Autor |
Wiadomość |
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-15, 20:45 Re: SWAP tarcz tylnych z Phaetona
|
|
|
PC napisał/a: | Witam
chodzi mi po głowie zamysł zmiany tarcz hamulcowych tylnych z oryginalnych 269mm na 335mm od VW Phaetona. Chcę zastosować oryginalny zacisk odsunięty za pomocą odpowiedniego adaptera, tarcze nieznacznie stoczyć aby klocek brał całą powierzchnią. |
Sprostowanie, tarcza 335 pasuje od D3 i phaetona bo z resztą to jest to samo. Druga część zdania, będzie wyglądać to tak:
Różnica w wysokości klocka D2 i D3/Phae to 10mm, stąd ten pasek.
Pytanie z, której strony chcesz to przetoczyć? Po zewnętrznej czy bliżej środka (jest tam delikatna możliwość).. Nie jestem ekspertem ale przeoczyć tarczę ok, ale ją zmniejszać... Hebel to 2 zaraz po oponach element na, którym się nie oszczędza ani nie druci..
To ma wyglądać tak:
PC napisał/a: | Odsuwając zacisk o ponad 5cm od osi zwiększa się siła hamowania. Zasada działania dźwigni. O walorach wzrokowych już nie wspomnę.
Ktoś tu chyba przysypiał na lekcji fizyki. |
Fizyka fizyką i wszyscy wiedzą co się dzieje jak się odsunie zacisk, tutaj dodatkowo zwiększa się powierzchnia styku klocek-tarcza.
Odsunięcie 5cm z tyłu daje możliwość założenia 370mm... Odległość 30-32mm i to nie symetrycznie bo, adapter tu jest upierdliwy jest dla 335mm. Moje zdjęcie powyżej, zestaw ma już ponad rok i tarcza ma równy rant po stronie zewnętrznej i wewnętrznej. Jak będziesz się bawił to nie przegap takiego wymiaru jak odsunięcie co by tarcza była po środku zacisku.
uszek napisał/a: | Kolego to nie takie proste jak CI sie wydaje. nie wywazysz pozniej tarcz, beda miały bicie to też fizyka. |
Mateusz ma rację i to jest logiczne. Gdzieś tam widziałem mody w innych modelach z toczeniem tarcz na przód pod zaciski 6cio tłoczkowe, tarcza z merca czy coś podobnego i niby to jeździło jak zuuuee. Niestety nie mam kompetencji do merytorycznej analizy zagadnienia ale jest to element, który się obraca i gdy będzie powodował drgania to dostaną po kościach elementy zawieszenia, łożyska, opony. A w naszych autach to nie są tanie rzeczy. Ja tak to widzę.
W przyszłości dochodzi jeszcze fakt, że przed założeniem nowego zestawu trzeba będzie naginać do tokarza.. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-15, 21:42
|
|
|
ale ja mam inne klocki
które bardziej pasują do tarcz
Phae ma inne zaciski przynajmniej te co do mnie dotarły |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-15, 21:43
|
|
|
a bardzie jarzma |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-15, 21:47
|
|
|
Zacisk z phaetona ma w inną stronę dźwignię ręcznego. Da się ogarnąć |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-15, 22:06
|
|
|
wszystko wyjdzie w praniu |
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-15, 23:01
|
|
|
Koledzy macie rację jeszcze raz muszę to przemyśleć.
Toczenia od strony piasty wie brałem pod uwagę, co do wyważenia to słyszałem że takie patenty na przodzie z toczonymi tarczami Phaetona 360 i zaciskami od Cayenne (pod tarcze 350mm) z powodzeniem jeżdżą i nie wyrywa kierownicy z rąk. Toczenia przed wymianą tarcz to chyba mi nie grozi, auto pomału przechodzi na zasłużoną emeryturę. |
|
|
|
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-15, 23:06
|
|
|
Czy Waszym zdaniem lepszym wyjściem jest zastosowanie zacisku od phaetona, ewentualnie jakichś klocków wyższych? |
|
|
|
|
PC
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012 Posty: 33 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-01-15, 23:19
|
|
|
Co do tych hebli to tak na spokojnie, potrzebne klamoty odkładam na półkę.
Dzięki uprzejmości kolegi michalwruszak dziś otrzymałem paczkę z linkami od longa wraz z klockami na przód TRW DTE - ceramiczne, jakiś dość nowy produkt. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-01-15, 23:20
|
|
|
Nie znalazłem wyższych klocków co by pasowały w seryjny zacisk i jarzmo D2 i jednocześnie zabielały 310, 330, 335mm.
Zacisk phaetona ma większy rozstaw mocowania do jarzma jak D2. |
_________________
|
|
|
|
|
olozwirski
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012 Posty: 58 Skąd: wkz
|
Wysłany: 2016-01-16, 18:37
|
|
|
Jak stoczysz tarcze to musisz wyważyć nie ma bata.
I jeszcze kamyczek do ogródka fizyków, do polepszenia hamowania trzeba albo powiększyć dźwignie albo zwiększyć średnice tłoczka w zacisku, powierzchnia klocka nie ma większego znaczenia. Co najwyżej ma znaczenie ekonomiczne.
Ps. jaki rozstaw ma jarzmo z Phaetona a jaki D2? |
_________________ Narazie czytam |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-17, 18:14
|
|
|
olozwirski napisał/a: | powierzchnia klocka nie ma większego znaczenia | -
Co do klocków trzeba by przerabiać
bo nie ma odpowiednich |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-17, 18:15
|
|
|
3 cm różnicy jest |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-22, 18:12
|
|
|
więc tak troszkę kupa
tarcze 310 mm nie wchodzą na 16 tylko na 17
problem jest z wykonaniem adaptera bo troszkę to wszystko koliduje
zacisk ori jest na 10 mm ten z ph .. 12m
śruba na śrubie wychodzi
pomijam jeszcze fakt linek bo raczej te co mam nie przypasują bo u nas idzie powiedzmy pod kontem prostym do zacisku w tym z ph z przodu zacisku
inne przewody elastyczne bo to jest najłatwiejsze
oj coś drogo ten tył wyjdzie taniej mnie wyniesie przód na 4 tłoczkowych brembo |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-22, 18:14
|
|
|
więc tak już jest po
zabawy troszkę było z jarzmami bo trzeba było to jakoś spasować
ale jakoś się udało
co do odsadzenia tarczy pasuje idealnie w jarzma linki starcza tylko trzeba inaczej ją poprowadzić .
Zrobione teraz czekamy na wiosnę bo w moje 16 taki zestaw nie wejdzie |
|
|
|
|
|
|
|
waldi1982
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42 Dołączył: 07 Gru 2015 Posty: 1 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 2016-03-03, 15:54
|
|
|
pepi napisał/a: | więc tak już jest po
zabawy troszkę było z jarzmami bo trzeba było to jakoś spasować
ale jakoś się udało
co do odsadzenia tarczy pasuje idealnie w jarzma linki starcza tylko trzeba inaczej ją poprowadzić .
Zrobione teraz czekamy na wiosnę bo w moje 16 taki zestaw nie wejdzie |
Kolego PePi masz może jakies zdjecia Adaptera którego użyłeś ( rysunek techniczny ) moze zdjecia ogółu po złożeniu poka poka |
|
|
|
|
|