Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D3 08 ] Pechowe wspomaganie  
Autor Wiadomość
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-09, 19:50   

Moim zdabiem tylko opor na pompie. Moze pompa nie byla najlepiej zregenerowana. A te waleczki sa do doopy... Kup imbisa o odpowoedniej twardosci i utnij pod wymiar. A najlepiej z 2-3mm dluzszy bo on tam ma luz po zalozeniu i jak sie przesuwa to latwiej sie obrabia.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
roguwa 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Michałów-Reginów
Wysłany: 2017-01-09, 20:01   

tylko moim zdaniem ten wałek moze pełnić funkcje sprzęgła bezpieczeństwa I w razie np. zablokowania pompy nie rozwali silnika. spotkal sie ktos z tak czesto padajaca pompą? ?
pozdrawiam
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-09, 20:06   

Tu masz racje. Ale dobrac o tej samej twardosci. Tylko chodzi o odrobine dluzszy. W przypadku pompy wody mialem tak ze jak przesowal sie w strone pompy to dzialalo a jak sie cofal to sie zatrzymywala bo nie mialo jej co napedzec. Po prostu w gdzieździe, gdzie jest +/- 1cm to szesciokata jest polowa. Do tego walek ruszajacy sie po 2-3mm no to wiadomo co sie z nim dzieje. Ale fakt, ze nowy walek tez tak szybko nie powinien sie zjechac. Chyba ze gniazdo w pompie jest juz wysmigane i nie trzyma dobre. Wtedy walek latwo obkezdza.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
roguwa 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Michałów-Reginów
Wysłany: 2017-01-09, 20:26   

podczas ostatniej regeneracji gniazdo na wałek było wymienione na nowe tak jak i wałek
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-09, 20:29   

A tutaj tez jest tak to zbudowane, ze walek trafia do pompy oleju? Moze gniazdo z drugiej strony jest problemem?
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
roguwa 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Michałów-Reginów
Wysłany: 2017-01-09, 20:40   

od strony silnika wałek jak i gniazdo nie ruszone. może gniazdo użyte do regeneracji jest miękkie i się szybciej wyrabia ? hmmm... Najbardziej mnie interesuje to czy w maglownicy nie ma jakiś zaworów które mogą "zablokować" przepływ płynu i doprowadzić do nadmiernego wzrostu ciśnienia. Choć na mój rozum, ewentualna usterka jakiegoś elektrozaworu powinna być na tyle przemyślana przez projektantów żeby nie doprowadzić np. do wypadku
 
 
drago_o 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3936
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 34
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 6725
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2017-01-09, 20:49   

Na pewno serwotronik moze byc, jesli masz.
_________________
Moje D3:
http://www.fotosik.pl/u/dragonek1990/album/1562323
Chomik pełen informacji, instrukcji (EN/PL):
http://chomikuj.pl/drago_o/VAG
 
 
roguwa 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Michałów-Reginów
Wysłany: 2017-01-10, 12:27   

Ale servotronic nie powinien powodować uszkodzenia pompy, przecież przy dużej prędkości i tak zawór jest zamknięty i pompa pracuje pod obciążeniem. czyli w normalnych warunkach.
Rozmawiałem z gościem co ma na allegro pompe po regeneracji za 1400zł i mowi ze pewnie tylko łożyska zmienili bo sam wirnik do pompy to koszt prawie 1000zł.
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-11, 22:06   

pompa wspomagania 1400??

<boisie>

300pln za uzywke dałem bo kiedys mnie naszło wymienić, powodem zgrzytania był zły olej
uzywka jezdzi w esce 3 lata nic sie nie dzieje
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
roguwa 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Michałów-Reginów
Wysłany: 2017-01-11, 23:22   

1400zł za fabrycznie regenerowaną pompę. po co używka jak można trafić bubel. Wymiana nie jest taka prosta żeby ryzykować. Pompa po regeneracji (2 z kolei) padła po 2000km. koszt regeneracji 300zł z wałkiem łączącym .... gdzie koszt samego wałka w audi ok 170zł... Nie mam już siły do tego. W poniedziałek przyjedzie pompa i zobaczymy jak długo pojezdzi
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-01-12, 07:56   

roguwawa napisał/a:
1400zł za fabrycznie regenerowaną pompę. po co używka jak można trafić bubel. ... Pompa po regeneracji (2 z kolei) padła po 2000km. ...Nie mam już siły do tego. W poniedziałek przyjedzie pompa i zobaczymy jak długo pojezdzi


jakby sam sobie przeczysz... na razie wychodzi dokładnie na odwrót bo te regenerowane
ci padają... może masz jakiś syf w układzie... co w nich konkretnie pada?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
roguwa 

Rocznik: 2007
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 37
Dołączył: 13 Cze 2016
Posty: 10
Skąd: Michałów-Reginów
Wysłany: 2017-01-12, 08:49   

Witam,

Napisze jeszcze raz.

Posiadam audi A8 D3 4.2 Tdi 2007r.

Po przejechaniu ok 8tyś km od zakupu padła pompa. Po wyjęciu pompy stwierdziłem yślizgany wieloklin na wałku od strony pompy jak i wieloklin w gnieździe pompy. Stwierdziliśmy również, że była ona już regenerowana.

Pompa została więc zregenerowana. Zdziwiło mnie że kosztowało to nieco ponad 300zł razem z nowym wałkiem łączacym. układ został wypłukany i zalany nowym oryginalnym zielonym płynem G 004 000 2M.

Po przejechaniu ok 1800km zauważyłem że wspomaganie potrafi się przyciąć, na ułamek sekundy. Różnie to bywało.

Po przejechaniu kolejnych 200km pompa całkiem padła.

kolejny demontaż i weryfikacja. wyślizgany wieloklin na wałku od strony pompy jak i gniazdo w pompie.... :/

Zadzwoniłem do innego gościa co reklamuje się, ze posiada pompy fabrycznie regenerowane i dostarczane z bodajże Monachium. Zdziwił się że ktoś mi zregenerował pompe za 300zł i stwierdził że sam wirnik z wałkiem i coś tam jeszcze to koszt prawie 1000zł .....

W płynie teraz widze delikatny pyłek metaliczny (mieni się w słońcu) alenie jest to coś co mogłoby zablokować pompe. rozebrałem tą starą pompe i jest w 2 miejscach delikatnie przytarta na pokrywce ale czy to ma wpływ na ukręcenie wieloklinu to nie wiem. wirnik i łopatki w stanie idealnym.... :/

Zamówiłem pompe i czekam. Czekam równiez na Wasze porady, na co zwrócić uwagę przy montażu pompy....

Chce zamówić filtr oleju hydraulicznego z podstawą i wpiąć się w powrót do zbiornika.

Najpierw przepłucze układ później wleje świeży płyn i uruchomie auto z wpiętym w układ filtrem. powinno to wyłapać wszystkie drobinki metalu. następnie kolejne płukanie i złożenie tego jak powinno być...

Moim zdaniem, ewentualny zamknięty zawór servotronica nie powinien doprowadzić do zablokowania pompy (nadmiernego wzrostu ciśnienie ), gdyż te auta często jeżedżą z prędkościami autostradowymi i ten zawór również jest zamknięty i nie powoduje uszkodzeń...


Przepraszam za chaotyczny opis. i proszę o rady ;) Pozdrawiam serdecznie
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2017-01-12, 09:51   

Ja jeszcze przyjrzał bym się samej maglownicy - gdyż opiłki metalu mogły od wytartej listwy spowodować uszkodzenie pompy , parokrotne płukanie układu napewno nie zaszkodzi
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
Sony 
Moje A8


Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Wojtek
Jeżdzę: Audi A8 D3
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 54
Skąd: Birmingham
Wysłany: 2017-06-26, 15:41   

Spotkał się ktoś z takimi odgłosami?
https://youtu.be/STzEcEYFTrg
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2017-06-27, 14:04   

kiera trze ci o plastik :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.