|
Autor |
Wiadomość |
kacper20197
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 25 Dołączył: 18 Lut 2020 Posty: 17 Skąd: Reszel
|
Wysłany: 2020-11-09, 18:55 [S8 D2 98 LPG
] Gruszka podciśnienia nie pracuje.
|
|
|
Witam serdecznie. Dzisiaj spotkałem się całkiem przypadkowo z posiadaczem A8 D2, troszkę pogadaliśmy, poobczajaliśmy i kolega zwrócił uwagę na problem, który u siebie nie dawno rozwiązywał. Mianowicie chodzi o gruszkę podciśnienia.
U mnie zdaje się ona w ogóle nie pracować. Po odpaleniu nie zasysa się, jak ma to miejsce u kolegi, co więcej przy wyższych obrotach także nic się z nią nie dzieje. Przy schodzeniu z obrotów, prawie przy samym dole lekko drgnie do środka, po czym wraca do pierwotnego stanu.
U kolegi natomiast po odpaleniu natychmiastowo zasysają się dwie gruszki (kolega ma A8 D2 4.2 POLIFT), ja mam jedną, ale być może przedlifty tak mają. Próbowaliśmy przepinać kostkę (element w zielonym kółku) jednakże bez skutku. U kolegi pomogła wymiana łap zaciskających z plastikowych na metalowe, u mnie już przeprowadzono taką modyfikację wcześniej, bo łapa jest metalowa.
Poza tym mam do czynienia z objawami niedziałającej gruszki, czyli auto wolno się zbiera z obrotów, trzeba mu nieraz odpuścić gazu i gwałtownie wcisnąć, żeby przyspieszało. Przy wyższych obrotach nie ma najmniejszych problemu. Jakieś pourywane kable od kostki, czy coś? Ma ktoś jakieś typy, od czego tu zacząć? Na przewodach w ogóle nie ma żadnego ciśnienia.
LEGENDA
KÓŁKO - GRUSZKA
KÓŁKO - KOSTKA
KÓŁKO - MIEJSCE, W KTÓRYM U KOLEGI ZNAJDUJE SIĘ DRUGA GRUSZKA.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2020-11-09, 20:03
|
|
|
W preFL gruszka zasysa się powyżej 4-4.5tys obrotów. Steruje tym sterownik silnika przez zaworek z czarną wtyczką. Zaworek z szarą wtyczką jest od systemu napowietrzania wtrysków benzyny.
kacper20197 napisał/a: | Poza tym mam do czynienia z objawami niedziałającej gruszki, czyli auto wolno się zbiera z obrotów, trzeba mu nieraz odpuścić gazu i gwałtownie wcisnąć, żeby przyspieszało. |
Może być już wytarty potencjometr w czujniku położenia przepustnicy - podpiąć się interfejsem i sprawdzić w blokach pomiarowych czy TB Angle zmienia się płynnie przy powolnym wciskaniu gazu. Ewentualnie miernikiem uniwersalnym, bezpośrednio na pinach czujnika, sprawdzić czy rezystancja zmienia się bez skoków. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - opowiadania
Prywatność. |