Autor |
Wiadomość |
eco
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bogdan
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Sun Paulo
|
Wysłany: 2010-08-26, 10:12 [D2 02 3.3TDI
] Jak odpowietrzyć hamulce ?
|
|
|
Tak jak w temacie :mrgreen: jak odpowietrzyć hamulce przy Audi A8 D2 z 2002 na pewno ktoś z was już to robił, a chciałbym mieć pewność jak będę grzebał |
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-26, 10:34
|
|
|
Tak jak w każdym innym samochodzie.W warsztatach robią to tak , podnoszą cały samochód,odkręcają kalamitki przy kołach zaczynając od najdalszego tak aby swobodnie płyn spływał na posadzkę a nowy płyn leją do zbiorniczka tak aby nie pozwolić do zapowietrzenia,kiedy płynie z kół już ładny,czysty płyn to zakręcają kalamitki zaczynając od najbliższego koła. :mrgreen: ........sam to widziałem i byłem w szoku :shock:
Robota domowa:
wężyk przeźroczysty i słoiczek
1.koło lewe przód,zakładamy dobrany średnicą wężyk na kalamitkę i ją odkręcamy,kolega wciska pedał hamulca do podłogi i trzyma a my zakręcamy kalamitkę, kolega puszcza hamulec,wciska do podłogi a my znów odkręcamy kalamitkę oglądając płyn czy leci czysty i bez bąbelków,kolega trzyma hamulec a my zakręcamy i tak w kółko aż będzie czysty płyn.
2.Tak robimy z każdym kołem kończąc na najdalej oddalonym od pompy hamulcowej tzn prawe tylne.............odpowietrzamy aż do twardego pedału ,nie zapominając dolewać świeżego płynu.
To chyba tyle.....powodzenia. |
|
|
|
|
|
|
|
colln
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: D3
Pomógł: 10 razy Wiek: 54 Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 969 Skąd: P.T.
|
Wysłany: 2010-08-26, 13:55
|
|
|
zanjac napisał/a: | 2.Tak robimy z każdym kołem kończąc na najdalej oddalonym od pompy hamulcowej tzn prawe tylne........ |
odwrotnie, zaczynamy od koła najdalej oddalonego od pompy a kończymy odpowietrzanie na kole znajdującym się najbliżej pompy hamulcowej :-P |
_________________ Z Audi były: A8 D2 2.8 A8 D3 3.7 A2 1.4 A8 D3 4.2 A4 B7 2.0PB A8 D3 3.0PB Obecnie A8 4.2 lift oraz A2
|
|
|
|
|
tomek_m
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Tomek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 6 razy Wiek: 42 Dołączył: 02 Lip 2009 Posty: 78 Skąd: Carlanstown Co.Meath
|
Wysłany: 2010-08-26, 17:26
|
|
|
Moze to ci pomoze (skopiowane z innego forum)
Procedura ta wyjaśnia jak odpowietrzyć pompę systemu ABS. Korzystanie z omówionego tu sposobu odpowietrzania nie jest konieczne, o ile pompa ABS'u nie została kompletnie "osuszona" np. po zupełnym wycieku płynu. Procedura ta nie musi też być wykonywana po zwykłej wymianie klocków hamulcowych, przewodów hamulcowych czy też nawet po wymianie płynu hamulcowego. Procedura ta nie jest też w stanie zastąpić tradycyjnej i chyba najpewniejszej metody odpowietrzania układu hamulcowego, polegającej na zespołowej pracy dwóch osób, z których jedna naciska pedał hamulca zwiększając ciśnienie w układzie, a druga luzuje odpowietrzniki usuwając w ten sposób ewentualne powietrze.
Do poprawnego przeprowadzenia czynności odpowietrzania pompy ABS'u przy pomocy oprogramowania VAG-COM muszą być spełnione następujące warunki:
- Pojazd musi być podniesiony - koła nie mogą dotykać podłoża.
- Włączony zapłon ( w pozycji ON )
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Golf, GTi, Jetta, Audi TT
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "001"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe.
Odpowietrzanie pompy układu ABS w pojazdach: VW Passat, Audi A4/S4, Audi A6/S6 i A8/S8.
[Wybór]
[03-ABS/hamulce]
[Nastawy podst. - 04]
Grupa "002"
[Idź!]
W tym momencie pompa systemu ABS powinna uruchomić się na ok. 10 sekund. Odgłosy uruchomionej pompy powinny być dobrze słyszalne.
[Gotowe, powrót]
...i gotowe. |
_________________ audiclubislands.org
|
|
|
|
|
|
|
|
JIMM [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-08-26, 19:02
|
|
|
colln napisał/a: | zanjac napisał/a: | 2.Tak robimy z każdym kołem kończąc na najdalej oddalonym od pompy hamulcowej tzn prawe tylne........ |
odwrotnie, zaczynamy od koła najdalej oddalonego od pompy a kończymy odpowietrzanie na kole znajdującym się najbliżej pompy hamulcowej :-P |
od tego wciskania i wyciskania już mi się pokręciło :lol: |
|
|
|
|
Pers
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 28 Wrz 2009 Posty: 177 Skąd: Poznań/Suchy Las
|
Wysłany: 2010-08-26, 19:49
|
|
|
U mnie od roku żaden FACHOWIEC nie potrafi zrobić hamulcy |
_________________ Miłość od pierwszego kontaktu :-) |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-26, 21:25
|
|
|
Akurat w A8 ciezko odpowietrzyc uklad za pomoca nogi :mrgreen: U siebie na warsztacie odpowietrzam cisnieniowo i vag do tego nie jest potrzebny, wystarczy przekrecony zaplon aby pompa ABS otworzyla zawory. Pół godziny zabawy, litr czy dwa płynu hamulcowego i mamy pieknie przepłukany i odpowietrzoy układ.... |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
eco
Użytkownik
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Bogdan
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 26 Paź 2009 Posty: 8 Skąd: Sun Paulo
|
Wysłany: 2010-08-27, 07:23
|
|
|
Wasze rady na pewno się przydadzą jakoś sobie poradzę z tym ze znajomym pozdrawiam i dzięki Panowie! |
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-30, 09:05
|
|
|
panowie tez muszę odpowietrzyć hamulce i mam może głupie pytanie, ale lepiej spytac niż zrobić gafę.
Czy podczas odpowietrzania można auto odpalić i zmienić pozycje, przeparkować??
chodzi mi o to że mam dostęp do kanału ale tylko połowa auta może wjechać więć czy moge najpierw odpowietrzyć tył i później wjechać przodem i wtedy przód?? |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-10-30, 12:00
|
|
|
Raczej nie , włączy się pompa ABS i może być robota na darmo . Ja zawsze ściągam koła . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2010-10-30, 19:28
|
|
|
Ostatnio moje odpowietrzanie ze sciaganiem kół skończyło się na tym że auto wylądowało na tarczy hamulcowej, co gorsza nówki tarcze zimmermana, na szczęście nic się nie stało, no oprócz lewarka, strzelił gwint, |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2010-10-31, 06:38
|
|
|
Niestety ori podnośniki nie należą do bezpiecznych , jak się czasami bawisz przy autku to chyba lepiej zainwestować w normalny podnośnik taki do ok. 3t . Zawsze coś podkładaj pod próg , nawet koło może być żeby zabezpieczyć . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
Marcin123
Moje A8
Silnik cm3: 3700
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: marcin
Jeżdzę: d2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Paź 2009 Posty: 92 Skąd: radomsko
|
Wysłany: 2010-10-31, 09:14
|
|
|
dokladnie jak pisze pioter,ja niezaleznie od podnosnika zawsze podkladam pieniek drewniany i jeszcze kolo po co mam sie o nie potykac :mrgreen: |
|
|
|
|
julek199
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 10 Sie 2013 Posty: 17 Skąd: dolnyśląsk
|
Wysłany: 2014-10-07, 12:32
|
|
|
Siema
Muszę w swojej A8 D2 94r zregenerować tylny zacisk i mam pytanie czy po powrotnym założeniu muszę odpowietrzać wszystkie strony czy tylko tą na kktórej było robione ? |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2014-10-07, 13:40
|
|
|
Zalecam wymienić płyn hamulcowy ( jeżeli nie wiesz kiedy był wymieniany ) w całym układzie . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|