Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 96 ] Rozpędza się nierównomiernie - przepływka ?  
Autor Wiadomość
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-07, 19:52   [S8 D2 96 ] Rozpędza się nierównomiernie - przepływka ?

witam,

moja eSa ma problem z rozpędzaniem się przy lekkim wciśnięciu gazu. objawia się to tym, że przyspiesza i nagle zwalnia, po czym po chwili znów przyspiesza, podobnie jak w tym temacie: http://www.a8team.pl/topics13/96.htm .

dodatkowo auto ma problem z osiągami, jak na S8 ma za mało mocy.
filtr powietrza i świece nowe.

czy padnięty przepływomierz może nie pokazywać żadnych błędów (VAG nic nie pokazuje)? dostałem ofertę nowego ORI przepływomierza za 1650 zł - wydaje mi się to niezbyt korzystną ceną :-/

czy uszkodzona pompa paliwa mogłaby objawiać się podobnie?
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-07, 19:55   Re: [S8 D2] rozpędza się nierównomiernie - przepływka ?

pet3r napisał/a:


czy uszkodzona pompa paliwa mogłaby objawiać się podobnie?

Mogłaby...

Co pokazuje VAG?
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-07, 19:56   

brak błędów.

przypomniałem sobie ( http://www.audiklub.org/p...highlight=16486 ), że zaraz po kupnie sprawdzałem VAGiem błędy i wyskoczył błąd przepływki. podpiąłem ją, zniknął ale auto jeździło tak samo, a bez przepływki różnica powinna być widoczna...
 
 
martab99 
Moje A8



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 157
Skąd: Kraków
Wysłany: 2009-10-07, 20:03   

pet3r napisał/a:
podpiąłem ją, zniknął ale auto jeździło tak samo, a bez przepływki różnica powinna być widoczna...


Różnica jest zdecydowanie zauważalna- na nowej przepływce u mnie auto jakby dostało nowego oddechu :)
Również Twoje kosmiczne wyniki spalania ( z innego wątku, jeśli dobrze sobie przypominam) mogą być właśnie tym spowodowane.
A jakie wartości dla przepływki pokazuje VAG?
_________________
Marcin

4WD + 1WD
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-07, 20:23   

nie sprawdzałem, bo nie wiem dla jakich obrotów powinienem badać i jakie wartości są wzorcowe
 
 
saab 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-08, 07:41   

Wydaje mi się ze jesli był by to przepływomierz to vag cos by pokazał , ja miałem uszkodzony i mi się świecił CHECK błąd był ze za bogata mieszanka, jeśli to przeplywomierz to w ASO koszt 500zł i musisz oddać swój stary.wklejam Ci tekst na bloku 032 w vag sa wartości z tym zwiazane poczytaj może coś Ci to pomoże.


Działanie korekty parametrów mieszanki paliwowej.
Jedne z najczęstszych kodów błędu (DTC) dotyczą korekty parametrów mieszanki paliwowej (bogata lub uboga mieszanka). Oto wyjaśnienie sposobu działania korekty parametrów mieszanki paliwowej i tego jak może ona być dla nas pomocna. ECU kontroluje mieszankę paliwa i powietrza w celu zapewnienia odpowiedniej mocy oraz odpowiedniej emisji spalin. A/F (powietrza/paliwo) wyrażony jest jako stosunek tych wartości (np. 14.7:1) lub jako wartość Lambda. Idealna mieszanka paliwowa o wartości Lambda 1 odpowiada współczynnikowi A/F 14.7:1. Stosunek ten określany jest jako stechiometryczny, cechuje go idealne zrównoważenie cząsteczek tlenu, wodoru i węgla w paliwie. W przypadku mieszkanki paliwowej używanej przez większość z nas współczynnik A/F wynosi 15:1 i bliski jest stosunkowi stechiometrycznemu. Jeżeli wartość Lambda przewyższa 1.0, występuje nadmiar tlenu w paliwie prowadzący do niedoboru mocy silnika. Jeżeli wartość Lambda jest mniejsza niż 1.0 do silnika dostarczany jest nadmiar paliwa powodując jego wzmożoną pracę. Należy zauważyć, że wartości te oparte są na masie a nie ilości współczynników.

Rodzi się zatem pytanie dlaczego współczynnik ten zawsze wynosi 1.0? Cóż, prawie zawsze. W przypadku spokojnej jazy współczynnik ten utrzymuje się na poziomie 1.0 umożliwiając optymalną wydajność współczynnika katalitycznego, redukując jednocześnie emisję spalin do minimum. Jednak gdy potrzebujemy odpowiedniego przyspieszenia mieszanka staje się bogatsza. Dlaczego? Maksymalna moc uzyskiwana jest przy współczynniku Lambda od 0.85 do 0.95 (12.5 - 14.0 A/F izooktan) Tak też, w trakcie przyspieszania mieszanka zostaje wzbogacona. Bywa czasem, że chcemy aby ta mieszanka stała się jeszcze bogatsza, starając się jednocześnie uniknąć jej wybuchu (przedzapłonu mieszanki spowodowanego nadmierną temperaturą cylindra). Silnik o pojemności 1.8T posiada relatywnie wysoki współczynnik sprzężenia dla turbodoładowanych silników, co sprawia że jest podatny na wybuch przy wzmożonej pracy.

Wiemy zatem, że ECU ma za zadanie kontrolę współczynnika A/F. Ma on ustalony system wartości (map) przydzielonych odpowiednim poziomom obrotów, obciążenia, etc. Tak też ECU wskazuje wtryskom aby pulsowały przez dokładnie XX.X milisekund w celu uzyskania odpowiedniego współczynnika A/F. Kiedy, zlecamy naszemu pracownikowi wykonanie jakiegoś zadania, chcemy mieć pewność, że wykona on je poprawnie, prawda? ECU wykorzystuje w tym celu swoich informatorów - czołowy czujnik O2 i MAF - które raportują to czy właściwa mieszanka została dostarczona. Tylni czujnik O2 wykorzystywany jest w większości w celu monitorowania stanu konwertera katalitycznego, mimo to w niektórych przypadkach wykorzystywany jest on do pozyskiwania informacji na temat korekty parametrów mieszkanki paliwowej.

Bazując na tych informacjach ECU uczy się jak zastosować instrukcję korygującą wobec wtryskiwaczy. Wiedząc, że nasz pracownik potrzebuje więcej czasu niż ten który jest mu wyznaczony na wykonanie zadania, będziemy potrzebowali odpowiedniego dostosowania do naszych planów (zwłaszcza w kwestii współdziałających ze sobą wtryskiwaczy - fakt ten utrudnia ich uruchomienie). Wartości przyswojone włączane są w mapowanie pamięci Flash ECU (“chip”) a sygnał wysyłany jest do wtryskiwaczy. Owe kompensacje odpowiadają za korektę mieszanki paliwowej. Mówiąc zatem o korekcie mamy na myśli kompensację.

Wartość dodania oznacza dodatkową korektę, która prowadzi do zachwiania równowagi w trybie jałowym. W trybie dodatniej korekty, ECU nakazuje wtryskiwaczom pozostanie w pozycji otwartej przez dłuższy lub krótszy okres. Dysfunkcja tego modułu (np. spadek podciśnienia) traci na ważności wraz ze wzrostem obrotów. W przypadku pozytywnej korekty, czas wtrysku zmieniany jest o stałą wartość. Wartość ta jest niezależna od podstawowych parametrów wtryskiwaczy.

"Mult" oznaczy wielokrotną korektę, powodującą zachwianie równowagi na wszystkich poziomach obrotów silnika. Nieprawidłowe działanie (spowodowane np. zatkaniem się wtryskiwacza) staje się bardziej odczuwalne wraz z rosnącymi obrotami na jakich pracuje silnik. W zakresie wielokrotnych wartości dostosowawczych zawarta jest zmiana procentowa korekty wtrysku..

Stan bieżący systemu korygującego sprawdzić można używają VAG-COM (lub jego odpowiednika) w zakresie grupy 032 w bloku pomiarowym silnika (w przypadku wielu nowoczesnych ECU, należy odwołać się do instrukcji obsługi w celu odnalezienia odpowiedniej grupy dla danego pojazdu). Pierwsze dwa pola zwierają wartości procentowe. Pierwsze z nich określa wartość korekty dla biegu jałowego, drugie zaś wartość korekty dla silnika pracującego na zwiększonych obrotach. Wartości ujemne wskazują, że silnik pracuje na zbyt bogatej mieszance, dlatego czujnik ilości tlenu przywraca go do odpowiedniego trybu poprzez redukcję czasu otwarcia wtrysków. Dodatnie wartości wskazują na to, że silnik pracuje zbyt “jałowo”, dlatego też czujnik ilości tlenu podwyższa czas otwarcia wtryskiwaczy aby poprawić jego działanie.

Jest czymś zupełnie normalnym jeśli oba pola wykazują wartości inne niż zero. Jeżeli wartości dla obu pól wynoszą zero oznacza to najprawdopodobniej, że właśnie wyczyściłeś kody (co resetuje korektę parametrów mieszanki paliwowej) lub też któryś z elementów nie działa poprawnie. Jeżeli wartości te zaczną się oddalać znacząco od zera spowoduje to wystąpienie DTC (kod błędu) i uruchomienie kontrolki MIL (z reguły nazywanej CEL – Sprawdź Stan Silnika).
Wartości dla normalnej pracy silnika wahają się w zakresie ok. +/- 10%.

W ogólnym ujęciu niepoprawna wartość w pierwszym polu wskazuje na spadek ciśnienia widoczny z reguły w jałowym trybie pracy, wtedy to ciśnienie powinno być najwyższe. Nieprawidłowa wartość drugiego pola wskazuje na wystąpienie błędu przy wyższych obrotach i może oznaczać niepoprawne działanie MAF.

Oto jak najlepiej sprawdzić stan MAF. „Przegazuj” samochód na pierwszym lub drugim biegu tak a by strzałka obrotomierza weszła na czerwone pole. Grupa 002 z reguły pokazuje masę powietrza wyrażoną w gramach na sekundę (w przypadku wielu nowoczesnych ECU, należy odwołać się do instrukcji obsługi w celu odnalezienia odpowiedniej grupy dla danego pojazdu) . Jeżeli pomiar wykonywany jest na małych wysokościach n.p.m. szczytowy przepływ powietrza powinien wynosić około 0.80 mocy silnika. Zatem jeśli twój turbodoładowany silnik ma pojemność 1.8 i moc 150 KM masa przepływającego powietrza na sekundę powinna wynosić 120 g. Jeżeli wartość ta jest dużo niższa może to oznaczać, że czujnik MAF może nie pracować poprawnie. Należy też zauważyć, że przepływ powietrza będzie inny w przypadku większych wysokości z powodu obniżonego ciśnienia powietrza w otoczeniu, szczególnie w przypadku silników wolnossących, które nie są w stanie samoczynnie wyrównać owego ciśnienia. Nie ma z tym problemu w przypadku silników wyposażonych w odpowiedni chip, jednak że jest to kwestia zwiększenia mocy bardziej poprzez regulacje czasów niż regulację przepływu powietrza. Dlatego też wszelką literaturę w tym zakresie, należy traktować z przymrużeniem oka.
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-08, 09:00   

saab dzięki za tekst, w wolnej chwili przebadam eSę.
przepływka w ASO Ignaszak to 1935 zł bez możliwości zostawienia starej w rozliczeniu :-|

wie ktoś może czy istnieją zamienniki?
 
 
saab 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-08, 09:18   

to może warto tu zadzwonić http://www.audiwarszawa.pl/ i zapytac ja miesiąc temu wymieniałem koszt 500.05zł starą zostawiłem , może sie uda pare stowek zaoszczedzic :)
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-08, 09:23   

saab napisał/a:
to może warto tu zadzwonić http://www.audiwarszawa.pl/ i zapytac ja miesiąc temu wymieniałem koszt 500.05zł starą zostawiłem , może sie uda pare stowek zaoszczedzic :)

4 zł taniej ;-) przy tej przepływce nie ma możliwości zostawienia starej w rozliczeniu :/
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-08, 21:19   

Witam
Nie ma i nie występują zamienniki przepływki do 3,7 i 4,2, tylko orginał BOSCH, starej nikt nie bierze w rozliczeniu i nie regeneruje, nie wiem kolego co ci tam wstawili za 500 stów, ale bym na twoim miejscu sprawdził czy to wogóle chodzi, szukałem dwa tygodnie przepływki i tylko BOSCH w orginale, chyba że aledrogo używka, ja kupowałem teraz u siebie w focie w dobrej cenie ponieważ mój dobry kolega tam robi i dostałem mega dobrą cenę, podkreślam mega, notabene wyższą niż te twoje 500 stówek, powiem tyle iż można wyrwać poniżej 1000.
 
 
saab 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: Q7
Dołączył: 20 Sie 2009
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-10-08, 21:30   

Widocznie do wersji z przed liftu nie ma tej opcji zwrotu starej, ja oryginalną bosha nowke w ASO kupiłem za 500,05zł i nic mi nie wstawiali poniewaz sam zakladalem w aso tylko kupilem.Tak jak kolega wyżej Ci pisze PRZY TEJ przepływce nie ma .
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-08, 21:43   

wojti_sopot napisał/a:
powiem tyle iż można wyrwać poniżej 1000.

czyli jest nadzieja... jaki to konkretnie pieniądz?
 
 
wojti_sopot 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: A8
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 25 Wrz 2009
Posty: 152
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2009-10-08, 21:49   

Witam
Niestety nie podam ci ceny końcowej ale możesz ich mocno cisnąć powinno ci się udać sporo zjechać z tej ceny poniżej 1000, a sprawdziłem w etce przed chwilą i po lifcie faktycznie są przepływki z inną literką na końcu i to pewnie ta różnica. Mój błąd, ale jutro jeszcze sprawdzę w Focie dokładnie. Pozdrawiam
 
 
kuczlaw
[Usunięty]

Wysłany: 2009-10-08, 21:54   

Jesteś pewny ze to przepływka bo ja nie :) Zerknij na temat >> http://www.a8team.pl/topics12/551.htm

Sprawdź VAGiem jakie są parametry przepływomierza ( logi dynamiczne ) na kanale 002 i wtedy możemy coś więcej powiedzieć w jakim jest stanie. Jak pada to błędów przy skanie żadnych nie pokaże tylko jak ewidentnie padnie lub coś nie tak jest z instalacją. Może wystarczy tylko czyszczenie...
 
 
pet3r 
Moje A8


Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 246
Skąd: Kalisz
Wysłany: 2009-10-08, 21:59   

czyszczona była przez mechanika, jakimś środkiem Textara...
jutro postaram się zrobić logi. rozumiem, że, tak jak napisał saab, mam ciągnąć go do końca na 1. i 2. ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.