Autor |
Wiadomość |
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-08-23, 11:07 [S8 D2 99
] Obroty wariują, niebieskie spaliny
|
|
|
Jak w temacie. Problem jest złożony samochód po spuszczenie nogi z gazu podnosi sobie sam obroty na 3000 i po chwili odpuszcza do 850.Zauwazylem też ze po odkreceniu korka oleju czuć ze zaczyna zasysac powietrze i silnik zachowuje się jak po włączeniu klimy czyli obroty lekko spadają dodam ze zaczął puszczać niebieskie baki i przy dodaniu gazu silnik jakby się przez moment dlawil zaczął też puszczać niebieskie baki i spalac olej teraz moje pytanie czy to będzie problem z odmami ? Ewentualnie gdzie szukac i co sprawdzac? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-08-23, 11:20 Re: s8 d2 aqh 99rok Problem z podpisaniem spod korka oleju
|
|
|
gryzzli napisał/a: | Jak w temacie. |
Jak w temacie czyli co???...
"Problem z podpisaniem spod korka oleju" - tzn. że o co niby chodzi :?: :shock:
Tytuł ma skrótowo opisywać usterkę/problem a twój tytuł nie opisuje nic, jest totalnie nie zrozumiały :evil:
Poza tym tytuł ma zawierać [tagi] - tych nie piszesz "z palca" - masz tam całą rozwijaną ich listę i wybierasz jeden z nich właściwy dla opisywanego auta.
Temat poprawiam i mam nadzieję, że następne nazwiesz już poprawnie i zgodnie z regulaminem.
Pozdrawiam, FOSS |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-08-23, 11:55
|
|
|
Foss dziękuję za poprawę ale myślę że mógłbyś też dać parę wskazówek co robić jako Guru tego forum i osoba która nie jedno już przerabiala w A8? |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-08-29, 18:38
|
|
|
Po prostu zaczął łykać oliwę i to w bardzo dużych ilościach , dlatego spaliny masz niebieskie wystarczy powąchać , albo masz głowice do roboty - czyli uszczelniacze , albo pierścienie popękały i też cały motor musisz wyciągać no i remoncik .Odmy możesz zamontować przy okazji nowe , ale to nie ich wina .Wiekowe auta trzeba traktować subtelnie ;-) . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-29, 21:11
|
|
|
Niedrożna odma zawsze = kopcenie, zasada jest prosta nie strzela się z armaty do muchy. Sprawdź przewietrzanie |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-08-29, 22:08
|
|
|
Dymi przedwszystkim przez chwilę po odpaleniu.Obroty to wina przepływki.Już ustalone.Odmy jeszcze nie sprawdzone jeśli to nie one to następnie będą wzięte pod lupę głowice przedwszystkim uszczelniacze zaworowe.Pierścienie raczej odpadają bo samochód jest mocny jak tur i nie dymi podczas jazdy bądź bądź przyspieszenia. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-30, 07:29
|
|
|
ale on zachowuje się poprawnie ma zasysać nigdy nie dmuchać !
jakby ktoś z was robił 2,5 tdi
to by wiedział co i jak
tam jest problem wałków z winy odmy która doprowadza do braku smarowania
[ Dodano: 2013-08-30, 08:30 ]
dymienie na chwilę po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe
motor nowy nie jest ;-) |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-30, 10:34
|
|
|
pepi napisał/a: | dymienie na chwilę po odpaleniu to uszczelniacze zaworowe
motor nowy nie jest ;-) |
Ciekawe bo mnie uczono nieco inaczej a mianowicie że jak uszczelniacze walnięte to dymi jak np ruszasz spod świateł i tylko wtedy. U mnie tak własnie jest że jak mam rozgrzany silnik i stoje na czerwonym to po naciśnięciu gazu puści sobie chmurke i to wszystko. Na zimnym żadnych objawów kopcenia nie ma.
Podobnie miało kilku znajomych w A8 i nie tylko i były to uszczelniacze. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-08-30, 19:56
|
|
|
mnie uczono inaczej :-D
że jak zgasisz to nalatuje do cylindra i po odpaleniu musi to przepalić
w czasie pracy jak dymi to już szrot :-D
albo nie olej spala tylko paliwo
lub odma zapchana |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-08-31, 15:41
|
|
|
pepi napisał/a: | w czasie pracy jak dymi to już szrot :-D |
Logicznie rzecz biorac masz racje ale jakoś ja u siebie tego nie zauważam a jedynie jakis dymek po krótkim zatrzymaniu sie (np te światła)i to tez nie zawsze a najcześciej jak stoje ryjkiem do góry i jak wcisne troche głebiej gaz
Niestety V8 to silnik dośc luźny i w czasie pracy bedzie sobie conieco przepalał |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-09-01, 05:38
|
|
|
zalezy od stanu silnika.w mojej poprzedniej niuni po odpaleniu na zimnym zawsze puscil niebieskiego dyma.kombinowalem z olejami ale nic juz nie dalo.auto jezdzilo pare lat na polsyntetyku castrola a to v8 nie sluzy.bzdura jest przechodzenie na gorszy olej przy wiekszym przebiegu.teraz stosuje syntetyk valvoline 10w60 |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-01, 14:00
|
|
|
W mojej od 20tyś smaruje się liqi moly 5w40 i bardzo jej to słuzy bo silniczek hasa lepiej a dymka puszcza już tylko jak ruszam pod górkę. |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-09-02, 09:28
|
|
|
ale jeśli ci puszcza tylko pod górkę
to logiczne stwierdzenie jest takie że
ten olej się gdzieś zbiera i tylko pod przechyłem to się wylewa i spala i przydymia
obstawiam odmę i że gdzieś się zbiera w kolektorze
bo raczej silnik od przechyłu nie pobiera oleju |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-09-02, 18:59
|
|
|
Odme tę pod kolektorem to przy wymianie rozrządu wymieniałem bo jej nie byo już :mrgreen: Mozliwe że gdzies sie zbiera ale jest tez taka opcja że jak sie wspinam pod ostrzejszą górkę a mam taką w drodze do pracy mojej kobietki to jak się tam wdrapię to czuć troche olejem w spalinach ale nie widać dymu. |
|
|
|
|
|
|
|
gryzzli
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: audi d2 S8
Wiek: 49 Dołączył: 30 Lip 2013 Posty: 175 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 2013-09-09, 11:14
|
|
|
Może mi ktoś powiedzieć czy silnik zasysa dużo powietrza przez otwor po odkreceniu korka oleju w głowicy.Dokładnie mi chodzi czy jest duża różnica w wolnych obrotach.Bo u mnie prawie silnik gaśnie! Zapytam też przy okazji ile jest odm w takim silniku 4.2 po 99 i jak mogę sprawdzic czy te odmy są sprawne? Jest też może jakiś zawór podciśnienia w takiej odmie lub całym układzie odpowietrzania komory korbowej silnika? |
|
|
|
|
|