Autor |
Wiadomość |
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-01-05, 15:45 [D2 02 4.2PB/LPG
] Po wymianie oleju sypie się skrzynia
|
|
|
Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa. komputer wywalał błąd
18152 Nie znany kod błędu
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
18265 Sygnał obciążenia
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
i mechanik mi powiedział że u niego pokazuje na vagu też sterownik skrzyni lub sterownik tiptronic jeśli jest coś takiego.
Kolejne objawy auto na wyższych obortach jak by się wysprzęglało i nie ciągneło zdarzyło się tak może ze 3,4 razy jednorazowo i później znów było wszytko okej.
Od dwóch dni przy ruszaniu, ale tylko czasami mocniej szarpnie i puknie coś w skrzyni ale
to jest sporadycznie.. dalej się pali tryb awaryjny. Coraz częściej się dzięją dziwne rzeczy ze skrzynią.
Olej w skrzyni wymieniłem miesiąc temu. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
Unknown
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciek
Jeżdzę: Audi A8L
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Sie 2010 Posty: 208 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-05, 20:09
|
|
|
zaraz zaraz, jezdzisz na trybie awaryjnym ??? czyli, że wszystkie biegi na fisie świecą sie na czerwono ?
a wiesz o tym, że wtedy skrzynia dziala na jednym biegu tylko? chyba 3 albo 4 z tego co mi wiadomo.
jazda po mieście w ten sposob napewno spowodowała zagotowanie skrzyni.
mi jak wracałem swoją w trybie awaryjnym wystarczylo 50km trasy (DK4) by skrzyni podniosła się temp.
jeżeli się myle, niech mądrzejśi mnie poprawią. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-01-05, 20:25
|
|
|
swiezak1111 napisał/a: | Witam od jakiegoś czasu jeździłem na trybie awaryjnym podkreślam że skrzynia w tym trybie pracowała idealnie jak nowa |
w ogole to jakos jedno wyklucza drugie
a poza tym to błędy>
18152 P1744 Schalter für Tiptronic, Erkennung (F189), Kurzschluss nach Masse / Tiptronic Switch Recognition, Circ. Short to Ground - mi się wydaje, że to problem czujnika pozycji lewarka Tiptronica - zwarcie do masy.
18265 P1857 Lastsignal Fehlermeldung vom Motor-Steuergerät / Load Signal Error Message from ECU - błąd o przeciążeniu sterownika silnika
w każdym razie nic dobrego... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-05, 20:28
|
|
|
swiezak1111, 18265 ten bład to na sto procent uszkodzony przepływomierz, albo jakaś nieszczelnośc dolotu (czesto też wystepuje wraz z kontrolkami ABS ESP)
18152 do sprawdzenia F189 czyli przełącznik tiptronika ( jak naprawisz to nie jeździj z ręką na lewarku ) |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-06, 07:49
|
|
|
w trybie awaryjnym tyle czasu jezdzenia to zagotujesz olej i skrzynia kaput.jak sie nie myle na 3 biegu zostaje |
_________________
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-06, 08:10
|
|
|
krystek78, przy błedzie przełącznika F189 nie ma trybu jednego biegu skrzynia działa w zakresie rozpoznanego położenia wybieraka |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2014-01-06, 12:14
|
|
|
Pepeka dobrze napisał. Idź w tym kierunku.
krystek78, nic nie zagotuje Od jeżdzenia w trybie awaryjnym nic w skrzyni się nie uszkadza. Poza tym kolega swierzak1111 ma polifta, a tam jest przekonstruowany układ chłodzenia oleju.
Ja kiedyś swoim przedliftem jeździłem bez załączonego lockupa po 200-220km/h autostradą z Legnicy do Krakowa kilkanaście razy, temperatura oleju dochodziła do 130stopni i nic się ze skrzynią złego nie działo.
Lockup mi się wytarł, więc wyłączyłem sobie obsługę w oprogramowaniu sterownika skrzyni. Auto paliło 2L więcej LPG/100km, ale skrzynia stała się bezawaryjna. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2014-01-06, 14:24
|
|
|
kumpel jezdzi w trybie awaryjny chyba na 3 biegu i zajechal skrzynie tym sie sugerwalem |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-01-06, 23:55
|
|
|
Pepeka napisał/a: | (czesto też wystepuje wraz z kontrolkami ABS ESP)
) |
Tak jak mówisz paliły mi się kontrolki abs i esp przez kilka dni teraz już nie palą. |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-01-07, 00:00
|
|
|
Pepeka napisał/a: | ( jak naprawisz to nie jeździj z ręką na lewarku ) |
dlaczego ? |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-07, 00:26
|
|
|
Abyś przypadkiem podczas jazdy na D nie wrzucił N |
_________________
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-01-07, 00:46
|
|
|
nie rozumiem waszych żartów Pany ;p To poważna sprawa.
A co do tiptronica to jest tak:
jak odpalam auto na zimnym lewarek wrzucam na D to na fisie palą mi sie biegi 1,2,3,4,5 z tiptronica i swieci sie na skrzyni plus i minus i D a powinno tylko D. Kiedy wrzuce na tiptronic to moge normalnie bezawaryjnie jechac na tipie i ani nie ma trybu awaryjnego i też nic sie nie dzieje ze skrzynia ale jak wrzuce na chwile z D na N albo z D na inny położenie to odrazu wskakuje tryb awaryjny. Szaleje coś |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-01-07, 08:38
|
|
|
swiezak1111, no to już Ci napisałem co masz robić ,a awaria naprawdę nie jest poważna. Przy odrobinie chęci sam ją usuniesz, a w przypadku napotkanych problemów każdy Ci tu pomoże . Potem będzie czas na piwo którego będziesz fundatorem pzdr |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2014-01-07, 08:44
|
|
|
Byles na akcji serwisowej wybieraka? czy to nie ma nic z tym wspólnego? Probowałeś zamienić wybierak na jakiś inny? |
|
|
|
|
|
|
|
swiezak1111
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: 5hp24 FUN
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8L D2 US, AUX
Wiek: 35 Dołączył: 12 Mar 2012 Posty: 200 Skąd: Ustka/Słupsk GS
|
Wysłany: 2014-01-07, 09:55
|
|
|
byłem na akcji w gdańsku jakiś miesiąc temu. Wymienili . |
_________________ Radość z jazdy zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia |
|
|
|
|
|