Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 97 ] SWAP tarcz tylnych z Phaetona  
Autor Wiadomość
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-15, 20:45   Re: SWAP tarcz tylnych z Phaetona

PC napisał/a:
Witam
chodzi mi po głowie zamysł zmiany tarcz hamulcowych tylnych z oryginalnych 269mm na 335mm od VW Phaetona. Chcę zastosować oryginalny zacisk odsunięty za pomocą odpowiedniego adaptera, tarcze nieznacznie stoczyć aby klocek brał całą powierzchnią.

Sprostowanie, tarcza 335 pasuje od D3 i phaetona bo z resztą to jest to samo. Druga część zdania, będzie wyglądać to tak:


Różnica w wysokości klocka D2 i D3/Phae to 10mm, stąd ten pasek.

Pytanie z, której strony chcesz to przetoczyć? Po zewnętrznej czy bliżej środka (jest tam delikatna możliwość).. Nie jestem ekspertem ale przeoczyć tarczę ok, ale ją zmniejszać... Hebel to 2 zaraz po oponach element na, którym się nie oszczędza ani nie druci..

To ma wyglądać tak:



PC napisał/a:
Odsuwając zacisk o ponad 5cm od osi zwiększa się siła hamowania. Zasada działania dźwigni. O walorach wzrokowych już nie wspomnę.

Ktoś tu chyba przysypiał na lekcji fizyki.

Fizyka fizyką i wszyscy wiedzą co się dzieje jak się odsunie zacisk, tutaj dodatkowo zwiększa się powierzchnia styku klocek-tarcza.

Odsunięcie 5cm z tyłu daje możliwość założenia 370mm... Odległość 30-32mm i to nie symetrycznie bo, adapter tu jest upierdliwy jest dla 335mm. Moje zdjęcie powyżej, zestaw ma już ponad rok i tarcza ma równy rant po stronie zewnętrznej i wewnętrznej. Jak będziesz się bawił to nie przegap takiego wymiaru jak odsunięcie co by tarcza była po środku zacisku.

uszek napisał/a:
Kolego to nie takie proste jak CI sie wydaje. nie wywazysz pozniej tarcz, beda miały bicie to też fizyka.

Mateusz ma rację i to jest logiczne. Gdzieś tam widziałem mody w innych modelach z toczeniem tarcz na przód pod zaciski 6cio tłoczkowe, tarcza z merca czy coś podobnego i niby to jeździło jak zuuuee. Niestety nie mam kompetencji do merytorycznej analizy zagadnienia ale jest to element, który się obraca i gdy będzie powodował drgania to dostaną po kościach elementy zawieszenia, łożyska, opony. A w naszych autach to nie są tanie rzeczy. Ja tak to widzę.

W przyszłości dochodzi jeszcze fakt, że przed założeniem nowego zestawu trzeba będzie naginać do tokarza..
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-15, 21:42   

ale ja mam inne klocki :]
które bardziej pasują do tarcz
Phae ma inne zaciski przynajmniej te co do mnie dotarły :]
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-15, 21:43   

a bardzie jarzma ;)
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-15, 21:47   

Zacisk z phaetona ma w inną stronę dźwignię ręcznego. :P Da się ogarnąć :)
_________________
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-15, 22:06   

wszystko wyjdzie w praniu <boisie>
 
 
PC 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-01-15, 23:01   

Koledzy macie rację jeszcze raz muszę to przemyśleć.
Toczenia od strony piasty wie brałem pod uwagę, co do wyważenia to słyszałem że takie patenty na przodzie z toczonymi tarczami Phaetona 360 i zaciskami od Cayenne (pod tarcze 350mm) z powodzeniem jeżdżą i nie wyrywa kierownicy z rąk. Toczenia przed wymianą tarcz to chyba mi nie grozi, auto pomału przechodzi na zasłużoną emeryturę.
 
 
PC 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-01-15, 23:06   

Czy Waszym zdaniem lepszym wyjściem jest zastosowanie zacisku od phaetona, ewentualnie jakichś klocków wyższych?
 
 
PC 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 25 Gru 2012
Posty: 33
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-01-15, 23:19   

Co do tych hebli to tak na spokojnie, potrzebne klamoty odkładam na półkę.
Dzięki uprzejmości kolegi michalwruszak dziś otrzymałem paczkę z linkami od longa wraz z klockami na przód TRW DTE - ceramiczne, jakiś dość nowy produkt.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-01-15, 23:20   

Nie znalazłem wyższych klocków co by pasowały w seryjny zacisk i jarzmo D2 i jednocześnie zabielały 310, 330, 335mm.

Zacisk phaetona ma większy rozstaw mocowania do jarzma jak D2.
_________________
 
 
olozwirski 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mariusz
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 14 Paź 2012
Posty: 58
Skąd: wkz
Wysłany: 2016-01-16, 18:37   

Jak stoczysz tarcze to musisz wyważyć nie ma bata.
I jeszcze kamyczek do ogródka fizyków, do polepszenia hamowania trzeba albo powiększyć dźwignie albo zwiększyć średnice tłoczka w zacisku, powierzchnia klocka nie ma większego znaczenia. Co najwyżej ma znaczenie ekonomiczne.
Ps. jaki rozstaw ma jarzmo z Phaetona a jaki D2?
_________________
Narazie czytam
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-17, 18:14   

olozwirski napisał/a:
powierzchnia klocka nie ma większego znaczenia
- :]
Co do klocków trzeba by przerabiać
bo nie ma odpowiednich <hmm>
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-17, 18:15   

3 cm różnicy jest :]
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-22, 18:12   

więc tak troszkę kupa <bezradny>
tarcze 310 mm nie wchodzą na 16 tylko na 17
problem jest z wykonaniem adaptera bo troszkę to wszystko koliduje
zacisk ori jest na 10 mm ten z ph .. 12m
śruba na śrubie wychodzi
pomijam jeszcze fakt linek bo raczej te co mam nie przypasują bo u nas idzie powiedzmy pod kontem prostym do zacisku w tym z ph z przodu zacisku
inne przewody elastyczne bo to jest najłatwiejsze
oj coś drogo ten tył wyjdzie taniej mnie wyniesie przód na 4 tłoczkowych brembo :]
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4799
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-01-22, 18:14   

więc tak już jest po :]
zabawy troszkę było z jarzmami bo trzeba było to jakoś spasować
ale jakoś się udało
co do odsadzenia tarczy pasuje idealnie w jarzma linki starcza tylko trzeba inaczej ją poprowadzić .
Zrobione teraz czekamy na wiosnę bo w moje 16 taki zestaw nie wejdzie
 
 
waldi1982 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 07 Gru 2015
Posty: 1
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-03-03, 15:54   

pepi napisał/a:
więc tak już jest po :]
zabawy troszkę było z jarzmami bo trzeba było to jakoś spasować
ale jakoś się udało
co do odsadzenia tarczy pasuje idealnie w jarzma linki starcza tylko trzeba inaczej ją poprowadzić .
Zrobione teraz czekamy na wiosnę bo w moje 16 taki zestaw nie wejdzie


Kolego PePi masz może jakies zdjecia Adaptera którego użyłeś ( rysunek techniczny <jezyk2> ) moze zdjecia ogółu po złożeniu poka poka :>
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.