Autor |
Wiadomość |
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-02-04, 11:26 [D2 95 4.2PB/LPG
] Niski stan oleju, brak ostrzeżenia FIS
|
|
|
Hej
Dzisiaj zajrzałem do bagnetu olejowego a tu prawie sucho, FIS nic mi kompletnie nie wyświetlił, czy to normalne?
Od jakiego poziomu oleju silnikowego FIS powinien wskazać informacje?
Miał już ktoś taki przypadek, dodam że jak wcisne CHECK wszystko mi sprawdza i ta ikonka czerwona oleju sie pokazuje, więc funkcja chyba jest, a nastepnie pokazuje OK. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2014-02-04, 12:00
|
|
|
Judo, Ja u siebie też ostatnio zwróciłem na to uwagę , sprawdzam olej , a tam ledwo co bagnet zamoczony ( 2L oleju wlałem ) Przyznam się , że nie sprawdzałem chyba z 2 miechy oleju .
Tak z czystej ciekawości jak dolewałem płynu do spryskiwaczy , wyjąłem bagnet i musiałem oleju dolać .
Z tego co wiem , w naszych V8 trzeba kontrolować olej , jak nie będziesz tego robić , a zaświeci się kontrolka oleju , to znaczy , że silnik zaczyna się zacierać , ponieważ czujnik jest dość nisko zamontowany
Raz w tygodniu sprawdzić stan oleju nie zaszkodzi , a może uchronić od dużych kosztów |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2014-02-04, 16:02
|
|
|
w przed lifcie nie ma czujnika poziomu oleju silnikowego |
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-02-04, 16:32
|
|
|
ta czerwona kontrolka jest i zapali się dopiero jak już naprawdę będzie malutko oleju |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-04, 18:03
|
|
|
Ktoś kiedyś pisał że zapala się jak już jest za późno. Dlatego lepiej jest systematycznie kontrolować stan poziomu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Ara$
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic FUM
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ?
Jeżdzę: A8L D2 AUW
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 14 Lis 2010 Posty: 444 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-02-04, 19:29
|
|
|
ernesto napisał/a: | Ktoś kiedyś pisał że zapala się jak już jest za późno | też to widziałem na forum, jak już się zapali to już jest lipa |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-04, 20:51
|
|
|
Bo to jest kontrolka ciśnienia oleju a nie poziomu oleju jak to mają nowsze modele. |
_________________
|
|
|
|
|
Wiśnia
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 13 Kwi 2010 Posty: 180 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: 2014-02-04, 21:01
|
|
|
Tak jak pisze Karol208 . U mnie sie raz zaswieciła na rondzie odrazu zjazd i dolewka. Teraz kontroluje |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-02-04, 22:28
|
|
|
No to juz wszystko jasne...a ja zylem nieswiadomoscia w tym temacie.Dzieki za informacje |
_________________
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-02-04, 22:44
|
|
|
tomek87g napisał/a: | w przed lifcie nie ma czujnika poziomu oleju silnikowego |
E no co to gadasz. U mnie jest i działa całkiem sprawnie. Jak mam na bagnecie na minimum i długo ostro hamuję to się zaświeci czerwony czajnik na wyświetlaczu między zegarami i piszczy. Nie jest to kontrolka od ciśnienia oleju (ona się nie zapala). Wiem że wtedy mam na bagnecie na minimum. Czyli całkiem w porę reaguje. |
|
|
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2014-02-04, 23:13
|
|
|
Kolego a masz moze vaga? Wejdz w instruments 17 i 07 recode tam gdzie sie wpisuje ciag cyfr do wyswietlacza fis-spryski,klocki,etc. i wrzuc screena
Tak jak tutaj
http://images41.fotosik.p...1b72032cee4.jpg |
_________________
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-02-04, 23:37
|
|
|
mi się tez raz tylko zapaliła jak miałem duzy wyciek z czujnika ciśnienia oleju gdy wracałem 500km z wakacji. na bagnecie minimum było od razu dolałem i jakos dojechałem do domu. a tak po za tym to zawsze sobie sprawdzam raz na 2 tygodnie a jak dużo jezdze to częściej |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-02-05, 08:09
|
|
|
E no nie gadaj ze jak jest na bagnecie na minimum to mi oleju brakuje. Ludzie jeżdżą co mają suszę i po 2l dolewają a ja mam ten olej miedzy kreskami, tak jak powinno być. Nie zapala mi się kontrolka od ciśnienie oleju tylko od poziomu (o którym mowa).
Judo, postaram się dziś wieczór wrzucić screena. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-02-05, 08:51
|
|
|
Jeżeli olejarka zapala się czerwona to jest za niskie ciśnienie oleju , jeżeli na żółto to za niski poziom oleju. Żółta olejarka jest w nowszych modelach.
Za niskie ciśnienie oleju może być spowodowane za niskim stanem oleju, złą jakością oleju, uszkodzoną pompą, zaworem, zapchanym filtrem oleju, ew uszkodzonym czujnikiem. |
_________________
|
|
|
|
|
|