Autor |
Wiadomość |
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-06, 11:03 [D2 ALL
] Czy wywalanie płynu na gorącym to normalny objaw
|
|
|
Mam pytanie autem zrobiejaieś 100km poziom płynu między min a max po odkręceniu korka podnosi się poziom w zbiorniczku i wywala płyn czy to normalny objaw?
Dodam że w zbiorniczku jakby się gotowało po poluzowaniu korka, po odkręceniu wywala płyn, temperatura idealnie cały czas na 90 stopni płynu ubywa litr na 1000km ciężko zlokalizować wyciek pod autem parę kropli płynu po stronie pasażera. Autem nie da się jeździć z odkręconym korkiem, kiedyś w innym a8 miałem duży wyciek z trójnika na górnym wężu przednim i wracałem 40km z poluzowanym korkiem i płynu nie wywalało. Żadnych objawów uszczelki pod głowicą nie ma.
Czy jest to normalny objaw czy coś nie tak? |
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-02-06, 11:11
|
|
|
Wydaje mi się że tak ma być, układ działa pod ciśnieniem tak by płyn nie odparowywał a w momencie odkręcenia korka po prostu zaczyna się gotować. Ja mam dokładnie to samo. Temperatura trzyma równo 90 stopni i nie rośnie jednakże gdy odkręcę zbiorniczek (gdzieś nawet czytałem że nie powinno się tego robić na rozgrzanym silniku) poziom płynu rośnie i zaczyna wywalać. Miałem A6 C4 2.8 i gdy raz próbowałem odkręcić także straciłem trochę płynu zanim ostygł i przestał wrzeć.
Jednakże ekspertem nie jestem i niech ktoś się wypowie dokładnie bo być może trafiałem na felerne sztuki jakieś |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-06, 11:13
|
|
|
No dokładnie tak mam tylko że w poprzednim a8 nie było tego w sumie to nawet bez korka mogłem jeździć, też mi się wydaje że tak ma być ale pewny nie jestem? |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-02-06, 11:18
|
|
|
Ja w swojej A8 kilka dni po zakupie miałem podejrzenia UPG i pierwsze co to chciałem sprawdzić czy korek nie jest winowajcą że układ mi się zapowietrza. Zrobiłem dosłownie 5km na "poluzowanym" korku i prawie cały płyn odparował więc u mnie raczej odpada jazda bez korka zdecydowanie. Z tym że wciąż nie doszedłem do tego czy mam u siebie uszczelki do roboty czy coś innego. Póki co się unormowało bo miałem problemy z zanikaniem płynu i aby powrócił musiałem "popuszczać" korek od zbiorniczka. |
|
|
|
|
|
|
|
telmax
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC CML 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: D2
Dołączył: 08 Sty 2015 Posty: 97 Skąd: Kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2015-02-06, 11:24
|
|
|
Mam też taki objaw, płynu ubywa około 1l na 1000km ale płyn gdzieś leci, są krople płynu na podłużnicy od strony pasażera pod spodem, ale tam nie ma zbytnio z czego lecieć |
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-02-06, 11:31
|
|
|
U mnie ciężko powiedzieć bo od zakupu zrobiłem może z 1200km. Raz tylko miałem potrzebę dolać płynu , coś właśnie ok. 1 litra bo znikł. Przeważnie po przejażdżkach po mieście i kontrolowaniu stanu płynu gdy spadł poniżej minimum po "poluzowaniu" korka wracał do zbiorniczka. Wyciek również jakiś mam ale ciężko zdiagnozować od góry a nie mam jak zajrzeć pod spód (brak kanału). Oleju nie ubywa ani też nie przybywa więc zapewne to płyn
P.S. Widać coś zapocone od góry u mnie także od strony pasażera. |
|
|
|
|
|
|
|
emdzej
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Max
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 16 razy Dołączył: 03 Kwi 2012 Posty: 373 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 2015-02-06, 12:17
|
|
|
Koledzy do odpowiedź nasuwa się sama, chłodniczka oleju z niej wycieka. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-06, 12:49
|
|
|
U mnie jak powoli odkręce korek na gorącym i wypuszcze ciśnienie to może silnik chodzić bez korka i płynu nie wyrzuci. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-02-06, 12:52
|
|
|
To by miało i sens |
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1795 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-02-06, 14:04
|
|
|
Przypadkiem nie ma jakiegoś odpowietrznika w korku ? Co prawda w D3 ale jak mi pompa się kończyła to odpowietrznikiem mocno leciało . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-02-06, 14:18
|
|
|
Mój ulubiony temat No więc tak
telmax napisał/a: | Czy jest to normalny objaw czy coś nie tak? |
Tak
A już Ci wytłumacze dlaczego:
telmax napisał/a: | Mam pytanie autem zrobiejaieś 100km poziom płynu między min a max po odkręceniu korka podnosi się poziom w zbiorniczku i wywala płyn czy to normalny objaw? |
Układ chłodzenia w naszych autach jest tak zwanym układem ciśnieniowym. Co za tym idzie. Na zbiorniczku wyrównawczym jest korek. W nim znajduje się zaworek który reguluje ciśnienie w układzie. To ciśnienie jest potrzebne do prawidłowej pracy całego układu i oczywiście szczelność tego układu.
Dlaczego ?
Ponieważ płyn który krąży w układzie ma właściwości termiczne prawie takie jak woda. To znaczy że samemu można sobie zrobić eksperyment.
Dla porównania Woda w odkrytym garczku będzie wrzała w temperaturze blisko 100 stopni celsjusza. Natomiast tę samą ilość wody jak zakręcimy w butelce szczelnie możemy ją podgrzać do temperatury blisko 110 stopni i się nie zagotuje.
Natomiast po od odkręceniu tej butelki woda automatycznie sama się zagotuje z uwagi na jej temperaturę. Tak jak w przypadku twojego zbiorniczka i jego podnoszeniem.
Jak odkręciłeś korek układ stracił ciśnienie i w ten sposób zagotowało płyn tak jak napisałeś niżej:
telmax napisał/a: | Dodam że w zbiorniczku jakby się gotowało po poluzowaniu korka, po odkręceniu wywala płyn, |
Ponieważ osiągnoł temperaturę blisko wrzenia dla układów nie ciśnieniowych, odkręcając korek pozbawiłeś go szczelności i zagotowało.
telmax napisał/a: | kiedyś w innym a8 miałem duży wyciek z trójnika na górnym wężu przednim i wracałem 40km z poluzowanym korkiem i płynu nie wywalało. |
Ponieważ układ był nie szczelny i ten płyn z niego uciekał cały czas. Termika płynu nie zdążyła się rozgrzać do takiej temperatury jak wyżej by ten płyn wyrzuciło. A dlaczego tak się dzieje.
Nad termiką układu pracuje dwóch stróży prawa i porządku są nimi termostat i wentylator w naszym przypadku wiskoza.
Jeśli układ nie posiada właściwego ciśnienia to wiadomo że zagotuje się w niższej temperaturze. Ale weźmy pod uwagę że cały czas pilnuje go wiatrak wiskozy który nie dopuszcza by płyn się zagotował i utrzymuje go w temperaturze 90 stopni bezwzględnie.
Inaczej to się ma do silników które posiadają układ ciśnieniowy i elektryczny jeden wentylator na chłodnicy.
W takim przypadku jazda na odkręconym korku = gotowaniem płynu. Dlaczego? Ponieważ w takich układach producent projektując auto wie że jest to układ ciśnieniowy i montuje powiedzmy wiatrak by jego start był na 105 stopni. Dla szczelnego układu jest ok bo płyn zagotuje się wyżej, natomiast dla nie szczelnego płyn będzie wrzał zanim włączy się wentylator.
pioter napisał/a: | Przypadkiem nie ma jakiegoś odpowietrznika w korku ? Co prawda w D3 ale jak mi pompa się kończyła to odpowietrznikiem mocno leciało . |
To nie odpowietrznik a zawór regulujący ciśnienie w układzie chłodzenia.
Jak płyn się mocno zagrzeje i trwa to długo to oczywiście paruje, tak jak woda. A ten zaworek pomaga by nie rozerwało czegoś. Upuści ciśnienie i zamknie się na nowo.
Dlatego ważna jest kontrola płynu co jakiś czas.
Przy niesprawnym układzie korka płyn będzie odparowywał szybciej i będzie szybciej znikał z układu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-02-06, 14:51
|
|
|
Nie mam więcej pytań.
ernesto, wiem już wszystko na ten temat. Rozwiały się także moje wątpliwości na temat mojej UPG <hura>
Dziękuje! |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-02-06, 15:03
|
|
|
G12 temp wrzenia ok 108st. w zbiorniczku nigdy nie będzie się gotować jeżeli auto jest sprawne. |
_________________
|
|
|
|
|
Nyku
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 11 Sty 2015 Posty: 276 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-02-06, 15:12
|
|
|
karol208 napisał/a: | G12 temp wrzenia ok 108st. w zbiorniczku nigdy nie będzie się gotować jeżeli auto jest sprawne. | Chcesz powiedzieć że nawet po odkręceniu korka nie powinien się zagotować? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-02-06, 15:16
|
|
|
W zbiorniczku sie nie zagotuje,zrobi to w silniku i bąble pary polecą układem wypychając płyn po drodze co da złudzenie gotowania sie płyny w zbiorniczku. |
|
|
|
|
|