Autor |
Wiadomość |
BrylantLBN
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Wiek: 38 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-08-07, 07:40 [S8 D2 98
] Prawidłowa praca gruszek podciśnieniowych
|
|
|
Proszę o pomoc.
Mechanik twierdzi że naprawił gruszkę podciśnienia. Jak stała tak stoi. Od włączenia zapłonu do końca obrotów nawet nie drgnie. Jak to ma działać?? Na silniku mam dwa takie ustrojstwa. Jedną przy przepustnicy a druga z przodu kolektora dolotowego. HELP. Już nie mówię o filmie ale chociaż opis. |
_________________ Tylko ESSA , tylko kłattro. MTM |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-08-07, 16:25
|
|
|
Ta przy przepustnicy odpowiada za tempomat a ta przy chłodnicach od klap w kolektorze dolotowym, jak odpalisz powinna się natychmiast wciągnąć, |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
BrylantLBN
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Wiek: 38 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-08-07, 20:27
|
|
|
Jesteś pewny?? Bo na tej podstawie pojadę obić gościowi ryj. Widzę że masz ten sam model mógł byś mi to nagrać?? |
_________________ Tylko ESSA , tylko kłattro. MTM |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-08-07, 21:19
|
|
|
logiczne jest że mają jakoś działać a jeśli nie działają .....to bij może się nauczy |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-08-08, 04:32
|
|
|
Będę miał to ciężko nagrać, ta gruszka z przodu auta dopiero odpuszcza przy chyba 5000 tys obrotów, a może masz gdzieś nieszczelności w układzie podcisnienia bądź klapa ci stoi? A tempomat ci działa? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
BrylantLBN
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Wiek: 38 Dołączył: 08 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2018-08-08, 06:49
|
|
|
sam moment włączenia zapłonu i odpalenia żeby zobaczyć że to powinno się zassać. Obie stoją, ale to nie mój problem już bo mechanik wziął za to kasę twierdząc że działają. Jak będę miał film jak to chodzi będę mógł skuć ryj frajerowi za naciąganie klienta.
EDIT:
Grucha się zasysa ale dopiero przy 5 tyś obr..... to jak to ma w końcu działać?? |
_________________ Tylko ESSA , tylko kłattro. MTM |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-08-08, 11:00
|
|
|
U mnie Odrazu wciąga, a może to ja mam coś nie tak, muszę to obczaić bo przed samą gruszka jest elektro zawór, muszę zobaczyć czy przy dodaniu gazu u mnie gruszka puszcza |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2018-08-08, 12:24
|
|
|
Zanim kogoś zlinczujecie to sprawdźcie jakie macie silniki bo przedlift- polift jest inaczej to rozwiązane
Przedlift- 2 gruszki- 1 od tempomatu przy przepustnicy 2-przy klapach z przodu silnika
Ma się zaciągać przy 5 tys gdzieś. U mnie w ABZ tak właśnie działa
Polift - też 2 gruszki tyle że przy samych klapach w dolocie - tempomat tam jest obsługiwany przez przepustnice poprzez ecu
Przy odpaleniu obie mają się zaciągnąć i odpuszczają też przy około 5 tyś .
Z tego co masz w profilu to wychodzi że mechanik raczej nie kłamał. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2018-08-08, 17:33
|
|
|
machul333 napisał/a: | Przy odpaleniu obie mają się zaciągnąć i odpuszczają też przy około 5 tyś . | W FL jedna odpuszcza przy ok. 3000 rpm, druga natomiast przy ok. 5000 rpm |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-08-08, 17:54
|
|
|
A ja dziś spojrzałem to u mnie ta z przodu Odrazu się zaciąga przy odpaleniu, kurcze to widzę że u mnie cis nie halo jest |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2018-08-08, 18:11
|
|
|
Sprawdź czy ktoś nie pomylił kabli , szczególnie jak miałeś je spraciale i były wymieniane łatwo tam o pomyłkę jeśli ktoś robił z pamięci |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-08-08, 19:24
|
|
|
O jakich ty kablach mówisz.? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
machul333
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jan
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy Wiek: 29 Dołączył: 07 Sie 2017 Posty: 244 Skąd: Samborowo
|
Wysłany: 2018-08-08, 19:34
|
|
|
Sorry -przewody podciśnienia |
|
|
|
|
tx-didi
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Zdzislaw
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 29 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 2018-08-08, 21:39
|
|
|
danishow napisał/a: | machul333 napisał/a: | Przy odpaleniu obie mają się zaciągnąć i odpuszczają też przy około 5 tyś . | W FL jedna odpuszcza przy ok. 3000 rpm, druga natomiast przy ok. 5000 rpm |
w A8 FL tak, natomiast w S8 FL jest chyba troche inaczej rozwiazane - tzn tez sa dwie gruszki przy kolektorze - ale obslugiwane przez tylko jeden zawor elektomagnetyczny, sam kolektor tez jest inny - inne osadzenie gruszek |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-08-09, 06:24
|
|
|
BrylantLBN, pisał że ma 1 gruszkę przy kolektorze z przodu
Ta gruszka jest w spoczynku do ok 4tyś obrotów powyżej zasysa ją
Rysunek przedlift
Tutaj Dobrze widać pracę gruszki
https://www.youtube.com/watch?v=4qnNrQC0PTo
Rysunek Polift
|
_________________
|
|
|
|
|
|