Autor |
Wiadomość |
batmanS8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 05 Paź 2013 Posty: 20 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-12-15, 21:58 [S8 D2 98
] Wspomaganie znika po nagrzaniu
|
|
|
Witam. Mam problem ze wspomaganiem w Audi a8 d2 bez servotronika. Trochę przybliżę problem. Mianowicie na nagrzanym silniku zanikało wspomaganie, pompa głośno pracowała, zatem wymieniłem pompę na nowy zamiennik. Bez skutku pompa wyła dalej , a wspomagania nie stwierdzono na postoju. Zatem zregenerowałem maglownicę , wymieniłem pompę na używany oryginał, wyczyściłem przewody, zbiorniczek, sitko, zawór, zalałem nowym płynem zgodnym ze specyfikacją i.... pompa wyje nadal (trochę ciszej), wspomaganie na postoju jest (byle jakie). Może coś pominąłem lub źle zregenerowana maglownica, gdzie doszukiwać się problemu? |
_________________ 32 tonowa muzyka 8 cylindrowego silnika zwiastuje ziemi gniew Boży ....... |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-12-16, 21:38
|
|
|
Jakim płynem zalałeś? Z ASO wychodzi tyle co febi a układ chodzi o wiele lepiej. Nie spienia się płyn w zbiorniczku? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-18, 19:57
|
|
|
Ja bym obstawiał na maglownice kiedyś w a6 tak miałem i te same problemu na wymieniałem się pomp chyba ze 4 płynów płukanek czyszczenia czego tylko w całym układzie mogłem i nic. Wymieniłem maglownice i jak ręką odjął. Jeżeli regenerowałeś magla to możliwe że coś jest nie tak zrobione.. |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-01-23, 20:10
|
|
|
Witam
U mnie aktualnie czy cieply czy zimny wspomaganie chodzi bardzo cięzko , pompa nie hałasuje - po wyjęciu przekaźnika od servo nie ma zadnej różnicy . Płynu nie ubywa , pare dnie wcześniej było tak ze na zimnym działała troche lepiej a na rozgrzanym pogarszało się . Co zrobić ? Uszkodzne przewody do chłodnicy wspomagania mogą dawać taki efekt ? Czy to koniec magla już ? |
_________________ Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne
FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044 |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-23, 21:57
|
|
|
Jak padnie zaworek servo to wspomaganie pracuje cięzej lecz nie bardzo cięzko. Z uwalonym zaworkiem kupiłem auto i kilka lat jeździłem nawet nie wiedząc.
Możliwe że puszczają uszczelnienia wewnątrz magla bo gdzies gubi ciśnienie. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-24, 10:55
|
|
|
Proponuje dokładnie sprawdzic chlodnice wspomagania. Rurki potrafią byc zagiete lub ściśniete np od stłuczki. Zawęzenie srednicy przepływu powoduje własnie takie efekty. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-01, 19:00
|
|
|
Witam, odświeżę temat.
Silnik zimny, wspomaganie chodzi bardzo lekko. Po około powiedzmy 20-30 min jazdy po mieście wspomaganie słabnie. Da się normalnie skręcać, lecz nie jest to kręcenie "jednym paluszkiem".
Zauważyłem, że w zbiorniczku płyn jakby się gotuje....
Na łączeniu rurki z wężykiem gumowym - ( ten przy chłodnicy), jest trochę mokro, na palcach czuć płyn wspomagania, to samo troszkę niżej na takim metalowym łączeniu też jest trochę mokro.
Czy może to być powód słabnięcia wspomagania? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1806 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2015-06-01, 21:09
|
|
|
a ja to przerabiałem w innym aucie pompa wspomagania do wymiany na zimnych chodzila w miare ok na cieplym juz nie chodzila wcale, plyn zmienialem nic nie pomoglo |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-06-01, 21:45
|
|
|
preston81 napisał/a: | pompa wspomagania do wymiany | Dokładnie, zimny olej jest gęstszy i zużyta pompa wytworzy jeszcze jakieś tam ciśnienie ale jak płyn się nagrzeje i jest prawie tak płynny jak woda to niestety ciśnienie spada ...wspomaganie słabnie. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-01, 22:51
|
|
|
No to nie ciekawie... miałem nadzieję, że to wina wężyków, bo z nich troszkę kapie.
Pompa wspomagania - nowa czy używka? czy może jakaś regenerowana?
Pytam bo w okolicach 26 czerwca robię rozrząd i może wtedy od razu mechanik wymieni pompę (bo chyba będzie łatwiej ze zrzuconym przodem?) Silnik AKG
Dzięki za odpowiedzi |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-06-02, 04:49
|
|
|
Pompy nie musisz robić przy rozrządzie. Dostęp do niej jest w miarę dobry lecz trzeba zrzucić pasek klinowy. Wszystko bez rozbierania przodu. Osobiście ja mam używkę i jestem zadowolony. Płyn oczywiście oryginalny VW. Koszt płynu w serwisie to 45zł za butelkę.
Podczas wymiany proponuje wyciągnąć zbiorniczek płynu i dobrze go wyczyścić oraz filtr który w nim się znajduje. O tym zlikwidowaniu wycieku nawet nie wspominam bo jest to musowe. Mi ten przewód się zsunął i wyrzuciło mi cały płyn przez co zatarła się pompa.
A sama pompa się odzywa ? Słychać ją, jej pracę, jęczenie ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2015-06-02, 10:59
|
|
|
Przy maksymalnym skręcie kół słychać. Na zimnym silniku wspomaganie chodzi bajecznie lekko....
Na dniach postaram się ogarnąć kogoś kto poprawi te wężyki.
Druga sprawa jaką zauważyłem, za kołem od strony kierowcy. Widać dwie śruby i wężyki w nich, jedna cała mokra i spocona. Pewnie trzeba wymienić w nich miedziane oringi.. |
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
|
|
|
|
|