|
Autor |
Wiadomość |
soldier
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 52 Skąd: Dziwnów
|
Wysłany: 2017-09-14, 08:23
|
|
|
Mam identyczne objawy i jestem bardzo ciekawy o co tu chodzi |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-09-14, 12:19
|
|
|
Niedrożne nagrzewnice zaburzają prawidłową pracę sterownika klimatyzacji. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2017-09-14, 12:39
|
|
|
Nie potrzeba deski wyciągać by wymienić nagrzewnice. Robiłem to i nie ma filozofi |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
soldier
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 27 Mar 2016 Posty: 52 Skąd: Dziwnów
|
Wysłany: 2017-09-14, 14:32
|
|
|
A czy jest jakis sposob na sprawdzenie nagrzewnic? Mam takie same objawy jak autor oraz jak przyspieszam to mam wrazenie, ze leci jeszcze cieplejsze powietrze |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2017-09-19, 20:14
|
|
|
Dzięki Damianie
Faktycznie widziałem, że wymiana nagrzewnic nie wymaga ceregieli .
A niedrożne to znaczy że nie ma przepływu , czy jakiś tam może być jak puszcze jakąś wodę od góry odpinając elektrozawory ?
Pozdr
[ Dodano: 2018-05-08, 12:09 ]
Witam
Zima minęła grzanie szczególnie nie przeszkadzało , ale teraz to już słabe jest
Generalnie z poczynionych obserwacji myślałem że faktycznie zawory są popsute i już chciałem wymieniać , ale okazało się że w drugim zestawie jest popsuta pompka i przerwałem .
W międzyczasie sprawdziłem jeszcze raz działanie i chyba jednak działają .
Ale za dużo grzania jest nadal. Oczywiście jak się da na LO to klimatronik zamyka przepływ i klima chłodzi , ale po to jest automatyka żeby sterowała a nie klikanie ręczne.
Z obserwacji wynika że cały problem jest dopóki temperatura na zewnętrznym czujniku nie przekroczy ok 20 stopni. Ile by nie było w kabinie wali cały czas ogniem , zawory cały czas otwarte.
Jak jest powyżej 20 to sterownik zamyka zawory i klimatronik sobie temperaturę ogarnia do zadanej.
Oczywiście nie wymieniłem nagrzewnic jak sugerował FOSS
Pytanie dlaczego klimatronik mimo osiągniętej temperatury w środku nie zamyka zaworów i dopływu gorąca ??
Pozdr |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2021-01-16, 09:07
|
|
|
Panowie, a gdzie zlokalizowany jest czujnik G151 ? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2021-01-16, 09:49
|
|
|
Dzięki
A masz gdzieś zdjęcie jak on wygląda, bo muszę go wymienić |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-02-10, 12:34
|
|
|
Witam
Trochę sobie walczę z problemem , w lato przelewałem nagrzewnice octem , generalnie wygląda że przepływ jest , kamienia i tym podobnych rzeczy nie znalazłem .
Nie zmienia to faktu że jak przyszło bardzo zimno to grzania nie ma i testów ciąg dalszy , ale raczej coraz bliżej do brzegu.
Z racji że mam drugą kompletną nagrzewnicę , to porozbierałem żeby zobaczyć co za co jest odpowiedzialne... może komuś się przyda , bo mi to rozjasnia:
- za temperaturę prawo lewo szyby , kratka środkowa odpowiadają dwa zaworki na podszybiu i pompka , dodatkowo potencjometr pod kratką środkową uchyla klapkę i podbiera zimne sprzed nagrzewnic (albo ciepłe zależnie od pory roku).
Tak jak pisał Damian , nagrzewnice zapchane generują problem , bo czujniki wewnątrz komór widzą zimno i nie grzeje na przykład.
Zaworki i pompka na podszybiu można powiedzieć że pasują P&P od D3 - trzeba zamienić sobie tylko wyprowadzenia wody , które też pasują jeden do jeden. Można też zamienić sobie cewki elektrozaworów i nie trzeba wtedy kombinować z wtyczkami , bo D3 ma inne.
Z obserwacji ja bym powiedział że więcej problemu robi ta pomka na podszybiu , bo raz że potrafi stanąć , a dwa że kończą się szczotki.
Jedna tylko rzecz pozostała mi zagatkowa i może ktoś ma zdjęcia i pomoże.
Wiem że nie mam temperatury w komorach , bo nie ma cudów żeby trzy różne czujniki pokazywały źle , no i z kratki środkowej i na szybę idzie te powiedzmy 10-18 zależenie ile tam się nagrzeje ....
Skąd w takim razie dostaje sie ciepło do bocznych nawiewów ?? nawet jak w komorze jest 10 to tam potrafi wiać 30 albo więcej , tak samo w lato ... zadane 21 a jak auto się nagrzeje to tam wali ogniem .... jakby brało sobie temp z komory.... i do tego potrzebuję zdjęcia jak wyglądają te kanały pod deską od nagrzewnicy , bo mam wrażenie że ktoś coś tam zrobił bo nie umiał sobie poradzić .
Wszystki klapki silniczki działają , kablibracja przechodzi . |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2021-02-10, 17:37
|
|
|
dgasek napisał/a: | Tak jak pisał Damian , nagrzewnice zapchane generują problem , bo czujniki wewnątrz komór widzą zimno i nie grzeje na przykład. |
Noi jesteś zdecydowanie bliżej prawdy ale wciąż jeszcze nie do końca ponieważ... czujniki wewnątrz komór widzą zimno więc climatronik grzeje ile wlezie
Ale...
dgasek napisał/a: | Skąd w takim razie dostaje sie ciepło do bocznych nawiewów ?? nawet jak w komorze jest 10 to tam potrafi wiać 30 albo więcej , tak samo w lato ... zadane 21 a jak auto się nagrzeje to tam wali ogniem .... jakby brało sobie temp z komory.... i do tego potrzebuję zdjęcia jak wyglądają te kanały pod deską od nagrzewnicy , bo mam wrażenie że ktoś coś tam zrobił bo nie umiał sobie poradzić . |
Przeanalizuj zapchaną nagrzewnicę.
Gdyby była kompletnie niedrożna to płyn przez nią by nie przepływał.
Gdyby była po całości zapchana w 90% to płyn ledwie by się przez nią sączył.
A tym samym na wyjściu z nagrzewnicy albo rurka byłaby zimna, albo ledwie ciepła.
Tymczasem, jak to już wiele osób wskazywało, na wyjściu z nagrzewnicy rury są gorące. Tym samym, w opiniach wielu osób, nagrzewnice nie mogą być zapchane.
I nic bardziej mylnego
Problem w tym że ona zapycha się stopniowo i raczej od tyłu czyli od najdalszego punktu w stosunku do wejścia i wyjścia płynu. Więc może się okazać, że płyn przepływa swobodnie tylko przez część nagrzewnicy, tylko po samym boku, najbliżej wejścia i wyjścia.
Tym samym na wyjściu płynie gorący płyn dając złudne wrażenie drożnej nagrzewnicy a jednocześnie w okolicach czujnika temperatury płyn ledwie się przesącza dając błędne (a właściwie prawdziwe) odczyty niskiej temperatury.
Idąc dalej należy przeanalizować przepływ powietrza przez odpowiednie kanały - co, którędy i na którą kratkę - i wtedy zaczyna być logiczne dlaczego tak a nie inaczej |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-02-10, 18:46
|
|
|
FOSS napisał/a: | Problem w tym że ona zapycha się stopniowo i raczej od tyłu czyli od najdalszego punktu w stosunku do wejścia i wyjścia płynu. Więc może się okazać, że płyn przepływa swobodnie tylko przez część nagrzewnicy, tylko po samym boku, najbliżej wejścia i wyjścia.
Tym samym na wyjściu płynie gorący płyn dając złudne wrażenie drożnej nagrzewnicy a jednocześnie w okolicach czujnika temperatury płyn ledwie się przesącza dając błędne (a właściwie prawdziwe) odczyty niskiej temperatury.
|
Ale przez nagrzewnice w D2 płyn płynie w poziomie a nie w pionie, więc nie zrobi sobie skrótu od wejścia od razu do wyjścia 3cm od brzegu, tylko musi przepłynąć przez całą szerokość nagrzewnicy 2 razy. Jedyna opcja na skrót, który opisujesz, jest gdy przegnije przegroda między wejściem a wyjściem na boczku z króćcami (chyba, że nagrzewnice z polifta mają komory od góry i dołu a nie po bokach jak w preFL).
W takiej pozycji jest zamontowana nagrzewnica pasażera. Płyn musi przepłynąć od dolnego króćca przez całą szerokość w lewo i stamtąd przez całą szerokość w prawo do górnego króćca.
Moim zdaniem u kolegi dgasek nieprawidłowo pracuje klapa mieszająca powietrze sprzed i zza nagrzewnic na środkową kratkę.
Tunel doprowadzający zimne powietrze sprzed nagrzewnicy biegnie dołem i zakręca w górę od frontu obudowy nagrzewnicy (od strony radia) do wyjścia tylko na środkową kratkę.
Tu klapka mieszająca całkowicie w górze - ze środkowej kratki leci tylko świeże zimne powietrze.
Tu klapka mieszająca całkowicie w dole - ze środkowej kratki leci tylko ogrzane powietrze bezpośrednio z komory za nagrzewnicami.
Tu klapka częściowo uchylona - ze środkowej kratki leci miks ciepłego i zimnego powietrza.
Tu cięgna od strony, gdzie powinien być silniczek sterujący
Moim zdaniem ak ze środkowej leci zimniejsze powietrze niż z bocznych, to:
- klapka mieszająca nie może domknąć tunelu doprowadzającego świeże powietrze (coś ją blokuje, padł silniczek lub jest rozkalibrowany, złamało się cięgno itp)
- gąbka uszczelniająca na klapce się zdezintegrowała i jest przedmuch.
Najprościej organoleptycznie to sprawdzić wyciągając środkową kratkę i patrząc czy klapka się otwiera/zamyka jak przekręcamy potencjometr. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-02-11, 10:44
|
|
|
Po wczorajszych sprawdzeniach wygląda że pompka jednak pompuje , a że chodzi głośniej .... trudno.
Zamówiłem dwie nagrzewnice , wymienię a starą przeleję gorąca wodą i nagram na kamerze termowizyjnej żeby było dla potomności , jeżeli ktos będzie ciekawy to mu to rozetnę .
Damian , coś jest w tej pokrętnej logice klimatronika że mimo że widzi zimno na czujnikach w komorze to z drugiej strony widzi ciepło na płynie i wieje mimo że nie ma czym.
To że coś tam przez te nagrzewnice płynie może świadczyć to że zaykając dopływ powietrza z zewnątrz w komorach pojawia się ciepło.
GTFAN ... klapa ciepło zimno u mnie chodzi ok , bo zachowanie środkowych kratek jest prawidłowe : ciepło w komorach - potencjometr na max ciepło to i z kratek ciepło - potencjometr na zimniej to i z kratek chłodniej -- czy V68 i jego klapka działa dobrze czy nie nie ma wpływu na inne kratki ... mam taką drugą nagrzewnicę i sobie to sprawdzam .
Problemem nie jest to że środkowa kratka wieje zimniej , tylko dlaczego boczne grzeją i w zimie kiedy komory mówią że mają +6 (i to się zgadza , bo puszczając na szybę i nogi wieje +6) i w lecie , kiedy nie chcę żeby grzało i w komorach jest + 6 , bo działa klima..... |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2021-02-11, 11:56
|
|
|
dgasek napisał/a: | Problemem nie jest to że środkowa kratka wieje zimniej , tylko dlaczego boczne grzeją i w zimie kiedy komory mówią że mają +6 (i to się zgadza , bo puszczając na szybę i nogi wieje +6) i w lecie , kiedy nie chcę żeby grzało i w komorach jest + 6 , bo działa klima..... |
Już wszystko jasne, źle zrozumiałem problem.
Tu masz widok deski z tunelem nawiewu na szybę czołową
A tu z zamontowanymi tunelami do kratek bocznych. Nie widzę zbytnio opcji przeróbki tego, żeby na boczne kratki leciało inne powietrze niż z głównej komory za nagrzewnicami.
|
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
dgasek
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: D2
Dołączył: 24 Gru 2013 Posty: 60 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2021-02-11, 17:03
|
|
|
Dzięki wielkie za te obrazki ..... zdam relację z zachowania jak wymienię te nagrzewnice .
[ Dodano: 2021-02-15, 00:02 ]
Cześć
No i nagrzewnice (póki co strona pasażera ) wyjęte i pomiar kamera mówi że grzeje tylko kawałek i to w idealnych warunkach kiedy nic na nie nie wieje. Zatem od początku Damian miał rację a proces się pogłębiał . Być może to ze z bocznych kratek wiało ciepłe było spowodowane tym że z tej strony akurat grzała .
Problem pojawił się niestety inny niespodziewanie i zapewne nie tylko mi się objawi ..... w końcowych rocznikach d2 (2001-2002) była modyfikacja i choć nie wynika to z rysunku w ETCE , nagrzewnica jest taka sama jak w d3 . Wszystko praktycznie takie samo za wyjątkiem otworu (nagrzewnica od d3 jest węższa o 13mm) i rurek , bo podchodza pod kątem.
Jak już Damian pisał zamienników nie ma , używki .... cudów bym się nie spodziewał , to amelinium i się utlenia.
Z racji że nie zamierzam wydać 2800 , to zabieram się za wymianę dolnej części moułu klimatronika - wygląda że jest on na spinki i można część z nagrzewnicami i silniczkami zamontować od starszego do którego nowe nagrzewnice już mam , a nawet stare fajne miedziane.
Niestety wygląda że do operacji jest wymagane wyjęcie deski chyba że ta dolna część jakims cudem wyjdzie po demontazu konsoli srodkowej .
Oczywiście pochwalę się efektami.
Pozdr |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|