Autor |
Wiadomość |
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-29, 19:38 [S8 D2 01 LPG] węże wodne webasto
|
|
|
Potrzebuję schematy, fotki, rysunki poprowadzenia węży wodnych do webasto tak jak powinno być to fabrycznie zrobione przy silniku 4.2. Wiem, że są odcinki metalowe i gumowe. Chciałbym, żeby mi ktoś to przedstawił jakie i jak są one doprowadzone do pieca. Na jakim wężu i w jakim miejscu fabrycznie jest zamontowany zaworek zwrotny. |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-30, 12:20
|
|
|
To mi bardzo pomogło. Tylko o co tu chodzi...?
A ma ktoś może fotki tych węży już na samochodzie? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-30, 15:53
|
|
|
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-30, 20:46
|
|
|
gtfan napisał/a: |
Na wężu zasilającym nagrzewnicę jest zawór zwrotny, za którym podpięte jest webasto, tak, żeby wymusić prawidłowy obieg wody - najpierw przez nagrzewnicę. |
To jeden krok do przodu.
Teraz drugie pytanie.
Według schematu zasilanie pieca jest powrotem z nagrzewnicy, a powrót pieca jest wpięty za zaworkiem zwrotnym w zasilanie nagrzewnicy. Teraz pytanie, którego nie mogę się dopatrzeć na schemacie. Skoro powrót z nagrzewnicy jest wpięty bezposrednio pod zasilanie do pieca to gdzie jest wąż, który gdyby nie było pieca byłby podłączony pod powrót nagrzewnicy, bo żadnego trójnika ja tam nie widzę. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-30, 21:46
|
|
|
Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghettic...S-ZS/20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową, pokręconą rurę za silnikiem i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca. |
Ostatnio zmieniony przez gtfan 2012-12-30, 22:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-30, 22:13
|
|
|
gtfan napisał/a: | Zależy który schemat ma zastosowanie u Ciebie - ten prostszy czy bardziej skomplikowany. Zobacz tutaj: http://elsaweb.spaghettic...S-ZS/20842006/2
Powrót z nagrzewnicy jest wpięty w metalową pokręconą rurę za silnikiem, i dopiero z niej wychodzi króciec na zasilanie pieca. |
No ten prostszy akurat.
No to już wszystko wiem z tym podłączeniem. A dysponujesz może fotkami jak to wszystko wygląda na samochodzie? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-30, 22:22
|
|
|
Niestety fotek nie mam i u siebie nie zrobię, bo przez podłączenie reduktora węże wodne są pocięte i sam nie mam pewności czy dobrze popodpinane :-/ |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-30, 22:28
|
|
|
Oki i tak mi dużo pomogłeś.
A w jakim miejscu masz wpięty reduktor? Jeden na powrocie z nagrzewnicy a drugi?
Ja mam u siebie trochę dziwnie podłączone i robiłem to na szybkiego. Powrót z pieca jest pod reduktory, a wyjście z reduktorów na nagrzewnicę puściłem. Masakra jaka plątanina węży, dlatego chciałbym to uporządkować. Pomimo tego podłączenia, piec chodzi jakieś 20 minut i reduktory i środek auta cieplutki. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-30, 22:38
|
|
|
Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-30, 23:02
|
|
|
gtfan napisał/a: | Reduktor wpięty mam w przewody przy ścianie grodziowej. Zasilanie zaraz za zaworem zwrotnym, a powrót w powrót z nagrzewnicy. Wąż z webasto wchodzi do 3 króćca w zaworze zwrotnym, więc raczej tak, jak to fabryka zrobiła. |
No właśnie ja mam zaworek który ma tylko wejście i wyjście, więc za zaworkiem zastosuję trójnik do powrotu z pieca. A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-12-30, 23:09
|
|
|
Simone331 napisał/a: | A reduktor wpiąć pomiędzy zaworkiem a tym trójnikiem czy lepiej zastosować jakić czwórnik? |
Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-30, 23:20
|
|
|
gtfan napisał/a: | Estetyczniej powinno być z czwórnikiem niż z dwoma trójnikami.. ale czy to w jakiś sposób nie zaburzy obiegu płynu, to nie wiem. |
Założę na próbę czwórnik i zobaczymy co się będzie działo. A jeśli będę zmuszony założyć dwa trójniki to rozumiem, że w kolejności zaworek, powrót z pieca, zasilanie reduktora i nagrzewnica? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-30, 23:33
|
|
|
Nie wiem czy dobrze rozumiem ale jesli masz reduktor ktory grzejesz webastem to jest źle. Reduktor powinien osiągac temperature nie szybciej niż silnik. Takie info mam od gazownika. Dlatego przed montażem pytali czy mam webasto bo to troszke komplikuje sprawe własnie w kwestii tego podłaczenia. |
|
|
|
|
|