|
Autor |
Wiadomość |
Przemo11K
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemo
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 32 Skąd: Pierzchnica
|
Wysłany: 2013-02-07, 14:01 [D2 99 4.2PB
] Zużycie klocków hamulcowych
|
|
|
Koledzy pewnie był już taki temat ruszany. Lecz nie mogłem się go doszukać, w czym rzecz wczoraj zaświeciła się na dece ikona zużytych klocków hamulcowych i pytanie ile można jeszcze przejechać na nich firma icer. jeszcze jedno czy do wymiany klocków powinno się wymieniać za każdym razem tarcze, bo podobnież nie powinno się ich przetaczać.? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-02-07, 14:27
|
|
|
Jesli tarcze nie biją, a ich szerokośc jest OK, to nie ma sensu ich wymieniać. Natomiast co do przetaczania tarcz, to można to jak najbardziej robić, ale pod warunkiem że ich szerokość na to pozwala i po takim zabiegu nie stana się tzw ,,żyletkami" Czesto się to praktykuje w sytuacjach, kiedy np auto długo stało i w skutek korozji porobiły się wżery. |
|
|
|
|
|
|
|
WiZ
Moje A8
Rocznik: 2015
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Slawek
Jeżdzę: S8 D4
Wiek: 41 Dołączył: 07 Lis 2010 Posty: 113 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 2013-02-07, 19:15
|
|
|
Z tego co wiem to w momencie zapalenia sie kontrolki hamulcow, klocki maja jeszcze ok 20% zycia.
Tak jak cheyen napisal, jesli tarcze maja dobra grubosc nie trzeba ich wymieniac.
Pozdro |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-02-08, 08:29
|
|
|
WiZ napisał/a: | Z tego co wiem to w momencie zapalenia sie kontrolki hamulcow, klocki maja jeszcze ok 20% zycia.
Tak jak cheyen napisal, jesli tarcze maja dobra grubosc nie trzeba ich wymieniac.
Pozdro |
Nie za każdym razem przy wymianie klocków wymienia się tarcze, zależy to od ich zużycia, każda tarcz ma swą grubość minimalną, jeśli jej nie przekroczyłeś to wymień tylko klocki. A tarcz masz rację, nie toczy się, robiło się to dawno dawno temu kiedy kupno tarcz było czymś bardziej egzotycznym niż dziś. Niestety wielu osobom taki nawyk został i do dziś w ten sposób sobie szkodzą. Jeśli z tarczami wszystko ok, wystarczy lekko sfazować ranty klocków i wszystko będzie śmigać.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-02-08, 09:09
|
|
|
Kolego Lewian niestety , ale nie mogę się zgodzić z Twoją opinią co do przetaczania tarcz. Moim zdaniem jesteś w błędzie. Jest to dla mnie tym bardziej dziwne, skoro hamulce są Twoją profesją. Zachęcam do lektury tu : http://www.motogazeta.moj...c,a,191451.html Dodam jeszcze tylko że nawet w obecnej chwili są produkowane nowoczesne urządzenia do przetaczania tarcz hamulcowych, które spowodzeniem znajdują zastosowanie w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Twoje stwierdzenie, cytuje: ,, robiło się to dawno dawno temu kiedy kupno tarcz było czymś bardziej egzotycznym niż dziś,, jest delikatnie mówiąc mijające się z rzeczywistością. Zeby nie byc gołosłownym, tu link: http://www.heka.warszawa....ych-DA8700.html Rozumiem że hadlujecie miedzy innymi tarczami hamulcowymi, ale ........ ;-) :-D |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-02-08, 10:38
|
|
|
cheyen napisał/a: | Kolego Lewian niestety , ale nie mogę się zgodzić z Twoją opinią co do przetaczania tarcz. Moim zdaniem jesteś w błędzie. Jest to dla mnie tym bardziej dziwne, skoro hamulce są Twoją profesją. Zachęcam do lektury tu : http://www.motogazeta.moj...c,a,191451.html Dodam jeszcze tylko że nawet w obecnej chwili są produkowane nowoczesne urządzenia do przetaczania tarcz hamulcowych, które spowodzeniem znajdują zastosowanie w profesjonalnych warsztatach samochodowych. Twoje stwierdzenie, cytuje: ,, robiło się to dawno dawno temu kiedy kupno tarcz było czymś bardziej egzotycznym niż dziś,, jest delikatnie mówiąc mijające się z rzeczywistością. Zeby nie byc gołosłownym, tu link: http://www.heka.warszawa....ych-DA8700.html Rozumiem że hadlujecie miedzy innymi tarczami hamulcowymi, ale ........ ;-) :-D |
Nie poparłeś swojej wypowiedzi żadnym sensownym argumentem. To co można przeczytać w pierwszym linku jest potwierdzeniem tego co napisałem, przetoczenie nie jest alternatywą dla wymiany tylko czynnością którą wykonuje się na wypadek wystąpienia rys czy wżerów na tarczy, spowodowanych czym ? Najczęściej złym doborem lub montażem klocków. I na tym koło się zamyka.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-02-08, 10:53
|
|
|
Mam wrażenie że nie czytasz ze zrozumieniem.Ja nigdzie nie napisałem że toczenie jest alternatywą dla ewentualnej wymiany, ale że są sytuację, w których można ten proces zastosować, a Ty powiedziałeś jasno że się w ogóle tego nie praktykuje, wiec ?? Napisałem jasno że jeżeli tarcze posiadają np wżery (korozja), a grubość tarcz pozwala jeszcze na taki zabieg, to z powodzeniem można go wykonać. Przeczytaj info z pierwszego linka do końca, a wszystko stanie się jasne. Proponuje żebyś raz jeszcze spokojnie przeczytał, to co napisałeś, bo ewidentnie gdzieś się pogubiłeś ;-) |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-02-08, 11:06
|
|
|
cheyen napisał/a: | Mam wrażenie że nie czytasz ze zrozumieniem.Ja nigdzie nie napisałem że toczenie jest alternatywą dla ewentualnej wymiany, ale że są sytuację, w których można ten proces zastosować, a Ty powiedziałeś jasno że się w ogóle tego nie praktykuje, wiec ?? Napisałem jasno że jeżeli tarcze posiadają np wżery (korozja), a grubość tarcz pozwala jeszcze na taki zabieg, to z powodzeniem można go wykonać. Przeczytaj info z pierwszego linka do końca, a wszystko stanie się jasne. Proponuje żebyś raz jeszcze spokojnie przeczytał, to co napisałeś, bo ewidentnie gdzieś się pogubiłeś ;-) |
Każdy ma swoje teorie, masz prawo mieć w tym temacie swoje zdanie jak i ja mam swoje. Specjalizujemy się w układach hamulcowych od 20 lat i z własnego doświadczenia odradzamy przetaczania tarcz bo zazwyczaj daje to efekt krótkotrwały a potem jest tylko gorzej. Jeśli jest korozja i wżery to owszem, wtedy można pokusić się o toczenie ale to są skrajne sytuacje. |
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-02-08, 11:30
|
|
|
No i mamy konsensus :d Napisałeś, cytuje: ,, Jeśli jest korozja i wżery to owszem, wtedy można pokusić się o toczenie ale to są skrajne sytuacje " I o to chodziło ;-) |
|
|
|
|
Lewian
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 204 Skąd: Kleczew
|
Wysłany: 2013-02-08, 12:48
|
|
|
cheyen napisał/a: | No i mamy konsensus :d Napisałeś, cytuje: ,, Jeśli jest korozja i wżery to owszem, wtedy można pokusić się o toczenie ale to są skrajne sytuacje " I o to chodziło ;-) |
W takim razie od początku się nie zrozumieliśmy Bo ja pisałem o tym, że przy wymianie klocków jeśli grubość tarcz pozwala na dalsze ich użytkowanie to jedynie fazujemy rant klocka i to wszystko.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Przemo11K
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemo
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 32 Skąd: Pierzchnica
|
Wysłany: 2013-02-08, 13:21
|
|
|
Dziękuje koledzy za podpowiedzi. Pozdrawiam :-D |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-02-09, 12:52
|
|
|
tylko ktoś kto zarabia na sprzedaży tarcz to co ma napisać ? :mrgreen:
:-P |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-02-13, 18:35
|
|
|
Jedni zarabiają na sprzedaży , inni dbają o bezpieczeństwo a jeszcze inni kręcą z gu... bat kto co woli . Braciszek w Strzelcach kraj. u mechanika usłyszał że przetoczy mu przednie tarcze i będzie git , otóż nie nie jest git nie zrobił 200 km i wszystko wróciło do punktu wyjścia , tarcze jak biły tak biją dalej a mechanik swoje zarobił .Tylko szkoda nowych klocków. A tak z grubej rury ; właśnie niedawno widziałem obok krawężnika 1/3 tarczy hamulcowej ; nawiercana , nie sądziłem że tarcza może tak pęknąć . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-02-13, 18:59
|
|
|
Wcale mnie to nie dziwi, bo jak tarcze są krzywe to jakiekolwiek toczenie jest czystym idiotyzmem. Tak samo ma sie rzecz, kiedy ich wartości są, lub zbliżają się do minimalnych. Wtedy tylko i wyłącznie wymiana. Jednak jak widać naciągaczy nie brakuje ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|