Autor |
Wiadomość |
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-12-02, 18:36 [D2 preFL ALL
] Co to może stukać?
|
|
|
Poszukuję wskazówki, bo przyznam, że nawet mechanik ma problem ze zlokalizowaniem stuków z okolic zawieszenia. A przyznam, że mechanik akurat z tych naprawdę solidnych.
Otóż... Głośne głuche pukanie lewego i cichszee prawego koła na niemal każdej nierówności i dziurze.
Sprawdzone wszystkie wahacze (każdy jeden wymontowany), które zresztą założone były nowe w zeszłym roku - żadnych luzów.
Końcówki drążków - ok.
Maglownica sprawdzona - według mechanika też ok.
Podejrzenie padło na amortyzatory - oba założone nowe i nic... Jak pukało tak puka.
Ktoś ma pomysł co jeszcze można sprawdzić? |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-02, 22:09
|
|
|
A drążki kierownicze? Kolumna McPherson'a przykręcona dobrze? Sprawdź wsporniki kolumny, potrafią nadrobić hałasu jak nie dokręcone. Zaciski hamulcowe sprawdzone? Półoski? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-03, 09:11
|
|
|
poduszki i uchwyty silnika do sanek i do silnika |
|
|
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-03, 13:23
|
|
|
Zacznij na pewno od sprawdzenia zacisków |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-12-03, 14:00
|
|
|
Kondek25 napisał/a: | Zacznij na pewno od sprawdzenia zacisków |
A co tutaj może być nie tak i jak to skontrolować? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-03, 15:35
|
|
|
Chris napisał/a: | Kondek25 napisał/a: | Zacznij na pewno od sprawdzenia zacisków |
A co tutaj może być nie tak i jak to skontrolować? |
czy jarzmo dokręcone do zwrotnicy, zacisk do jarzma, czy prowadnice nie zapieczone. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-12-03, 16:27
|
|
|
Hamulce były robione w zeszłym roku, minimalnie popiskują, ale nie sądze, żeby były zapieczone.
Pozostaje kwestia sprawdzenia dokręcenia. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-03, 16:34
|
|
|
kurcze te dokręcanie to niby taki banał, ale ja miałem kiedyś nie dociągniętą śrubę górnego mocowania wahaczy w zwrotnicy i też długo szukałem. Przypadkiem na to wpadłem, że sworznie górnych wahaczy latają góra - dół. Po dociągnięciu śruby cisza |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Chris
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 15 Sie 2016 Posty: 233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-12-03, 16:39
|
|
|
No, mnie też to brzmi na odgłos czegoś luźno latającego, ale póki co zawieszenie przejrzane i wszystko podokręcane.
Teraz faktycznie trzeba sprawdzić poduchy silnika i te hamulce.
Chociaż poduchy powinny chyba też objawiać się przy ruszaniu i na postoju, a ja wtedy mam cicho i nic nie telepie. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-03, 16:45
|
|
|
Chris napisał/a: | Chociaż poduchy powinny chyba też objawiać się przy ruszaniu i na postoju |
no raczej dokładnie, przy ruszaniu miałbyś taki "stukot" a na postoju mogło by wibrować. Ja kiedyś wymieniałem poduszkę pod silnikiem bo poprzedni właściciel wstawił poduszkę bez czujnika. Jak ją wyjąłem to mi się dosłownie w rękach rozsypała, ale nie słyszałem żeby coś stukało...
mimo to sprawdzić nie zaszkodzi. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kondek25
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 21 Paź 2015 Posty: 24 Skąd: Pruszcz Gdański
|
Wysłany: 2016-12-04, 11:21
|
|
|
Zaciski wyrabiają się na tulejce. Sam miałem podobnie, przejrzałem całe zawieszenie itd. i przez przypadek się okazało że zacisk luźny. Przejedź się po dziurach i zobacz czy na wciśniętym hamulcu też będzie tłukło. Ręcznie też zobacz czy zacisk luźno nie lata. |
|
|
|
|
|