Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Gruszka podciśnienia nie pracuje.  
Autor Wiadomość
kacper20197 

Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kacper
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 25
Dołączył: 18 Lut 2020
Posty: 17
Skąd: Reszel
Wysłany: 2020-11-09, 18:55   [S8 D2 98 LPG ] Gruszka podciśnienia nie pracuje.

Witam serdecznie. Dzisiaj spotkałem się całkiem przypadkowo z posiadaczem A8 D2, troszkę pogadaliśmy, poobczajaliśmy i kolega zwrócił uwagę na problem, który u siebie nie dawno rozwiązywał. Mianowicie chodzi o gruszkę podciśnienia.

U mnie zdaje się ona w ogóle nie pracować. Po odpaleniu nie zasysa się, jak ma to miejsce u kolegi, co więcej przy wyższych obrotach także nic się z nią nie dzieje. Przy schodzeniu z obrotów, prawie przy samym dole lekko drgnie do środka, po czym wraca do pierwotnego stanu.

U kolegi natomiast po odpaleniu natychmiastowo zasysają się dwie gruszki (kolega ma A8 D2 4.2 POLIFT), ja mam jedną, ale być może przedlifty tak mają. Próbowaliśmy przepinać kostkę (element w zielonym kółku) jednakże bez skutku. U kolegi pomogła wymiana łap zaciskających z plastikowych na metalowe, u mnie już przeprowadzono taką modyfikację wcześniej, bo łapa jest metalowa.

Poza tym mam do czynienia z objawami niedziałającej gruszki, czyli auto wolno się zbiera z obrotów, trzeba mu nieraz odpuścić gazu i gwałtownie wcisnąć, żeby przyspieszało. Przy wyższych obrotach nie ma najmniejszych problemu. Jakieś pourywane kable od kostki, czy coś? Ma ktoś jakieś typy, od czego tu zacząć? Na przewodach w ogóle nie ma żadnego ciśnienia.

LEGENDA

KÓŁKO - GRUSZKA

KÓŁKO - KOSTKA

KÓŁKO - MIEJSCE, W KTÓRYM U KOLEGI ZNAJDUJE SIĘ DRUGA GRUSZKA.

 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1299
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-11-09, 20:03   

W preFL gruszka zasysa się powyżej 4-4.5tys obrotów. Steruje tym sterownik silnika przez zaworek z czarną wtyczką. Zaworek z szarą wtyczką jest od systemu napowietrzania wtrysków benzyny.

kacper20197 napisał/a:
Poza tym mam do czynienia z objawami niedziałającej gruszki, czyli auto wolno się zbiera z obrotów, trzeba mu nieraz odpuścić gazu i gwałtownie wcisnąć, żeby przyspieszało.

Może być już wytarty potencjometr w czujniku położenia przepustnicy - podpiąć się interfejsem i sprawdzić w blokach pomiarowych czy TB Angle zmienia się płynnie przy powolnym wciskaniu gazu. Ewentualnie miernikiem uniwersalnym, bezpośrednio na pinach czujnika, sprawdzić czy rezystancja zmienia się bez skoków.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.