Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia  
Autor Wiadomość
VOLUS 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: TOMEK
Jeżdzę: A8,D2 Q
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 37
Skąd: NAKŁO/SIMERN DE
Wysłany: 2012-11-04, 18:00   [D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia

Panowie,na dniach bede wymieniał płyn w układzie chłodzenia,jak szybko i sprawnie odpowietrzyć układ?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-04, 18:11   

Moim zdaniem najlepiej to wypuść płyn , potem postaw auto pod górę przodem i zalej go , poczekaj aż poziom w zbiorniczku wyrównawczym opadnie i dolej płynu . Pojeździj trochę i sprawdź poziom płynu , ewentualne braki uzupełnij .
U mnie to się sprawdza i nie mam problemu z zapowietrzaniem się układu chłodzenia .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2012-11-04, 18:21   

ale trzeba jeszcze pamiętać o odpowietrzeniu nagrzewnicy, takie małe pokrętełka obok zbiorniczka od płynu chamulcowego
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
VOLUS 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: TOMEK
Jeżdzę: A8,D2 Q
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 37
Skąd: NAKŁO/SIMERN DE
Wysłany: 2012-11-04, 18:26   

Ale kiedy je odkrecać przy zalewaniu? czy zawsze jest konieczność ich odkrecania?
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-11-04, 18:35   

Jeżeli układ jest sprawny to wystarczy do normalnie stojącego auta, nie pod górę ani nie z górki, zalać nowy płyn, nie zakręcając zbiorniczka zalać nowy płyn, odpalić, dolewać płynu do zbiorniczka aż przestanie go ubywać, po uzupełnieniu zakręcić zbiorniczek, pojeździć trochę na klimatroniku ustawionym na grzanie, sprawdzić stan i uzupełnić w miarę potrzeby.

Odpowietrzniki od nagrzewnicy owszem używa się ale raczej nie będzie takiej potrzeby.

Stawianie pod górkę lub z górki moim zdaniem nie wpływa jakoś konkretnie na proces odpowietrzania i nie kojarzy mi się z jakąś konkretną metodą warsztatową a tym bardziej z niczym konkretnym z procedur opisywanych przez ASO... ale mogę się w tym mylić :-P
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-04, 20:25   

FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
Jak staniesz z górki to może w silniku zostać powietrze , no i samochód będzie wariować .
Ale to zdanie mojego ojca , a jak się przekonałem na własnej skórze , w nie jednym warsztacie pracują partacze , nie mechanicy .
(nie mam nic do kolegów z forum ;-) )
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2012-11-04, 20:52   

mdamian napisał/a:
FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .

Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy, ale wydaje mi się że w A8 i większości współczesnych aut nie ma znaczenia. Według mnie jak by nie stał samochód to po wymianie płynu i tak w układzie jest dosyć duża ilość powietrza i dopiero jak silnik nagrzeje się puści termostat i pompa zacznie przepychać płyn po całym układzie powietrza się pozbędziemy. Według mnie po spuszczeniu i zalaniu płynem zostawiamy otwarty korek wlewowy, luzujemy odpowiertrzniki, odpalamy i w miarę ubywania płynu uzupełniamy. Po paru minutach jak przestanie schodzić powietrze zakręcamy korek i odpowietrzniki, mała przejażdżka, kolejna kontrola i ewentualne uzupełnienie stanu po ostygnięciu silnika.
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-04, 21:10   

sylwekr napisał/a:
Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy

No może i w "starszych" autach , ale zawsze miały zbiorniczek wyrównawczy .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2012-11-05, 01:26   

mdamian napisał/a:
FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia.

mdamian z całym szacunkiem dla Twojego Taty ale ja w swoim nieautoryzowanym i nigdzie nie reklamowanym garażu robiłem już kilka A8/S8 D2/D3 (ze zdejmowaniem całego przodu w obu modelach włącznie) i może głupio robiłem ale nigdy nie stawiałem specjalnie przodu wyżej do zalania płynem i jak do tej pory nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem chłodzenia :roll:

Ale cóż... nie wiem, nie znam się... nie jestem z zawodu mechanikiem... dłubię wyłącznie w A8/S8 i robię to wyłącznie z zamiłowania do tych właśnie samochodów ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-05, 14:23   

Ja u siebie wymieniałem w normalny sposob bez żadnych ceregieli,ubyło po rozgrzaniu dolalem potem jeszcze troszke po przejechaniu i jest ok ;)
 
 
scenic_17 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 16 Lis 2011
Posty: 53
Skąd: Stargard
Wysłany: 2012-11-05, 14:57   

ja zapalalem auto odkrecalem odpowietrzniki, ustawialem na grzanie i sam sie odpowietrzal
_________________
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć DIESLEM !!
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-11-05, 20:29   

w niektórych autach to inaczej się nie da jak stawać pod górę
np trzech braci z forda vw seata :-P
ale w normalnych autach z jedną nagrzewnicą to po co :mrgreen:
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-11-05, 22:21   

pepi, Wiesz że nie wnikałem nigdy w to :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
COLA 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48
Dołączył: 13 Paź 2012
Posty: 46
Skąd: Radymno
Wysłany: 2013-01-27, 20:21   

Koledzy kilka dni temu wymieniałem w mojej D2 termostat , prowadziło to do odpowietrzania układu , więc wyglądało to tak ,termostat zamontowany płyn do zbiorniczka zalany , uruchomiony silnik i ogrzewanie na max po rozgrzaniu dolanie plynu a potem przejażdzka i uzupełnienie niewielkie płynu i wszystko jest OK 8-)
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2013-02-14, 19:03   

Tak jak napisał FOSS, iscenic_17, ,stawiamy na prostej powierzchni grzanie na maksa małe odpowietrzniki odkręcone i tylko dolewamy płyn ,sprawne autko nie potrzebuje niczego więcej.
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.