Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Szarpnięcia budą na LPG  
Autor Wiadomość
ajaxdg 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-05-23, 16:06   [D2 98 4.2PB/LPG ] Szarpnięcia budą na LPG

Witam,

Problem jaki mnie irytuje od dłuższego czasu, objawia się tym, że podczas gorących dni (dziś np 30 C), podczas postoju w korku na D, R, lub podczas jazdy na niskich obrotach (przy przyspieszaniu), silnik potrafi zatrząsnąć budą. Są to takie pojedyncze uderzenia.

Byłem oczywiście u gazownika (instalacja 1 rok, stag 300 2x silver, wtryski baracuda), stwierdził ,że to wina którejś cewki.

Objawy NIE występują w najmniejszym stopniu na benzynie.

Ponieważ dał mi sprawną cewkę na wymianę, po kolei wymieniałem każdą cewkę na tę sprawną. Wydawało mi się 3 dni temu, że trafiłem bo objawy ustąpiły (temperatura wtedy około 20C), dziś jednak przy tym upale znowu szarpie budą.
Nie występowało to podczas chłodniejszych dni, jak i podczas opadów śniegu czy deszczu.

Wydaje mi się, że to kwestia regulacji LPG, ale ja się na tym nie znam.... jakieś sugestie?

aaa.. najważniejsze na kompie nie wywala błędów!.....
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-23, 17:30   

Po pierwsze masz złom instalke bo poza wtryskami nic tam ciekawego nie ma jakies silvery pewnie nie dają juz rady w v8 więc zmien gazownika bo cie oszukuje. ten stag się nadaje tylko do muzeum i gazownika-historyka :)
 
 
ajaxdg 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-05-23, 17:38   

Małe sprostowanie Stag 300+
Reduktor: 2x kme silver
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-23, 18:09   

Do v8 się daje 2x gold nie silver.
 
 
ajaxdg 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-05-23, 18:42   

Hm gaziarzem nie jestem, stwierdził, że spokojnie da radę 2x silver... i śmiga, śmigało ładnie, ciągnie na full, na autobahnie 250 zł na liczniku bez problemu. Tylko w upalne dni to szarpnięcia budą. Jutro odstawię do nich auto, niech nie wciskają kitu, że cewki bo chociaż minimalny objaw powinien być na PB?
_________________

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-23, 18:46   

Masz gaz do kitu więc nie oczekuj że ci go naprawią. Może i ci leci ale albo podpiera się PB albo wypalasz zawory.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-05-23, 20:02   

Sprawdź okolice głowicy po stronie kierowcy z tyłu czy nie ma przypadkiem oleju.
Masz tam taki dekiel, pod nim jest czujnik Halla i jeszcze jeden jest na łączeniu skrzyni i silnika.
Możliwe, że podcieka tam olej.
Możesz też spróbować wyczyścić kontaktem wszelkie połączenia elektryczne: kostki, piny, złączki.

ajaxdg napisał/a:
najważniejsze na kompie nie wywala błędów!

Jest to zbyt sporadyczne wypadnięcie zapłonu które nie odnotowuje ECU.
Zerknij do świec jeszcze, jeśli nie wymieniałeś to czas na ich wymianę, najlepiej jedno-elektrodowe.

ajaxdg napisał/a:
niech nie wciskają kitu, że cewki bo chociaż minimalny objaw powinien być na PB

To może być cewka, świeca, moduł, fajka cewki
Sprawa wygląda następująco, że do instalacji gazowej inaczej mówiąc do tego paliwa układ zapłonowy musi być sprawny w 100%
Dlaczego ? Ponieważ na benzynie auto będzie chodziło poprawnie ale gaz ma bardzo duże wymagania jeśli chodzi o zapłon. Jesli będzie przebicie lub słaba iskra to pierw ujawni sie to na gazie niż na benzynie.
Dlatego zawsze to po montażu instalacji, zalecali wymianę świec, przewodów itp podzespołów układu zapłonowego.
To też nim czepisz się lpg to sprawdź dokładnie stan układu zapłonowego.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-23, 20:04   

LPG i tak do poprawek. Ja bym zaczał od tego.
 
 
ajaxdg 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-05-23, 20:17   

Świece, no już troszkę mają denso ok 10 tysięcy na nich zrobiłem, fajki wyglądają na idealne. Wymontowałem każdą fajkę i świecę.

Dziwne jest to, że np przy +15 na dworze pracuje idealnie... zobaczę jeszcze za tą głowicę jak mówisz z tyłu silnika. Chociaż nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, zawsze od strzała

A z instalacjąco jest do poprawy? bo te reduktory powinny starczyć na wiele większą moc. Tak samo stag 300 plus

Aaa i czy jest jakaś metoda sprawdzenia cewek zapłonowych? Bo znajomy elektryk sprawdził cewki, podpinając auto do kompa i stwierdził, że brak błędów czyli cewki dobre - amator :D
_________________

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-05-24, 08:45   

Jakie znowu LPG do poprawy Maciek .....

Reduktor KME Twin to są dokładnie fabrycznie sklejone ze sobą dwa KME silver więc instalacja jaką ma (na barracudach i z dwoma silverami) spokojnie powinna ogarniać temat bez żadnych poprawek oprócz strojenia zapewne.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-24, 10:38   

To dlaczego Wojtku tak czesto nie daja rady? Cos musi być na rzeczy z tymi starszymi silverami bo dziś nie wiem co produkują.

Niedawno miałem w PL 1.8T seria na silverze i ewidentnie nie dawał rady stad problemy z autem. odesłałem do poprawki... Mnie uczono że goldy się pakuje do V8 4,2 bo silverki maja jakies zadyszki i tylko do spokojnej jazdy <bezradny>
 
 
ajaxdg 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 33
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-05-25, 14:04   

Sprawa raczej wyjaśniona dzięki gaziarzom którzy zakładali mi instalacje.

Po przełączaniu kolejnych wtrysków LPG na PB, szarpania zanikały. I tak wyszło, że pada cewka 1,5, 8... :) Po wymianie powinno być ok
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.