Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 '97] Hamulec ręczny  
Autor Wiadomość
sempu8 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2010-02-26, 18:13   [S8 D2 '97] Hamulec ręczny

jak dziala hamulec reczny w s8 podciagnalem go na lince ale dalej nieciagnie popatrzylem dalej i widze ze na jednej stronie rusza sie jakas dzwignia a na przeciwnej nie.jak on wogole dziala i jak go naprawic czy sa tam jakies klocki czy cos???
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-03-01, 22:52   Re: hamulec reczny

Kolego co do regulacji to sam to muszę zrobic ale nie wiem jak, a to że z jednej strony linka ci nie porusza tej dzwigni to prawdopodobnie uszkodzony samoregulator w zacisku (zapieczony) . Tłoczek wypychający klocek hamulcowy jest z gwintem, wykręca sie w zależnosci od zużycia klocka hamulc. tak aby cały czas klocek prawie że dolegał do tarczy i jak sie zapiekł to sie nie wykręca i to koło nie hamuje bo klocek sie częsciowo zdarł a nie jest wypchnięty do tarczy (prawdopodobnie to koło też nie hamuje na hamulcu nożnym)
To jest tylko moje przypuszczenie, też tak mam. Zaciski da się zregenerowac :mrgreen: Pozdrawiam
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-03-02, 07:17   

Danio napisał/a:
(prawdopodobnie to koło też nie hamuje na hamulcu nożnym)


Nie koniecznie od hamulca nożnego są tarcze a od ręcznego są bębny. Są to dwa różne hamulce. W większych i cięższych samochodach na tylnej osi masz założone tarczo-bębny.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-03-02, 10:22   

http://ul.to/45rd6r
_________________
Black Cars Matters
 
 
klon_84
[Usunięty]

Wysłany: 2010-03-02, 12:50   

mam podobny problem hamulec ciezko sie zaciaga i bardzo slabo trzyma na rownej jakos stoi ale na pochylni mimo zacagnietego hamulca auto odjezdza
 
 
rufus666 
Użytkownik



Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: rafał
Jeżdzę: A8
Wiek: 45
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 11
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-03-04, 18:46   

kolego miałem podobny problem i wymieniłem klocki (chyba że masz tarczobębny)i pomogło,a jeżeli chodzi o tą dzwigienkę to też miałem zapieczoną spryskałem kilka razy wd40 ręcznie ją obruszałem i jest ok,spróbuj może Ci się uda naprawić...pozdr...
_________________
;)
 
 
Danio 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 39
Dołączył: 21 Sty 2010
Posty: 195
Skąd: Długołęka/Wrocław
Wysłany: 2010-03-05, 09:10   

rufus666 napisał/a:
kolego miałem podobny problem i wymieniłem klocki (chyba że masz tarczobębny)i pomogło,a jeżeli chodzi o tą dzwigienkę to też miałem zapieczoną spryskałem kilka razy wd40 ręcznie ją obruszałem i jest ok,spróbuj może Ci się uda naprawić...pozdr...

A u mnie dzwigienka chodzi tylko ze jakby linka była za długa bo jak zaciagam "łyche to na obydwu kołach linka sie porusza tylko ze własnie z jednej strony nie dochodzi do tej dzwigienki. Co do tego hamulca roboczego to ja sprawdziłem po krutkiej przejażdżce, podotykałem koła i trzy były ciepłe od chamowania a to jedno akurat nie!
A tak na marginesie to gdzie sie reguluje linke? pod podłokietnikiem gdzis czy od spodu auta?!
_________________
Automatycznie Uwikłany Dodatkowymi Inwestycjami
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-03-05, 10:02   

Naciąg linki z reguły jest pod autem. W miejscu łączenia się linki z cięgnem od rączki ręcznego. W większości aut jest to pod spodem. Ale w A8 tego jeszcze nie robiłem, więc nie pozostaje ci nic tylko zajrzeć pod auto. Powinna tam być nakrętka na pręcie gwintowanym.
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
sempu8 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 01 Gru 2009
Posty: 33
Skąd: Rzeszow
Wysłany: 2010-03-06, 11:45   

naciag reguluje sie pod autem trzeba odpiac wydech z tylu z gum i pod oslona termiczna na wysokosci recznego jest naciag ,Tragiczne dojscie
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-12, 19:03   

A czym tj. jakim kluczem wkręcaliście tłoczek, mam zamiar wziąć się za wymianę klocków z tyłu
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5074
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-11-12, 21:03   

Są zestawy narzędziowe do tłoczków hamulcowych, pierwszy z allegro: http://allegro.pl/klucz-p...1312332190.html
_________________
Black Cars Matters
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2010-11-12, 21:10   

o właśnie o to mi chodziło i taki sobie zrobię z napędem śrubowym....
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-12, 21:48   

Regenerowałem tylny zacisk i wkręciłem go takimi dużymi szczypcami nie było wymagane wkręcanie i wciskanie
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1790
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2010-11-13, 08:03   

Szczypcami dobrze się robi ale trzeba uważać żeby gumki na tłoczku nie złapać bo się przetnie i będzie dodatkowa robota .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
ahadam 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy
Wiek: 58
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 277
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2010-11-13, 09:11   

Koledzy jak wyciągnąć dźwignię z ręcznego?
_________________
Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.