Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 06 ] Ciśnienie paliwa (Low Pressure Fuel regulation  
Autor Wiadomość
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-07-02, 22:17   [S8 D3 06 ] Ciśnienie paliwa (Low Pressure Fuel regulation

Witam szanownych forumowiczów.

Ogólnie rzecz biorąc dziwne rzeczy dzieją się z moją S8, przywykłem już do trybu awaryjnego, ale mam teraz coś takiego:

012555 - Low Pressure Fuel regulation: Fuel Pressure Outside Specification
P310B - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 193710 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.25
Time: 12:49:47

Wywala mi EPC i ESP i tryb awaryjny. Po looknięciu na rosstech podpowiadają (chyba słusznie):
- filtr paliwa (dałem dupy i nie zmieniałem - jutro montuję)
- czujnik ciśnienia paliwa G410 (to w 2 kroku planuję zrobić.. raczej ten 'tylny' koszt aso 270,00)
- pompa (to na końcu - koszt ok 850zl)
- drożność przewodów paliwowych..
- wiązki przy czujniku/czujnikach

jutro będę sprawdzał ciśnienie (vcds) paliwa przed i po wymianie filtra, dużo w necie info jest o awaryjnych czujnikach G410, a wg loga brak komunikacji..

macie jakąś wiedzę na ten temat? Jakieś sugestie?

Nie wklejam całego loga póki co, później wywala błędy przepustnic. To miałem już wcześniej przy okazji wypadania zapłonu. Widzę, że ma to związek z esp (to zrozumiałe). Przepustnice raczej ogarnięte (sprawdzone wiązki etc).

z góry dzięki..
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-09, 08:53   

Filtr i czujnik trzeba zmienic na początku. Powinno się poprawić. Wydaje mi się, że po wymianie samego filtra i tak cisnienia paliwa nie zmierzysz, bo czujnik brakiem komunikacji pluje.

W sumie to jeszcze zanim bym czujnik wymienial to bym sprawdzil wiązkę/wtyczkę czy czasem jakichs cyrków z przewodami nie ma.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-07-09, 10:54   

Dzięki za odp. Tak jak piszesz, filtr już kupiony, czujnik.. no jeśli przewody są ok, a raczej są, ale nie grzebałem głębiej.. nówka kosztuje 270zl w aso, niby nie dużo, ale denerwuje mnie zmienianie sprawnych rzeczy.

Tylko przestał się czepiać paliwa (błędy).. za którymś tam razem (po kasowaniu) widać ten błąd. Teraz cały czas mam przepustnice. I wyskakuje mi zaraz po przejechaniu kawałka, wcześniej tak nie było.

Mam pewien trop - potencjometr pedału gazu. Ktoś już tak miał. Bo to może tłumaczyć obecność błędów tylko na jednym komputerze! Nigdy nie wyskakują na drugim.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-09, 11:36   

Ale potencjometr gazu ladnie VAGiem sprawdzisz. Nawet na zgaszonym silniku po podlaczeni vaga możesz pedal gazu wciskac powoli i patrzec jakimi wartosciami napiec pluje (tylko patrz na pedal a nie uchylenie przepustnicy bo to dwie rozne rzeczy)

Moja rada to nie rob nic na pałę. Zanim zaczniesz walczyc z cisnieniem paliwa doprowadź do ładu te przepustnice (o ile cisnienie to blad sporadyczny tak jak napisales). Żeby dojść do ładu z cisnieniem cala reszta powinna byc sprawna bo nie do końca wiadomo co tak naprawdę jest problemem (czy przepustnice zle chodzą bo masz uklad regulacji ich wychylenia skopany, czy zamykają się bo paliwa za malo i silnik stara się za wszelką cenę uchronic sam siebie przed za ubogą mieszanką)

Zobacz co sonda szerokopasmowa pokazuje przy obciążeniach żeby zbudować sobie jakiś pogląd tego czy silnikowi paliwa brakuje czy nie (korekty krotkoterminowe tez warto przy tym posprawdzac)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-07-09, 21:44   

Hmmm no dzięki za ciekawą podpowiedź, auto jest u znajomego mechanika (poleconego na tym forum), dam mu cynk..

Powiem Ci, że check mi świecił często, zaraz wkleję loga pełnego, gdzie jest paliwo, przepustnice i ten check. Miałem oszukać sondę, ale po skasowaniu długo się nie pokazywał. Teraz wyskakiwał zazwyczaj jak się adaptacja paprała.

Wednesday,01,July,2015,11:41:08:10074
VCDS Version: Beta 11.6.0

Address 01: Engine Labels: None
Control Module Part Number: 4E0 910 552 HW: 4E0 907 552
Component and/or Version: 5.2L V10/4V FSI Ş0050
Software Coding: 01060003190F0260
Work Shop Code: WSC 22151 146 95098
VCID: DFC9274F75FD
4 Faults Found:

012555 - Low Pressure Fuel regulation: Fuel Pressure Outside Specification
P310B - 004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 193710 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.25
Time: 12:49:47

Freeze Frame:
RPM: 1119 /min
Load: 15.7 %
Speed: 31.0 km/h
Temperature: 105.0°C
Temperature: 51.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.716 V

000545 - Angle Sensor 2 for Throttle (G188): Implausible Signal
P0221 - 008 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 2
Mileage: 193758 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.26
Time: 18:26:10

Freeze Frame:
RPM: 2205 /min
Load: 39.2 %
Speed: 40.0 km/h
Temperature: 99.0°C
Temperature: 30.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.081 V

000289 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal
P0121 - 008 - Implausible Signal
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 4
Mileage: 193759 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.26
Time: 18:26:30

Freeze Frame:
RPM: 3084 /min
Load: 50.2 %
Speed: 144.0 km/h
Temperature: 100.0°C
Temperature: 26.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V

001056 - Catalyst System; Bank 1: Efficiency Below Threshold
P0420 - 002 - Lower Limit Exceeded
Freeze Frame:
Fault Status: 01100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Mileage: 193772 km
Time Indication: 0
Date: 2015.06.26
Time: 18:41:14

Freeze Frame:
RPM: 1344 /min
Load: 26.3 %
Speed: 47.0 km/h
Temperature: 99.0°C
Temperature: 28.0°C
Absolute Pres.: 990.0 mbar
Voltage: 13.462 V


Readiness: 0000 0001
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-07-10, 08:18   

Yyyy to nie jest log tylko lista błędów ze sterownika ...... wiesz jak zrobic logi? Jak nie wiesz które kanały i jak to robic to poczytaj troche forum, znajdziesz wszystko czego potrzebujesz. Przepustnica ma jakies problemy mechaniczne chyba. Mało możliwe żeby obacz czujniki ktore pluja bledami padly jednoczesnie. Może zasilania gdzies brakuje ?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-07-10, 22:39   

ano.. 'loga' mogę zrobić, to faktycznie jest fault codes :) lol

No obecnie mechanik pruje przewody i skupił się tylko na przepustnicach..

Mam jedną kupioną w zapasie, więc będzie roszada, żeby zobaczyć czy przeniesie błędy na II komputer..

Co ciekawe wywala tam błąd czujnika przepustnicy (g69 i 188) ale czy ten czujnik fizycznie tam występuje? Bo ponoć nie bardzo..

dzięki za zainteresowanie.. logów teraz i tak nie porobię, bo nie mam auta i kabla nawet chwilowo :(
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-08-11, 21:08   

Hmmm miałem chwilę spokoju, bo jak radziłeś (Bugalon) najpierw poprawione zostały wiązki przepustnic - był tam bałagan..
Teraz low pressure nie jest sporadyczne. Występuyje praktycznie za każdym razem jak auto wywala tryb awaryjny i prawie zawsze jest w towarzystwie błędu przepustnic (stąd tryb awaryjny jak sądzę..)
I teraz - dobrze mówisz, słaba mieszanka jest bo.. przy korektach krótkoterminowych pod obciążeniem jedna sonda lambda idzie na 25%. Tak ustaliliśmy z kolegą - dobry trop?

Wszystko wskazuje na uwaloną pompę paliwa (jedna z dwóch), bo przy nie pamiętam jakim kanale, ale tym od pomiaru ciśnienia paliwa (low pressure) cisnienie na wolnych obrotach jest 5bar, a przy obciążeniu spada do 3,7 jakoś.. wtedy pierd... się mieszanka i zamyka przepustnice tak? W powikłaniach coś koleś mówił (on siedział z kompem jak jechaliśmy), że wysokie cisnienie się partoli od razu ze 110 do 90paru..

Teraz pytanie - czy to najpewniej pompa (chociaż jak byk w tym błędzie którymś był brak sygnału, ale skoro działają pomiary wszystkie to ?) a jeśli pompa to jak sprawdzić która????
W zamienniku nie do dostania, aso krzyknęlo 1700 za sztukę, a znajomy dostawca może mi załatwić z aso za 1250,00. A nie mam zamiaru kupować dwóch :)

Proszę o podpowiedzi :)

Logi tutaj
http://vaglog.pl/log_228038.html
 
 
kor 
Użytkownik


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 5.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jan
Jeżdzę: S8 D3, PajeroII 3.5, CL600c140
Wiek: 43
Dołączył: 21 Wrz 2014
Posty: 49
Skąd: Strzegom
Wysłany: 2015-09-29, 20:47   

Podsumuję tylko dla zamknięcia tematu. Ciśnienie nie miało związku z błędami.. Low pressure dotyczyło padającej pompy. Kupiłem cału zbiornik z dwoma pompami. Kazałem podmienić na próbę lewą - pomogło. Błędy zniknęły, ciśnienie jak trzeba..
Problemy związane z epc/esp to była wiązka, którą zamiast 'naprawiać' już 2x, od razu w aso wymienili na nową i wszystko OK. Do tego się aso nadaje, wyciągnęli z szufladki nową pasującą wiązkę i działa.
Jakby ktoś miał podobne problemy, to usłyszałem od nich, że poza lutowaną wiązką, dochodził problem nieoryginalnych wtyczek, które cytuję - ich piny powinny być pozłacane :) Tak czy siak wszystko działa.. póki co ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.