Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 LPG ] Brak ABS i ESP . błąd  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-24, 15:58   

Co Wy tutaj z chłopa barana robicie :) Przedlifty nie mają czujnika skrętu w taśmie airbagu. Mają oddzielny czujnik przykręcony do obudowy kolumny kierowniczej gdzies na wysokosci pedału hamulca (dosc nisko jest, trzeba zwalac wszystkie oslony dolne i rurę od nawiewu zeby sie do niego dobrac).

Teraz jeszcze jest kwestia jaki blad ten czujnik wywala w ogole. Jak tylko problem z kalibracją to mozna to zrobic tak (instrukcja dla VAG-COM 3.11 i wszystkie wersje VCDS):

Zanim zaczniesz cokolwiek dlubac musisz miec ustawiona zbieznosc tak zeby kierownica była prosto podczas jazdy na wprost - bez tego bez sensu cos ustawiac. Wyjedź gdzieś autem podjedz kawalek na jakims placyku zeby utrzymac kierunek jazdy na wprost i się zatrzymaj. Nie gaś silnika. Silnik cały czas musi pracowac. Opdal program i wejdź do

[03 - ABS Brakes]
[Fault Codes - 02]

Oprócz błedu z kalibracją czujnika nie moze byc tutaj zadnych błędów, jesli masz inne błędy to kalibracji nie zrobisz skutecznie. Skasuj wszystkie błędy (moze zostac tylko ten od kalibracji) i zrob

[Done, Go Back]

Podem wejdź w

[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, jesli ta wartość jest inna niz 0,0° z tolerancja ±5.0 ° to znaczy ze musisz zrobic kalibrację czujnika. Zapamiętaj dokładnie wskazanie jakie masz podane. Zakręć kierownicą w lewo i w prawo i obserwuj czy zmienia ci się wychylenie w stopniach. Jak przy okręceniu kierownicą w lewo lub w prawo o pół obrotu do pokazane wartości na samym początku raz doda a raz odejmie 180 ° to czujnik skręt jest sprawny i mozesz przejść do kalibracji. Ustaw tylko kierownicę na wprost dokładnie na to samo wskazanie ktore miales zanim zaczales krecic kierownica w prawo i lewo. Po ustaweniu dajesz:

[Done, Go Back]

Potem wchodzisz w:

[Login - 11]
Wpisz 40168
[Do It!]

Wchodzisz potem w:

[Basic Settings - 04]
Group 001
[Go!]
[Done, Go Back]

No i jesli wszystko jest sprawne to właśnie powinieneś mieć zrobioną kalibrację poprawnie (o ile cały czas chodził silnik i nie gasiłeś auta tak jak pisałem na samym początku). Żeby to potwierdzisz wchodzisz w:

[Fault Codes - 02]
błąd związany z czujnikiem G85 powinien się już nie pokazywać i wszystko powinno działać prawidłowo. Dajesz wtedy:
[Done, Go Back]

Żeby potwierdzić, że kalibracja przebiegła na 100% pomyślnie wchodzisz jeszcze raz w:

[Meas. Blocks - 08]
Kanał 005 pole 1 zobaczysz tam wartości kąta skrętu w stopniach, po poprawnej kalibracji będziesz miał teraz wartość 0,0°. Jeśli wartosc jest inna to znaczy ze albo coś źle wykonałeś albo coś jest zepsute i nie ma mozliwosci zrobienia kalibracji. Potem dajesz:

[Done, Go Back]

a potem

[Close Controller, Go Back ]

Lampki ABS/ESP powinny zgasnąć i wszystko powinno działać sprawnie. Zakladam tez, ze jestes na tyle inteligentny ze jak poustawiasz kierownicę zgodnie z powyzszymi instrukcjami to nie poruszysz jej podczas zabawy z programem i laptotem :)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-24, 18:53   

a kto załapał który to rok bo ja nie <boisie>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-01-24, 18:59   

pepi napisał/a:
a kto załapał który to rok bo ja nie <boisie>


hyhyh ja tez nie <hehehe>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-01-24, 20:46   

no przeciez w profilu ma wpisanego przedlifta - myslicie ze o cos innego pytal? :D
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-25, 08:30   

jakoś to s8 mnie zgubiło <hihi>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.