Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w silniku  
Autor Wiadomość
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-16, 10:52   [D2 94 4.2PB/LPG ] Wymiana oleju w silniku

mam pytanie i dylemat czy wymienic olej w silniku czy sam filtr a moze nic? Jak kupilem auto to mialo 311 tys, wymiana miala byc przy 321 tys teraz mam 326 tys czyli zrobilem na tym oleju 15 tys i przez ten okres dolalem do silnika okolo 8 litrow oleju wiec pytanie czy jest sens wymieniac ten olej a moze sam filtr wymienic? Prosze o sugestie w tej sprawie.
 
 
Rapik 
Moje A8


Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 02 Kwi 2010
Posty: 310
Skąd: G-dz
Wysłany: 2010-04-16, 11:30   

Kuurcze, a nie masz wrażenia że silnik trochę za dużo tego oleju 'zjadł' ?
"Fałki" mają tendencję do brania oleju, ale nie w takich hurtowych ilościach..
Nie kopci zbyt mocno ?
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-16, 11:59   

nie kopci, mam maly wyciek spod miski. Czy duzo? Hmm... to daje 0,5 litra na tysiac km a to przy v8 normalny wynik
 
 
mycha 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: jacek
Jeżdzę: audi a8
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 26 Mar 2010
Posty: 26
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-04-16, 14:43   

jaki olej lałeś kolego? syntetyk czy półsyntetyk? kolega który handluje olejami powiedział mi kiedyś że np. do silnka kóry śmigał na półsyntetyku i
ma najechane z 200 tysi wlanie np. syntetyka może (ale nie musi) spowodować większe zużycie oleju a także ew. wycieki lub pocenie bo sytetyk ma lepsze właściwości myjące , ale wszystko zależy od stanu osiołka, ja bym wymienił olej, filtr oleju i powietrza tak jak to sie utarło i raczej bym nie kombinował :-)
_________________
koń jaki jest , kazdy widzi
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-04-16, 16:09   

Jak to żre tyle oleju to nie ma sensu go wymieniać, wymienia się "sam".
Ale proponowałbym jednak sprawdzić dlaczego tak się dzieje ;) .
_________________
Black Cars Matters
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-16, 17:32   

leje castrola 15w40. A wy ile dolewacie oleju na 1000 km?
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-04-16, 19:24   

Maks 0,3l
http://www.audiklub.org/p...&highlight=1000
http://www.a8team.pl/topics12/1222.htm
..pare innych
_________________
Black Cars Matters
 
 
toom_ek 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8 D2 FL AQF
Pomógł: 2 razy
Wiek: 45
Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 107
Skąd: warmińsko-mazurskie
Wysłany: 2010-04-17, 05:33   

wymieniam co 12000 olej i filtr powietrza, ale oleju nie dolewam nic od nowości był zalany półsyntetykiem castrol powertec,
_________________
toom_ek
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-18, 11:46   

w mojej instrukcji jest napisane do 0.7 na 1000 km wiec ja sie mieszcze w normie i nie ma co panikowac, moj ojciec ma tuarega v10 tdi i dolewa wiecej niz ja a auto ma 2 lata i wcale nie swiadczy to o zuzyciu silnika. Ale panowie pytanie bylo inne- czy w tym wypadku mam wymienic sam filtr czy nic nie ruszac?

[ Dodano: 2010-04-18, 12:50 ]
tak nawiasem zapytam: jak jest z wymiana uszczelniaczy w 4.2? Jakie koszta czesci + robota?
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-04-18, 13:01   

hmm mineralny olej do takiego silnika no niezle:)

taki olej i dolewanie w takich ilosciach to ostatnio w maluchu mialem, a jak koledzy wyzej pisali polecilbym ci sprawdzenie dlaczego tyle tego oleju zjada a nie zastanwiaj sie nad wymiana filtra, w instrukcji pisze do 0.7 ale v8 zjada duze ilosci oleju jak sie caly czas depta a jak sie jezdzi normlanie do takiego zuzycia niema, a watpie zebys caly czas mial gaz w podloodze bo oprocz takiej ilosic oleju zjadalaby okolo 35l na 100km
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-18, 13:52   

to fachura jestes nie z tej ziemi. Gdybys sie choc troche znal to bys wiedzial co to jest castrol edge i na jakich polkach stoi a po drugie wydaje sie ze przy przebiegu 327 tys km taki mineral jest stosowny ale twoja pewnie ma najechane 180 tys km jak u wiekszosci i jezdzi na syntetyku. Nie prosilem o prawienie kazan i moralow a o prosta rade. To ile spala oleju czy co z tym robi to moja sprawa i dopoki mnie stac to bede lal ile trzeba bedzie. Co do malucha to moj maluch oleju nie bral i nie wywalal go nigdzie a co do jazdy to jezdze dynamicznie.
 
 
tomekzabrze 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Paź 2009
Posty: 306
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-04-18, 15:09   

sprzedaje czesci moze nie dlugo bo okolo 5 lat .....ale powiedz mi skad ty wziolas castrola edge 15w 40 ? bo szczerze takiego niegdy nie widzialem ......podziel sie swoja wiedza:) i akurat wiem na jakich polkach stoi :) ............... pogadaj z "fachurami" to ci tez zaleca ze do aut z hydraulicznymi popychaczami ogolnie mineralow sie nie poleca co najwzyej polsyntetyk. dlatego auta 327tys to nic, jak dla mnie to mozesz i slonecznikowy nalac

skoro dales posta co do oleju i jak napisales ile ci bierze to ci sie doradza abys conieco sprawdzil a skoro wolisz dolewac i wali cie stan silnika to nie zmieniaj oleju ani filtra tylko dolewaj az auto ci stanie.... mysle ze temat moze isc do zamknieca skoro wlasciciela nie intresuje stan silnika i niechce sluchac kazan i porad itp itd..

p.s. a moja ma nejchane 226tys i jezdzi oczyyscie na pelnym syntetyku

patrzac na twoje oszczednosci nie zycze nikomu auta po tobie pozdro
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-18, 18:28   

mam cie gleboko w d... i nie zabieraj glosu w moich tematach

[ Dodano: 2010-04-18, 20:24 ]
co ty chlopie pieprzysz,przeczytaj dokladnie co napisalem.
Rok temu kupilem auto ktore mialo zalane 15w40 castrol edge i teraz powinienem go wymienic a skoro przez rok zrobilem 15 tys km i wlalem okolo 8 litroa a okolo znaczy ze moze wlalem 6,5 litra badz 9 litrow- nie pamietam wiec zapytalem co mam zrobic. Moj samochod jest w swietnym stan technicznym i wizualnym i niejeden chcialby go kupic uwierz mi tommi gownami nie jezdzi (mam to po ojcu) :mrgreen:

MorgothV8: hamuj się trochę bo warningi polecą...
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2010-04-18, 22:49   

Zluzuj poślady.. tomekzabrze dobrze Ci napisał, a Ty się niepotrzebnie napinasz.
Jak żre, niech żre skoro masz takie podejście, niech mu na zdrowie idzie. Nie wymieniaj.

PS - nie ma Edge'a 15w40, jeśli Castrol to pomyliłeś z GTXem bądź Magnatec'em.
_________________
Black Cars Matters
 
 
tommi 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: F1
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 39
Dołączył: 30 Paź 2009
Posty: 74
Skąd: Polkowice
Wysłany: 2010-04-19, 12:14   

faktycznie moj blad to jest GTX i o co caly raban. W ramach przeprosin stawiam bronka. Co z tym zrobic teraz? Na polsyntetyka raczej nie ma co przechodzic. Miska mokra,patrzylem dzis i dupa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.