Autor |
Wiadomość |
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-05-31, 08:54 [S8 D2 02] Brak mocy
|
|
|
Witam
Temat dosyć ciekawy.
Auto jak w tytule S8 D2 2002r AVP , jeden z ostatnich wypustów.
W sumie jeździ "dobrze" , błędów nie ma (silnik, skrzynia), ale....
Ostatnio zrobiłem sobie pomiar przyśpieszenia .... 8.3 - szału się nie spodziewałem , ale bez przesady. Pomiary robione Dragy , jednocześnie mierzone inne samochody , także mała szansa na błędne działanie . Przejazd 100-200 -- 25s.
Może ktoś walczył z brakiem mocy w 4.2 i ma sensowne pomysły :
- rozrząd robiony pół roku temu , na blokady , nie dotykałem nastawników i łańcuchów , po wymianie w blokach -9 , -10 (tyle samo było przed wymianą ).
- przepływka pokazuje 268g przy 6800
- na pierwszy rzut oka wygląda że klapki w kolektorze działają
- nastawniki też działają (widać zmianę w VCDS).
- nie czuję uslizgu na skrzyni (komp nic nie pokazuje).
- świece prawie nowe
- cewki FSI
Pozdr
Damian |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2022-05-31, 10:38
|
|
|
Jaki nalot ? Jaka kompresja ? Ile żre oleju ? Zajedź sobie na hamownie, tylko się nie przeraź. Mało, która D2 trzyma moc (tak naprawdę fabrycznie nie miały) a co dopiero teraz. Przy okazji może wyjdzie na wykresie przy jakich obrotach traci (podciśnienia, klapki itd). |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-05-31, 14:46
|
|
|
266tys nalotu , olej znika różnie , zależenie od czasu od wymiany i jazdy , średnio 200ml/1000.
Ja wiem że nie trzymały mocy , ale taki wynik świadczy że nie ma 1/3 albo więcej .
Hamownia nic tu nie zmienia , podciśnienia szczelne . |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-05-31, 17:11
|
|
|
Jak hamulce, nie trzymają? Czerotłok z przodu? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-05-31, 21:06
|
|
|
skasuj babole i pośmigaj na samym paliwie bez lpg |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2022-06-01, 11:00
|
|
|
dgasek napisał/a: | Hamownia nic tu nie zmienia , podciśnienia szczelne . |
Może pomóc nakierować na problem, po wykresie będziesz w stanie sprawdzić przy jakich obrotach/momencie wystąpi "ząbek" (spadek przyrostu), czy leci słabo od początku |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-06-01, 13:21
|
|
|
Hamulce dopiero co rozbierane , nic nie trzyma nic się nie grzeje , nie ma różnicy w przyśpieszeniu pb/lpg.
Zajmę się rozrzadem w pierwszej kolejności , bo wartości podobno nie akceptowalne - przy okazji łańcuszków, wymienię ślizgi na napinaczu.
Pozdr |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-06-05, 22:10
|
|
|
raczej nic to ci nie da
albo kompresja niska
albo tak jak pisałem skasuj mapy błędy i pośmigaj na samym paliwie bo nie kiedy auto uczy się lpg i potem jest jak jest
a jak to nie pomoże to skrzynia |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-06-06, 22:12
|
|
|
Korekty na gazie i benzynie są takie same, nie ma błędów mieszanki, także to nie wina LPG.
Skrzynia też nie ma nic do tego, bo brakuje tyle że musiałby być kosmiczny uślizg, a na skrzyni błędów brak.
Sprawdzanie kompresji przy źle ustawionym rozrządzie to pomysł też słaby.
Trochę to mało nalotu na popsutą kompresję, tym bardziej że auto nie jest ciągle pałowanie, leję jeden z najlepszych olejów, dopiero co poszły nowe świeczki, cewki od Fsi i sprawdzone podciśnienia.
Zacznę od tego co widać, łańcuszki to w sumie groszowa sprawa.
Pozdr |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-06-07, 21:39
|
|
|
a wiesz po co są napinacze ??
ja miałem zamienione stronami i auto zapierdalało jak głupie ale od 3-4 tys
ale jak lubisz to otwieraj otwarte drzwi
możesz mieć też katy jak masz przepchane po napinaczach tylko ci się poprawi kultura pracy i dół góra taka jak była będzie |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-06-08, 08:27
|
|
|
Patrząc na wyniki przyspieszenia , to góra jest problemem , bo z dołu to nawet jakoś jedzie .
Wiesz , mi się też wydawało że jedzie dobrze , także dopóki nie zmierzysz to jest takie gdybanie.
Z katami to jest jakiś trop , mam zamienniki Magnaflow wsadzone bo oryginały poprzedni właściciel popsuł Nie bardzo mam tylko pomysł jak je sprawdzić , bo odkręcić nie ma jak .. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-06-09, 04:36
|
|
|
mi sie nie wydawało bo byłem wstanie dotrzymać kroku s8 w manualu |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1299 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2022-06-09, 09:01
|
|
|
Wisko nie jest spięte na stałe? |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2022-06-14, 10:38
|
|
|
pepi napisał/a: | mi sie nie wydawało bo byłem wstanie dotrzymać kroku s8 w manualu |
To niczego nie dowodzi .
Wisko nie jest spięte. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2022-06-22, 17:11
|
|
|
tak samo jak przykład twego słabowatego auta
ale z ciebie typ czyli spokojnie objadę cię moim trupem
to też napiszesz że to niczego nie dowodzi
Gośc kiedys walczył z podobnym problemem co ty wymienił wszystkie czujniki i przepławkę i lamby i to w tamtym przypadku pomogło
Moze lambdy masz uwalone i powolnie wskazują i głupoty pokazują to ze nie wywala baboli to niczego nie dowodzi
One po 170 tys powinny być zmienione i tylko markowe produkty
Moze podjedz do kogoś kto popatrzy to auto bo raczej ty sam tego nie naprawisz |
|
|
|
|
|