Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 ] Stukanie / brzęczenie  
Autor Wiadomość
Tomi88 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-11, 09:03   [S8 D2 97 ] Stukanie / brzęczenie

Witam, od czasu do czasu odezwą Mi sie nastawniki ale nie o to Mi chodzi. Mam manuala i czasami jak wolniej jade i puszcze gaz na chwile to po wciśnięciu gazu słychać właśnie te same dzwięki co czasem przy odpalaniu, to stukanie/brzęczenie.
Nic się stanie po dłuższym czasie użytkowania? przejmować się tym?

W automacie pewnie nie ma tego problemu, u Mnie zdarza się to doś często.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-07-11, 09:21   

W przedlifcie nie ma nastawników.
A stuki z napędu po odpuszczeniu i dodaniu gazu to najczęściej wina luzów. Przedni, centralny, tylny dyfer, przeguby wału napędowego i półosi - na każdym z tych elementów może powstać luz, trzeba wejść pod auto i posprawdzać.

Najlepiej jakbyś nagrał te dźwięki i udostępnił tu nagraniee, łatwiej będzie coś doradzić.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Tomi88 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-11, 10:14   

O to dobre info że nie mam nastawników :) luz gdzieś w napędach tak jak piszesz to swoją drogą, słychać u Mnie lekki szum ale tylko w zakresie obrotów 1000 do 1200 potem cisza.

Ten dzwięk to napewno nie jest z wału, napędów, przegubów.. To tak jak by silnik tracił zapłon po puszczenie gazu i jak póżniej wciskam gaz to jest taki dzwięk metaliczny, rzęchotanie(rozrząd??). Czasem ten dzwięk jest też przy zapalaniu, wcześniej spanikowałem jak to usłyszałem ale poczytałem o tych nastawnikach i byłem pewny że to one czasem się odezwą.
Czyli jak nie mam nastawników to takie dzwięki typowo z silnika to co bedzie rozrząd??
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-07-11, 10:29   

S8 ma wysoki stopień sprężania. Stawiam na spalanie stukowe.
Zalej dobrą 98 i sprawdź czy pomogło.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
Tomi88 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-11, 14:16   

Ukaniu napisał/a:
S8 ma wysoki stopień sprężania. Stawiam na spalanie stukowe.
Zalej dobrą 98 i sprawdź czy pomogło.


ok przy najbliższym tankowaniu zaleje 98 (u Mnie akurat tylko orlen w pobliżu, myśle że bedzie ok?)

Jakieś 15 tyś.km temu w aucie były wymieniane świece ale przez poprzedniego właściciela, może sprawdzić czy dobre założyli?
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 39
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-07-11, 14:30   

Jeżeli założył zwykłe boschowskie, to one już mogą bytć do wymiany po takim przebiegu.
Przeczyść przepustnice ;)
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 07 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2018-07-11, 15:24   

Ja AHC tankował bym 98. Nie pamiętam co zaleca fabryka czy aby nie tylko 98?
Druga sprawa to jakość paliwa.
To co najczęściej określa się dzwonieniem zaworów to stukowe. Niskie obroty duże uchylenia przepustnicy to najczestsze chwile kiedy je słychać.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
mlody91 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 6.0
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: S8 manual & W12 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 33
Dołączył: 04 Paź 2011
Posty: 202
Skąd: LBN
Wysłany: 2018-07-11, 16:21   

Ukaniu napisał/a:
Ja AHC tankował bym 98. Nie pamiętam co zaleca fabryka czy aby nie tylko 98?.


95/98 wg wlepki na klapce wlewu .
_________________
Audi Ojczyzno moja, tyś jest jak zdrowie, ile Cie trzeba cenić ten tylko się dowie kto Cię stracił...
 
 
Tomi88 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 d2
Wiek: 36
Dołączył: 11 Gru 2017
Posty: 48
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-11, 21:00   

Lechu napisał/a:
Jeżeli założył zwykłe boschowskie, to one już mogą bytć do wymiany po takim przebiegu.
Przeczyść przepustnice ;)


ok sprawdze na dniach jakie założyli, a jakie powinny być skoro nie właściwe dobrane kończa sie po 15 tyś.km :D o
W sumie to i tak czeka Mnie wymiana świec bo niestety muszę ją zagazować, używam jej na codzień i trochę daje po kieszeni ;)

A przeczyszczenie przepustnicy może pomuc czy poprostu trzeba to zrobić po tm spalaniu stukowym?

[ Dodano: 2018-07-11, 22:39 ]
Ukaniu napisał/a:
Ja AHC tankował bym 98. Nie pamiętam co zaleca fabryka czy aby nie tylko 98?
Druga sprawa to jakość paliwa.
To co najczęściej określa się dzwonieniem zaworów to stukowe. Niskie obroty duże uchylenia przepustnicy to najczestsze chwile kiedy je słychać.


ok wielkie dzięki za pomoc, uspokoiłeś Mnie :) bo Ja to juz się bałem że to rozrząd i chciałem auto odstawić i nie jeżdzić. Pewnie bym rozrząd sprawdzał. Tym bardziej że był wymieniany 15tys do tyłu przez poprzedniego właściciela i myślałem moze cos zle ustawili.

Auto zalane przed chwilą verva 98 z orlenu, zobaczymy czy coś sie zmieni:) generalnie wyboru nie mam bo u Mnie tylko orlen i dwie małe stacje. Inne to ok 20km od mojej miejscowości.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5156
Skąd: Těšin
Wysłany: 2018-07-11, 22:37   

Nagralbys ten dzwiek. ja ciagle latam na PB95
_________________
Black Cars Matters
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2018-07-12, 06:55   

A może luzy na ssących zaworach. W s8 chyba są płytki?
_________________

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-07-12, 15:38   

tak 50 /50% :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.