Autor |
Wiadomość |
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-01-15, 11:50 [S8 D2 98 LPG
] webasto - blad 01444
|
|
|
witam, mam problem z webasto, zalacza sie na 5 minut i pojawia sie blad na vagu 01444,
auto ma tylko jeden akumulator w bagazniku i brak sladow na montaz drugiego .
Co moze byc przyczyna pojawiania sie tego bledu? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-15, 17:21
|
|
|
1444 - - - - - 05A4 Automatyczny wyłącznik > niewystarczającego napięcia
Całkiem możliwe(błąd na to wskazuje),że to przez brak drugiego akumulatora,ja mam dwa. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-01-15, 17:35
|
|
|
Jak by nie miał drugiego akumulatora to webasto by się nie włączyło, mi jak padła bateria to webasto startowało po chwili ściemniały się zegary klimatronika i webasto się wyłączało! |
|
|
|
|
ahadam
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Adam
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 58 Dołączył: 26 Lip 2009 Posty: 277 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 2012-01-15, 18:18
|
|
|
Wcale nie trzeba drugiego akumulatora , widocznie ten który masz się kończy lub gdzieś znika Ci prąd do webasta. |
_________________ Witam wszystkich klubowiczów , mam nadzieję że będzie miło w tym gronie i dowiem się coś więcej na temat mojego złotka |
|
|
|
|
|
|
|
johnmark
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 25 Wrz 2011 Posty: 47 Skąd: obecnie Austria
|
Wysłany: 2012-01-15, 18:27 Re: webasto - blad 01444
|
|
|
napisz nam gdzie masz akumulator, w bagażniku po prawej stronie masz schowek czy jak otworzysz klapkę od razu widać baterię. Z tego co mi wiadomo dopiero w D3 był stosowany jeden akumulator z inteligentnym zarządzaniem energią, w D2 raczej były dwie baterie. Jeśli otworzysz tą klapkę po prawej stronie i na wysokości podłogi bagażnika masz akumulator to pod nim znajduje się drugi akumulator. |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-01-15, 18:49
|
|
|
zaslepke od baterii mam rowno z podlaga bagaznika, a bateria jest mala bo 74Ah a powinna byc 100-ka :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2012-01-15, 19:06
|
|
|
No i tu masz odpowiedź. Bateria powinna być co najmniej 95 Ah. Jak załącza się webasto które jest zasilane tylko z aku. Spada wtedy napięcie napięcie w układzie i eku auta odłącza webasto. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-16, 13:24
|
|
|
Arthur napisał/a: | zaslepke od baterii mam rowno z podlaga bagaznika, a bateria jest mala bo 74Ah a powinna byc 100-ka :-/ |
Nie no..... z takim akumulatorem to nic dziwnego.
Auto posiada system zabezpieczający przed rozładowaniem baterii do zera tak aby Webasto przypadkiem nie unieruchomiło auta... więc jak napięcie spada poniżej wartości granicznej Webasto jest automatycznie wyłączane.
Podobnie jest z paliwem - jeżeli z zbiorniku jest zbyt mało paliwa to albo Webasto wogóle się nie uruchomi bądź też wyłączy kiedy spat paliwa spadnie poniżej wartości krytycznej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
QUATTRO-A8
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A-ACHT
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2012-02-06, 17:18
|
|
|
Witam, to ja mam takie pytanko bo widzę że koledzy zorientowani w temacie. Ja "walczę" ze swoim webasto jeśli można to tak nazwać. Nie wiem jak to cholerstwo wyłączyć a rozładowuje mi akumulator. Już 3 akumulator do d.. w tej kadencji ;/ Dodam, że mam auto z 99roku (lift). W starszej a8 (95) nie miałem takich problemów w ogóle. W obecnym aucie jestem niewolnikiem tego webasto. Staram się jeździć gdzieś chociaż raz na 3 dni gdy nie używam auta przez dłuższy okres czasu żeby aku sie doładował. W instrukcji obslugi w rozdziale "webasto" jest opis jak wyłączyć i sterowac ale to chyba nie do mojego auta - ja nie mam żadnego pokrętła w schowku w tunelu środkowym. Pilota niestety też nie "odziedziczyłem" po poprzednim właścicielu auta... Może by szanowni koledzy posłużyli radą - jak to wyłączyć? Czy w ogóle się da? Jak mi auto stoi tydzień pod blokiem to nie potrzebuje żeby mi się wentylowało, tym bardziej jak na dworze jest -25st C. (mówię wentylowało bo ogrzewania na postoju jakoś nie uświadczyłem.. zawsze taki sam ziąb w zimę...). Druga sprawa - chciałbym zweryfikować informacje, że w d2 były dwa aku? Ja mam jeden (chyba?), po prawej stronie w bagażniku na poziomie podłogi -tzn góra aku równa z podłogą bagażnika. W starszej a8 było identycznie.. Pod tym aku mam tylko "podłogę" z plastiku, ani widu innej baterii. Więc Panowie, pomóżcie... |
|
|
|
|
tomekzabrze
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 340
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 306 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2012-02-06, 17:40
|
|
|
QUATTRO-A8,
masz przed czy po lifta? |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-02-06, 18:23
|
|
|
QUATTRO-A8 napisał/a: | ...Dodam, że mam auto z 99roku (lift). W starszej a8 (95) nie miałem takich problemów w ogóle... |
Więc chyba raczej po...w 99 już chyba nie było prefl. |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-07, 15:48
|
|
|
QUATTRO-A8 napisał/a: | Dodam, że mam auto z 99roku (lift)....
...
W instrukcji obslugi w rozdziale "webasto" jest opis jak wyłączyć i sterowac ale to chyba nie do mojego auta - ja nie mam żadnego pokrętła w schowku w tunelu środkowym.
|
Kolego te dwa zacytowane zdania są ze sobą w sprzeczności :roll:
o ile mi wiadomo każda A8/S8 D2 FL w tunelu środkowym w schowku przy drążku hamulca ręcznego ma sterowanie do FIS'a.... więc nie wiem czemu Ty go nie masz :shock:
Powinno to wyglądać dokładnie tak (ewentualnie obok pokrętła mogą być jeszcze dodatkowe przyciski) ↓↓↓
No chyba że to jednak nie jest po-lift a rocznik 1999 jest tylko w papierach :roll: |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
QUATTRO-A8
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A-ACHT
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2012-02-08, 13:19
|
|
|
No właśnie, ja tego nie mam (choć w instrukcji piszą, że mam). Moje auto jest produkcji dokładnie 11.1998. Pierwszy po-lift. Mam Navi PLUS, klimę bez przycisku "OFF" (niestety), solar dach.. Silnik mam jeszcze ABZ (z czego się akurat bardzo ciesze) a juz karoserie zewnętrzną mam poliftową. Jestem pewien, że auto mi się jednak wentyluje bo to widać po przedniej szybie, że zdejmuje pare jak auto nie pracuje, tylko nie wiem właśnie jak to wyłączyć ;/
A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku?
Mówią, że każdy człowiek jest niepowtarzalny i jedyny w swoim rodzaju... tak samo jest jak widać z A-ósemami :mrgreen: każda piękna i niepowtarzalna :lol: |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-02-12, 12:53
|
|
|
QUATTRO-A8 napisał/a: | No właśnie, ja tego nie mam (choć w instrukcji piszą, że mam). Moje auto jest produkcji dokładnie 11.1998. Pierwszy po-lift. |
No tak... czyli pierwszy po-lift więc dostałeś instrukcję od po-lifta ale jak widać środek masz jeszcze przed-liftowy więc nie masz tego sterownika do FIS'a.
QUATTRO-A8 napisał/a: | Mam Navi PLUS, klimę bez przycisku "OFF" (niestety), solar dach.. Jestem pewien, że auto mi się jednak wentyluje bo to widać po przedniej szybie, że zdejmuje pare jak auto nie pracuje, tylko nie wiem właśnie jak to wyłączyć ;/ |
Kliam bez przycisku OFF to w A8/S8 normalne... zamiast tego masz przycisk ECON i właśnie tym wyłączasz klimatyzację.
Jeżeli natomiast chcesz wyłączyć całkowicie nawiewy (a nie tylko klimatyzację) to regulacją nawiewu zmniejszasz siłę wiania aż do całkowitego wyłączenia.
QUATTRO-A8 napisał/a: | A załóżmy, że miałbym auto preliftowe (wnętrze jest jeszcze jak w starych a8) to jak wyglądałaby sytuacja z wyłączeniem w takim wypadku? |
Co do samej automatycznej wentylacji (bo już nie wiem czy piszemy o wentylacji czy o webasto) to jest to funkcja powiązana bezpośrednio z solar dachem - w D2 chyba nie było możliwości tego wyłączenia inaczej niż poprzez VAG'a i zmianę kodowania.
Jeżeli natomiast chodzi jednak o klasyczne webasto to w przed-liftach (piszesz że taki masz właśnie środek) sterowanie od niego miałeś w drzwiach kierowcy obok schowka i pamięci fotela. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
QUATTRO-A8
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TIP
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A-ACHT
Dołączył: 26 Lis 2011 Posty: 7 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2012-02-14, 23:57
|
|
|
Dziękuje bardzo koledze FOSS za rozjaśnienie umysłu.. Wychodzi na to, że ja nie mam webasto tylko wentylację postojową (myślałem cały czas że to to samo... :roll: ) więc teraz tak sobie kombinuję że może po prostu wywalę bezpiecznik od tej wentylacji (o ile mi się to uda bez odłączenia innych, potrzebnych rzeczy). Jutro zrobię test.
Dzisiaj byłem u speca od akumulatorów, zbadał ładowanie alternatora i wyszło średnio. I w sumie zastanawialiśmy się wspólnie, czy wentylacja na postoju tak naprawdę może rozładować akumulator? Czy do tego nie ma przypadkiem jakiegoś czujnika który tej wentylacji nie załącza gdy napięcie jest niskie?
Może mam jakiegoś innego złodzieja napięcia.. Sprawdzę jeszcze wszystkie bezpieczniki, może jakiś zaśniedział (np ten od solar dachu) i nie przekazuje napięcia. Lub może jest gdzieś zwarcie...
A jeszcze jedno małe pytanko, w sumie dwa jeśli można - czy solar dach powinien ładować akumulator zawsze czy tylko w określonych sytuacjach np. gdy samochód stoi na słońcu ? I dlaczego auto wentyluje się jak na dworze jest -25st C i często też w nocy? To chyba nie jest normalne... Może jest od tego jakiś czujnik który - dalej idąc - w moim aucie jest walnięty?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź. Lubię to auto ale czasami trochę mnie przerasta |
|
|
|
|
|