się koledze dojść co powoduje różne wskazania czujników spalania stukowego? Mam podobny problem i nie wiem czego już szukać. Dziekuję i pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Pan chodź tu
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Audi S8 D2
Dołączył: 22 Sty 2018 Posty: 35 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 2019-11-18, 21:52
|
|
|
U mnie wygląda to tak silnikiem rzuca na lewo i prawo w górę i w dół
Najpierw podmienię wszystkie cewki na inne jak nie pomoże to wymieniam lambdy i dam znak czy pomogło.
[ Dodano: 2020-02-13, 20:44 ]
nic nie dało jak psu na budę, chyba spalę to auto |
_________________ Albo i nie... |
|
|
|
|
|