Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-10-11, 14:23
|
|
|
marekp750 napisał/a: | A ja do tej pracy ściągnąłem kolektor dolotowy.
0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.
Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...
[url=http://img809.images....th.jpg]Obrazek[/URL] |
nie zawsze uszczelki kolektora będą sie nadawać a wtedy albo silikon albo
uszczeleczki a tanie nie są |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-12-06, 08:44
|
|
|
Ja zaraz wychodzę do sklepu po odbiór uszczelek pod kolektor ssący i zamówię jeszcze pod pokrywy,ale tak się zastanawiam czy te pod kolektor też się smaruje tak na wszelki wypadek silikonem jak w przypadku uszczelek pod pokrywy :?:
Mechanik kilka lat temu przy remoncie silnika wymieniał te uszczelki i żadnego silikonu tam nie ma.
[ Dodano: 2011-12-06, 08:45 ]
Chyba się nie daje,bo ryzyko,że zassie silikon do silnika :roll:
[ Dodano: 2011-12-06, 10:42 ]
maciu napisał/a: | ...uszczeleczki a tanie nie są |
Rejnz-a kupiłem 70 zł szt. no i pod klawiaturę 100 z haczykiem za sztukę.
Ponawiam pytanie,czy te uszczelki pod kolektor potraktować delikatnie silikonem,a konkretnie pastą szarą uszczelniającą elring czy tak zakładać :?:
PILNE :!: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-12-06, 21:41
|
|
|
marekp750, no ja już po zabiegu,ale dzięki...kolektor i pokrywy złożyłem tylko na nowych uszczelkach bez żadnej pasty ani silikonu.
Wszystkiego jeszcze nie złożyłem i auta nie odpalałem więc nie wiem czy jest szczelnie,ale powinno być ok,jeżeli nie to znowu rozbieranie>uszczelniacz>składanie :lol: |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-12-07, 01:09
|
|
|
do uszczelek pod pokrywy daje sie paste erlinga tylko w narożnikach ;-) |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2011-12-07, 01:19
|
|
|
tomek87g napisał/a: | do uszczelek pod pokrywy daje sie paste erlinga tylko w narożnikach ;-) |
Dzięki,będzie wiadomo na przyszłość,ale ja to ewentualnie uszczelnie/przesmaruje dopiero wtedy,gdy pojawi się jakiś wyciek,na razie przyznam się szczerze,że mi się już nie chce tego rozbierać ponownie :-? |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
Wysłany: 2011-12-07, 07:14
|
|
|
Powiem tak, do rzeczy używanych (demontaż i ponowny montaż) trzeba używac uszczelniaczy inaczej będzie leciało.
Do nowych to zależy jeszcze od powieszchni obudów. Wiadomo, iż jak nie są
nowe to sa tam jakieś drobne ryski i inne uszkodzenia, którymi będzie leciał olej.
Co do uszczelek pod kolektor ssący u mnie po wyciągnięciu jedna płaszczyzna
było lekko "zmochecorona" i lepiej było dać uszczelniacz.
Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.
Oczywiście ważna rzecz, nie dawac za dużo. Wszystko z umiarem. By po dokręceniu nie wyłaziło za dużo. Jak będą wisieć w środku jakieś gluty to może to na zdrowie nie wyjść.
[ Dodano: 2011-12-18, 18:12 ]
Wczoraj w kolejnej audicy wymieniałem węże odpowietrzenia skrzyni z tyłu.
Tym razem wariacja bez oryginalnych węży.
Założone gołe węże na króćce.
Wąż kupiony w sklepie z częściami do aut, olejoodporny fi 18.
Dwa kolanka o 90 stopni fi 18 plastikowe do układów chłodzenia.
6 opasek metalowych do ściągnięcia.
Koszt części 50 zł.
Po zdjęciu kolektora ssącego czyszczenie, czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie.
Lewa strona kierowcy, sporo miejsca na kolanko 90 st..
Prawa strona, trochę mniej ale da się założyć. |
_________________ Marek
tel. 571 240 898
https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4 |
|
|
|
|
TelWorld
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 18 Paź 2010 Posty: 56 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-01-07, 19:05
|
|
|
Witam
Może mi ktoś podpowiedzieć co to jest ta pokrywa, która widać na zdjęciu wyżej (między głowicami, w którą wchodzą odmy), czy pod tym wymienia się uszczelkę ? Czy możliwe, że z tamtąd cieknie olej ? Bo w okolicy tego sączy mi się olej i nie wiem, czy to z tej pokrywy czy nie. |
_________________ Pozdrawiam
TelWorld |
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-07, 21:49
|
|
|
marekp750 napisał/a: |
Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.
|
to jest jak najbardziej uszczelniacz silikonowy |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2900 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-08, 09:00
|
|
|
ok, na ile taki elring jest lepszy od zwykłego silikonu to już
by się musiał jakiś technik/praktyk wypowiedzieć |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
riki76
Moje A8
Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2009 Posty: 709 Skąd: Dolnyśląsk
|
Wysłany: 2012-04-12, 19:55
|
|
|
Panowie powrócił u mnie temat odmy wcześniej wymieniłem jedną ale teraz z tej drugiej olej zapierdziela. Co lepiej ściągnąć do wymiany odmy cały kolektor ssący czy tylko przepustnicę? Bo w wyginanie rączek już sie nie bawię.... :mrgreen: |
_________________ https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
|
|
|
|
|
|
|
|
stomi
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012 Posty: 26 Skąd: BP
|
Wysłany: 2012-04-13, 10:43
|
|
|
ściągając kolektor i tak będziesz musiał ściągnąć przepustnice. Ja bym zrobił tylko bez przepustnicy tylko ciężko będzie ci zacisnąć opaskę na dole. Z wyjęciem kolektora to już dużo zabawy. |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-04-13, 15:30
|
|
|
do wyjecia kolektora przepustnicy nie musisz demontowac. Jak auto nie ma gazu to jest szybko milo i przyjemnie |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
ahmar
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 39 Dołączył: 24 Maj 2011 Posty: 82 Skąd: chełm
|
Wysłany: 2012-04-13, 19:18
|
|
|
racja
[ Dodano: 2012-04-13, 20:19 ]
tomi26 napisał/a: | Ja zaraz wychodzę do sklepu po odbiór uszczelek pod kolektor ssący i zamówię jeszcze pod pokrywy,ale tak się zastanawiam czy te pod kolektor też się smaruje tak na wszelki wypadek silikonem jak w przypadku uszczelek pod pokrywy :?:
Mechanik kilka lat temu przy remoncie silnika wymieniał te uszczelki i żadnego silikonu tam nie ma.
[ Dodano: 2011-12-06, 08:45 ]
Chyba się nie daje,bo ryzyko,że zassie silikon do silnika :roll:
[ Dodano: 2011-12-06, 10:42 ]
maciu napisał/a: | ...uszczeleczki a tanie nie są |
Rejnz-a kupiłem 70 zł szt. no i pod klawiaturę 100 z haczykiem za sztukę.
Ponawiam pytanie,czy te uszczelki pod kolektor potraktować delikatnie silikonem,a konkretnie pastą szarą uszczelniającą elring czy tak zakładać :?:
PILNE :!: | nawet jak zassie to nic mu nie będzie!
[ Dodano: 2012-04-13, 20:23 ]
pasta kolego i składaj ja tak zrobiłem u siebie dokładniej to pasta taka jak idzie zamiast uszczelki np.miski olejowej taka siwa przed założeniem odczekaj parę minut
[ Dodano: 2012-04-13, 20:24 ]
pasta kolego i składaj ja tak zrobiłem u siebie dokładniej to pasta taka jak idzie zamiast uszczelki np.miski olejowej taka siwa przed założeniem odczekaj parę minut
[ Dodano: 2012-04-13, 20:25 ]
a jak z podstawą filtra oleju u ciebie króciec cały? |
|
|
|
|
|