Autor |
Wiadomość |
TheBareX
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartosz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 31 Dołączył: 29 Lip 2013 Posty: 81 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 2014-01-11, 15:27 Koszty utrzymania S8 vs. A8
|
|
|
Siemanko !
Chciałbym się dowiedzieć jaka jest różnica w utrzymaniu audi s8 / a8 d2.
Które części są droższe, co się szybciej psuje .
Załóżmy że oba stoją na felgach 18 cali.
Słyszałem opinie że S8 jest dużo droższe w utrzymaniu, gdzie indziej słyszałem że tylko klocki, tarcze i amory są inne.
Załatwmy w tym temacie wszystkie wątpliwości |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-11, 15:37
|
|
|
A8/S8 psuje się jak każde inne normalne auto natomiast ceny części momentami sugerują, że te same części montowane są również w promach kosmicznych.
Druga sprawa to mechanicy którzy A8 naprawiać nie chcą albo za naprawę chcą bóg wie ile bo to panie a łosiem tu je prz...e a ta sama robota w zafajdanym golfie już mu nie przeszkadza. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-11, 15:43
|
|
|
Myślę że różnice w utrzymaniu A8 w stosunku do S8 będą podobne jak seicento do seicento sporting |
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-11, 15:48
|
|
|
Jeśli stać kogoś na utrzymanie a8, to myślę, że z s8 też idzie sobie poradzić Różnice między d2 a d3 już będą spore, ale to już chyba każdy wie |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:03
|
|
|
A8 i S8 to tam jeden ciort w tym przedziale cenowym części 100 w lewo czy w prawo kompletnie nie robi różnicy |
|
|
|
|
jacek
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.0
Skrzynia: Tiptronic/F1
Zasilanie: ON
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2012 Posty: 286 Skąd: Kujawsko - Pomorskie
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:18
|
|
|
TheBareX, Kupując A8 / S8 nabywasz flagową limuzynę Audi więc świadomie decydujesz się na wysokie ceny części i czasem brak zamienników.
Ludzie kupują A8 , Merca S lub Bmw 7 bo fajna lima i cenowo już dostępna a później płaczą na koszty utrzymania i części .
Czasem warto zastanowić się przed zakupem niż później szukać najtańszych zamienników i taniego mechanika który ogarnie auto. |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:20
|
|
|
Największa różnica jest w cenie samego kupna, bo za eskę więcej się płaci niż za zwykłe a8 |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-11, 16:57
|
|
|
zawiecha w a8 i s8 bez różnicy ?? dobre:) |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2014-01-11, 17:03
|
|
|
Takie porównania już były.. Preston a potrafisz wyczuć rożnicę między 1BE a 1 BD? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:00
|
|
|
jak jak mialem okazje pojezdzic roche a8 to stwierdzam, ze teraz moje s8 jest twardsze i wg mniej jest roznica <hehe> |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:09
|
|
|
nie nei Krzysiu chodzi mi o fakty cena zawieszenia a8 bedzie niższa niz s8 wiadomo mozna zastapic je tanszym ale nie pytają o to , lecz o różnice , poza tym jak pisałem ze nie widze roznicy miedzy a8 a s8 to się spinaliscie ze zawieszenie ze grill i takie tam ze prawie z tej s8 zrobiliscie w12 skoro mozna wsadzac do ski wszystko z a8 to po kija kupowac s8 , smieja sie pozniej ze ktos do a8 zalozyl znaczek s8 a jak do s8 zakladaja "gorsze" zawieszenie z s8 i inne pierdoły to juz jest ok
bez obrazy zanim kupowalem swoje a8 mialem na oku s8 w krakowie z 2000/2001 za 22tys + opłaty wszystko fajnie ale:
zadzwonilem do mechanika powiedzial ze ceny podzespołów będą jakies 30% droższe niż do A8 ? mial rację czy nie ? pytam nie sprawdzam bo takie info uzyskałem. |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:12
|
|
|
Panowie, czy jedyną różnicą w zawiasie miedzy a8/s8 jest sprężyna? u siebie mam sprężyny od eski, jest twardo jak cholera i z chęcią przeszedł bym na zwykłe o ile to wogule coś da. No i pytanie, czy sprężyny wystarczą? |
|
|
|
|
Jakub
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 50 Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 166 Skąd: BTM
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:19
|
|
|
Zawieszenie do A8 mogłeś bez problemu zamówić takie jakie jest w S8,nawet chyba wiekszość A8 ma 1BE,czyli eSkowe.
Róznice między A i S8 są niewielkie,dla człowika nie siedzącego w temacie wręcz niezauważalne,ale 360km zamiast 310 robi różnicę i jednak całkiem inny dzwięk silnika,piękny hehe,brakuje mi tego w A,jak miałem S,to w lato radia nie słuchałem,tylko szyba uchylona i ogień,coś pięknego.
Jakie to podzespoły miały by być droższe o 30% poza hamulcami przód i świecami? bo szczerze sobie nie przypominam |
_________________ http://images50.fotosik.p...21ec9bb925m.jpg
http://bytom.blox.pl/reso...wegraffiti3.jpg |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2014-01-11, 18:36
|
|
|
może właśnie o te chodziło nie wiem napisałem przecież że pytam , panowie w innym temacie pisali o wielkich różnicach i prestiżu z posiadania Ski itp tak wiec chyba sporo przesadzili tak jak napisałem chcieli z S zrobić W12 jak na moje tu są różnice ,, może jeszcze elementy zawieszenia sa droższe no nie? skoro mają być do S typowo a nie A ??
a ja mam tylko jeszcze takie pytanie laika jakie są różnice w silnikach S8 po FL a A8 po FL aqf ?? zupelnie inna bajka ? chciałbym posłuchac silnika s8 by wiedzieć o czym Jakub mówisz może na jakimś spocie się to uda |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|