Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Popękana odma  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-11, 14:23   

marekp750 napisał/a:
A ja do tej pracy ściągnąłem kolektor dolotowy.

0.5 h roboty zdjęcie i 0.5 założenie.

Mogłem wszystko ładnie umyć po oleju (środek między głowicami i tył silnika).
Opaski metalowe elegancko można było założyć...

[url=http://img809.images....th.jpg]Obrazek[/URL]


nie zawsze uszczelki kolektora będą sie nadawać a wtedy albo silikon albo
uszczeleczki a tanie nie są
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-06, 08:44   

Ja zaraz wychodzę do sklepu po odbiór uszczelek pod kolektor ssący i zamówię jeszcze pod pokrywy,ale tak się zastanawiam czy te pod kolektor też się smaruje tak na wszelki wypadek silikonem jak w przypadku uszczelek pod pokrywy :?:

Mechanik kilka lat temu przy remoncie silnika wymieniał te uszczelki i żadnego silikonu tam nie ma.

[ Dodano: 2011-12-06, 08:45 ]
Chyba się nie daje,bo ryzyko,że zassie silikon do silnika :roll:

[ Dodano: 2011-12-06, 10:42 ]
maciu napisał/a:
...uszczeleczki a tanie nie są

Rejnz-a kupiłem 70 zł szt. no i pod klawiaturę 100 z haczykiem za sztukę.

Ponawiam pytanie,czy te uszczelki pod kolektor potraktować delikatnie silikonem,a konkretnie pastą szarą uszczelniającą elring czy tak zakładać :?:

PILNE :!:
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-12-06, 11:49   

Ja dawałem cienką warstwę uszczelniacza na jedną stronę uszczelki.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-06, 21:41   

marekp750, no ja już po zabiegu,ale dzięki...kolektor i pokrywy złożyłem tylko na nowych uszczelkach bez żadnej pasty ani silikonu.

Wszystkiego jeszcze nie złożyłem i auta nie odpalałem więc nie wiem czy jest szczelnie,ale powinno być ok,jeżeli nie to znowu rozbieranie>uszczelniacz>składanie :lol:
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
tomek87g 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 24 Sty 2011
Posty: 279
Skąd: Wpy:)
Wysłany: 2011-12-07, 01:09   

do uszczelek pod pokrywy daje sie paste erlinga tylko w narożnikach ;-)
 
 
tomi26 
Moje A8


Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy
Wiek: 40
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 494
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: 2011-12-07, 01:19   

tomek87g napisał/a:
do uszczelek pod pokrywy daje sie paste erlinga tylko w narożnikach ;-)

Dzięki,będzie wiadomo na przyszłość,ale ja to ewentualnie uszczelnie/przesmaruje dopiero wtedy,gdy pojawi się jakiś wyciek,na razie przyznam się szczerze,że mi się już nie chce tego rozbierać ponownie :-?
_________________
Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli :D
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2011-12-07, 07:14   

Powiem tak, do rzeczy używanych (demontaż i ponowny montaż) trzeba używac uszczelniaczy inaczej będzie leciało.

Do nowych to zależy jeszcze od powieszchni obudów. Wiadomo, iż jak nie są
nowe to sa tam jakieś drobne ryski i inne uszkodzenia, którymi będzie leciał olej.

Co do uszczelek pod kolektor ssący u mnie po wyciągnięciu jedna płaszczyzna
było lekko "zmochecorona" i lepiej było dać uszczelniacz.

Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.

Oczywiście ważna rzecz, nie dawac za dużo. Wszystko z umiarem. By po dokręceniu nie wyłaziło za dużo. Jak będą wisieć w środku jakieś gluty to może to na zdrowie nie wyjść.

[ Dodano: 2011-12-18, 18:12 ]
Wczoraj w kolejnej audicy wymieniałem węże odpowietrzenia skrzyni z tyłu.
Tym razem wariacja bez oryginalnych węży.
Założone gołe węże na króćce.



Wąż kupiony w sklepie z częściami do aut, olejoodporny fi 18.
Dwa kolanka o 90 stopni fi 18 plastikowe do układów chłodzenia.
6 opasek metalowych do ściągnięcia.
Koszt części 50 zł.

Po zdjęciu kolektora ssącego czyszczenie, czyszczenie i jeszcze raz czyszczenie.

Lewa strona kierowcy, sporo miejsca na kolanko 90 st..
Prawa strona, trochę mniej ale da się założyć.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
TelWorld 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 34
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 56
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-01-07, 19:05   

Witam
Może mi ktoś podpowiedzieć co to jest ta pokrywa, która widać na zdjęciu wyżej (między głowicami, w którą wchodzą odmy), czy pod tym wymienia się uszczelkę ? Czy możliwe, że z tamtąd cieknie olej ? Bo w okolicy tego sączy mi się olej i nie wiem, czy to z tej pokrywy czy nie.
_________________
Pozdrawiam
TelWorld
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-07, 21:49   

marekp750 napisał/a:

Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.


to jest jak najbardziej uszczelniacz silikonowy :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 51
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1010
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2012-01-08, 08:33   

maciu napisał/a:
marekp750 napisał/a:

Używać uszczelniaczy, nie sylikonów. np: elring dirco.


to jest jak najbardziej uszczelniacz silikonowy :)


Tak, pisząc wyżej miałem na myśli by nie używać silikonów (takich kupowanych na stacjacach paliw czy za 10 zł za tubkę.

Uszczelniacze mają inne właściwości w porównaniu do tych tanich "silikonów".

Nie chodziło mi o skład.

A Dirko ma w sobie bazę silikonową, zgadza się:

Dirko PL
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2889
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-08, 09:00   

ok, na ile taki elring jest lepszy od zwykłego silikonu to już
by się musiał jakiś technik/praktyk wypowiedzieć :)
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
riki76 
Moje A8



Rocznik: 2011
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: było D2ABZ, D3BFM jest D4 CDSB
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 27 Gru 2009
Posty: 708
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: 2012-04-12, 19:55   

Panowie powrócił u mnie temat odmy wcześniej wymieniłem jedną ale teraz z tej drugiej olej zapierdziela. Co lepiej ściągnąć do wymiany odmy cały kolektor ssący czy tylko przepustnicę? Bo w wyginanie rączek już sie nie bawię.... :mrgreen:
_________________
https://www.youtube.com/watch?v=yGtpl0p0AXs
 
 
stomi 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8, A4
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 26
Skąd: BP
Wysłany: 2012-04-13, 10:43   

ściągając kolektor i tak będziesz musiał ściągnąć przepustnice. Ja bym zrobił tylko bez przepustnicy tylko ciężko będzie ci zacisnąć opaskę na dole. Z wyjęciem kolektora to już dużo zabawy.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-13, 15:30   

do wyjecia kolektora przepustnicy nie musisz demontowac. Jak auto nie ma gazu to jest szybko milo i przyjemnie
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
ahmar 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic 5HP24 DYM
Zasilanie: PB
Imię: robert
Jeżdzę: s8 d2 ahc
Wiek: 38
Dołączył: 24 Maj 2011
Posty: 82
Skąd: chełm
Wysłany: 2012-04-13, 19:18   

racja

[ Dodano: 2012-04-13, 20:19 ]
tomi26 napisał/a:
Ja zaraz wychodzę do sklepu po odbiór uszczelek pod kolektor ssący i zamówię jeszcze pod pokrywy,ale tak się zastanawiam czy te pod kolektor też się smaruje tak na wszelki wypadek silikonem jak w przypadku uszczelek pod pokrywy :?:

Mechanik kilka lat temu przy remoncie silnika wymieniał te uszczelki i żadnego silikonu tam nie ma.

[ Dodano: 2011-12-06, 08:45 ]
Chyba się nie daje,bo ryzyko,że zassie silikon do silnika :roll:

[ Dodano: 2011-12-06, 10:42 ]
maciu napisał/a:
...uszczeleczki a tanie nie są

Rejnz-a kupiłem 70 zł szt. no i pod klawiaturę 100 z haczykiem za sztukę.

Ponawiam pytanie,czy te uszczelki pod kolektor potraktować delikatnie silikonem,a konkretnie pastą szarą uszczelniającą elring czy tak zakładać :?:

PILNE :!:
nawet jak zassie to nic mu nie będzie!

[ Dodano: 2012-04-13, 20:23 ]
pasta kolego i składaj ja tak zrobiłem u siebie dokładniej to pasta taka jak idzie zamiast uszczelki np.miski olejowej taka siwa przed założeniem odczekaj parę minut

[ Dodano: 2012-04-13, 20:24 ]
pasta kolego i składaj ja tak zrobiłem u siebie dokładniej to pasta taka jak idzie zamiast uszczelki np.miski olejowej taka siwa przed założeniem odczekaj parę minut

[ Dodano: 2012-04-13, 20:25 ]
a jak z podstawą filtra oleju u ciebie króciec cały?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.