Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 ] Problem z mocą po wymianie rozrządu AHC  
Autor Wiadomość
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-06, 11:21   [S8 D2 98 ] Problem z mocą po wymianie rozrządu AHC

Postanowiłem wymienić rozrząd w mojej S8
Przed wymianą samochód uzyskiwał czasy typu 6.20 s do 100km/h
-Wymieniłem kompletny rozrząd który był "kopnięty" chyba na wszystkich możliwych znakach.
Ponad to od momentu kiedy go kupiłem do paska dostawał się płyn chłodzący z uszkodzonego węża płynu (trójnik).
-Wyregulowałem zawory na dolocie (słychać było głośny klekot po rozgrzaniu)
-Wydusiłem wszystkie popychacze hydrauliczne
-W końcowej fazie wypłukałem silnik płukanką i przeszedłem z oleju 5w40 na 5w30 (zaczynałem zmniejszać lepkość od 10w40 bo taki był wlany w momencie kupna przezmianie S8 )

Po złożeniu wszystkiego i ponownym przemierzeniu Eska osiąga czasy TYPU : 5.28 s do 100km/h :shock:
Dodam tylko ,że cały osprzęt jest z 98r tj sterownik ,przepływomierz i raczej nic nie było grzebane.
Jak to możliwe ,że silnik 32V robi taki czas ,gdy 40V przy dobrym wietrze osiąga 5,7.

Ktoś się z tym spotkał ???
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-06, 11:37   

Kolego masz czasy w automacie lepsze od ręcznej skrzyni w pre FL jak i po Fl?

Dodam od siebie, że A/S8 nie służy do stawania na kresce tylko do zabierania lasek na wycieczki krajoznawcze do lasu nocą. Z automatem trzeba uważać bo przy takim traktowaniu długo nie pożyje.

Jakiej marki olej był i teraz jest?
_________________
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-06, 12:18   

Czas jest unikając fałszywej skromności bardzo imponujący tym bardziej ,że samochód nie jest zadbany ,właściciel nie jeździł tylko do kościoła a bardzo często do lasu z dziewczętami a nie do serwisu a nawet nie do zwykłego mechanika. To 335 tys przebiegu prawdziwego i przejechanego bardzo rabunkowo. Jak to mówię ,to S8 ma bardzo dużo ucieczek i jeszcze więcej pościgów za sobą.

Bez przesady samochodem nie "staje na kresce" ,ale przed każdymi ingerencjami i naprawami mierze czas przejazdu.
Jestem jak dom spokojnej starości dla tego S8.

Olej jaki był to Castrol Magnatec 10W40 za pomocą płukanki LIQUI MOLY zmieniałem olej kolejno na 5W40 LIQUI MOLY LONGLIFE i ostatecznie na 5W30 L.M LONGLIFE. Za każdym razem dodawałem dwie puszki środka CERATEC LIQUI MOLY
Przy następnej wymianie zmieniam na 0w40 ;-)
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-10-06, 18:21   

Kolego wstaw filmik jak się twoja S8 rozpędza ;-)
 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2013-10-06, 19:32   

Jak wyregulowałeś zawory na dolocie ?
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-06, 19:59   

Na chwalenie przyjdzie czas ,na razie chciałbym dowiedzieć się czy taka zmiana w mocy nie zwiastuje awarii np. skrzyni biegów. Czytałem na tym forum ,że ktoś kiedyś spotkał się z bardzo szybką S8 która ruszała buksując kołami i miała nie wiarygodne przyspieszenie ,ale po wymianie oleju skrzynia padła i po jej remoncie samochód już normalnie przyspieszał...

Pytam bo jestem w trakcie wymiany statycznej ,jutro wymieniam olej drugi raz w skrzyni .

Luz zaworowy regulowałem płytkami kapturowymi. Ustawiając krzywkę wałka do góry tak aby zawór był zupełnie zamknięty mierzyłem szczelinomierzem wartości 0.3 ,0,4 a nawet 0,5.
Zawory ustawiłem tak aby mieściły się w tolerancji 0,10-0,20 starłem się bliżej 0,20.
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Pszendza 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 167
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-10-10, 19:40   Re: Problem z mocą po wymianie rozrządu AHC

ja sie nie znam ale czasy które podałeś niestety są nieosiągalne. w jaki sposób mierzyłeś wogóle czas ??

S4 b6 manual przy S8 automacie to odrzutowiec więc tam by pewnie wyszło z 4 s.
_________________
A8- nie dla idiotów !!
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-10, 20:01   

błąd pomiaru i tyle :-D
licznik może też zawyża :roll:
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-12, 11:37   

Ok ,ok też nie wierzyłem ,ale tak jest. Czas mierzyłem stoperem i to nie jednym.
A jak się ma czas 6.20 s to 100km jak na S8 340km ? Wiki podaje 6,6 ? To w normie czy już za mało ?
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Pszendza 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 167
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-10-12, 13:38   

jeśli mierzyłeś stoperem + wskazanie z licznika to sie nie ma co dziwić że wychodzą ci lepsze czasy niż fabryczne.
_________________
A8- nie dla idiotów !!
 
 
batmanS8 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40
Dołączył: 05 Paź 2013
Posty: 20
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-10-12, 18:03   

Nie jestem laikiem i może większość pomyśli coś w stylu "kupił zajechaną S8 ,stoper za 20zł i myśli ,że jest najszybszy :D

Nie do końca ponieważ jestem troszkę w temacie ,wiem także jakie przekłamania ma licznik. może gdybym wkleił wykres z VTG to już by nikt nie miał wątpliwości ,ale tak owego jeszcze nie posiadam...

Panowie ,nie trzeba mieć stopera bo ruszając z miejsca pale 4 laczki wiec chyba coś nie tak no chyba ,że to norma w S8 z 5 biegowym Tipem i może normą jest to ,że przy 290km/h mam jeszcze 1000obr luzu. Jeżeli tak jest to sorry jestem tu nowy :-P
_________________
32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży .......
 
 
Pszendza 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8/S8
Wiek: 41
Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 167
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2013-10-12, 19:10   

napisałes w pierwszym poście "Wymieniłem kompletny rozrząd który był "kopnięty" chyba na wszystkich możliwych znakach."

a i tak auto było szybsze od serii co już powinno dac ci sporo do myślenia.

Mam S8 d2 180 tyś od pierwszego właściciela w manualu które seryjnie ma ok 5,5 do 100 km/h i nie jestem w stanie sobie wyobgrazić że automat z tą samą mocą zrobi lepszy czas

Kolega ma rs6+ c5 530 PS i nie przypali laczków z miejsca
_________________
A8- nie dla idiotów !!
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-10-12, 21:15   

Pszendza napisał/a:
Kolega ma rs6+ c5 530 PS i nie przypali laczków z miejsca

W Tiptroniku ciężki temat z tym przypalaniem.... może pompując gaz i trzymając go na hamulcu ale tego przecież się nie robi, tu nie ma tzw. "procedury startowej".

Osobiście widziałem tylko jedno D2 palące gumę ze startu ale było to przed-liftowe S8 zrobione na "RS" czyli bi-turbo noi oczywiście w manualu ;-)
RS6+ w C5 też by zmieliło kołami gdyby miało manual... ale nie ma :lol:
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-10-12, 21:39   

adrian949 napisał/a:
Kolego wstaw filmik jak się twoja S8 rozpędza ;-)


Popieram. Kolego nagraj komórka filmik. Zobaczymy jak przyspiesza. Tylko nie oszukuj żeby z jakiejś góry to nie było :)
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2013-10-13, 07:03   

ale konie z biegiem lat rozbiegają się bez rurę wydechową
i automat też nie działa jak nowy ma uślizgi :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.