Autor |
Wiadomość |
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-11-29, 08:50 [D2 98 4.2PB
] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?
|
|
|
Witam, jako, że po raz pierwszy jeżdżę automatem, chciałbym się poradzić jak nie uwalić skrzyni poprzez niewłaściwe np wrzucanie biegów. Jaka praktyka jest najlepsza jeśli chodzi np o wrzucenie biegu D, z biegu P? Po prostu szybkie przełączenie odrazu z P na D, czy może przechodząc przez każdy bieg z osobna, tak aby skrzynia mogła po kolei wrzucić każdy z nich? Czyli z P na R, odczekać, z R na N odczekać i z N na D, jechać? Sorry za trywialne pytanie, ale wolę zadać głupie teraz, niż później "Gdzie jest dobry warsztat od ASB?", dzięki |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-29, 10:45
|
|
|
może powiem, ze swojego 4-letniego doświadczenia jazdy asb.... ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje
Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2016-11-29, 13:22
|
|
|
djmdp, jednym ruchem, nie zatrzymując się na poszczególnych pozycjach lewarka. najważniejsze jest by zmiana z D na R i odwrotnie odbywała się gdy auto stoi (koła nie kręcą się) ! |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
igor.ostrowski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4
Zasilanie: PB
Imię: Igor
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 04 Lut 2016 Posty: 259 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2016-11-29, 20:03
|
|
|
i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-11-29, 22:49
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ja wrzucam biegi z P na R bądź D szyko. Praktycznie jednym ruchem nie zatrzymując się na poszczególnych biegach nawet na ułamek sekundy. Nic się nie dzieje
Tylko w przypadku kiedy mam przerzucić z D na R lub odwrotnie to czekam "moment" aż poczuję, że bieg "wszedł" - czyli jakieś 1-2 sek. |
Tak samo, auto od 3,5 roku, nic się nie dzieje, przejechane jakieś 80tyś km |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
djmdp
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5-gang Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 28 Lis 2016 Posty: 30 Skąd: Wro
|
Wysłany: 2016-11-30, 09:21
|
|
|
Dzięki za podpowiedzi:) Dotychczas wrzucałem każdy bieg z osobna z odczekaniem aż się "zazębią", ale będę wrzucał teraz też szybkim ruchem, nie wrzucam N na światłach, trzymam na D i hamulcu. |
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-30, 09:41
|
|
|
Pamiętaj że jak stoisz na wzniesieniu dłuższy czas to możesz wrzucić P ale zawsze z ręcznym hamulcem. Skrzynia bardzo nie lubi jak za bardzo napiera na tą zapadkę |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-30, 09:56
|
|
|
igor.ostrowski napisał/a: | i na światłach nie wrzucaj N, nie ma po co |
hee ja zawsze wrzucam na "luz"...serio. nigdy odkąd mam automat nie stoje na światłach w korkach, dłużej niż 10 sek. na załączonym biegu.
Nic się nie dzieje no i skrzynia nie pracuje cały czas pod obciążeniem i stopa nie boli od trzymania hamulca ciągle
ehh Panyyyy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-30, 14:32
|
|
|
Awarie skrzyni zdarzają się najczęściej w momencie zapinania biegu, nie w momencie jak już jest wpięty. Luzowanie "N" i ponowne wbijanie D, bądź innego przełożenia nadmiernie obciąża skrzynię. Stanie np. na światłach z wciśniętym hamulcem i pozycją D jest dla skrzyni niczym w porównaniu z zrzucaniem biegu i wbijaniem go ponownie.
między innymi polecam obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=6zzEtxJkC7Y |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-30, 14:44
|
|
|
to ja nie wiem... od 4 lat tak robie i nic się nie dzieje a Bóg jeden wie ile na niej poprzedni właściciel jeździł ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-11-30, 14:47
|
|
|
Wiesz, jeden raz wrzuci D i skończy przygodę z ASB a drugi od 20 lat jeździ tylko ASB i złego słowa o nich nie powie |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-30, 15:20
|
|
|
no dlatego się zastanawiam, skąd te teorie
asb pada zazwyczaj od jej "złego" traktowania...deptanie na maxa, mocna jazda na wstecznym, brak serwisu (np. olejowego) ...itp. ...
Preston się może wypowiedzieć jak zatyrać ASB |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-11-30, 21:11
|
|
|
Kiedyś jechałem taxi którego kierowca namiętnie wyrzucał na N podczas zatrzymania. Pytałem go jak się miewa skrzynia: Panie w manualu to bym już ze 3 razy sprzęgło zmienił a tu nic, no może raz olej... To była 722.3 w W124.
Co innego przełączać na N podczas jazdy. Wtedy skrzynia której pompa oleju jest napędzana z wałka silnika może nie wydolić ze smarowaniem (W skrzyniach MB dorobiono z tego powodu małą pompkę oleju napędzaną z wału napędowego, pozwalającą też bezpiecznie holować auto z automatem bez zatarcia skrzyni). Zapinanie biegu na obrotach skutkuje przeciążeniami - jak już Franz wspominał i tego bym się obawiał.
Ja zwykle włączam D i normalnie nie ruszam lewarka. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|