Autor |
Wiadomość |
piotras87
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic [5]
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2, A8 D3 4.2 TDI
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 22 Skąd: Rawa Maz.
|
Wysłany: 2014-01-18, 23:23 [D2 98 4.2PB/LPG
] Cieknie olej spod śróby.
|
|
|
Witam, po wymianie rozrządu cieknie olej spod śruby którą przykręca się lewą pokrywę paska rozrządu. Śruba jest umiejscowiona z prawej strony napinacza paska wieloklinowego. Pod pokrywą wchodzi w otwór nad kołem zębatym pompy olejowej. Dodam że ta śruba jest wymieniona na nową. Różni się tylko początkiem gwintu, fabryczna miała początek gwintu ze stożka. Skąd tam bierze się olej? Przez gwint przechodzi jakiś kanał olejowy o pompy czy co? |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-01-18, 23:44
|
|
|
Kolego za śruba jest cienka ścianka, one pękła i teraz cieknie. Zdarza się że podczas odkręcania może się uszkodzić. |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2014-01-18, 23:52
|
|
|
Kolego tam jest dziura na przelot i cieknie olej. Zauważ że obudowa rozrządu i korpus silnika przylegają w tym miejscu do siebie płaskimi powierzchniami (szczelnie).
Generalnie mocno (uwaga aby nie zerwać gwintu, aluminium) dokręcić a miedzy łeb śruby a obudowę rozrządu wstawić miedzianą podkładkę.
Zdarzają się ludzie co na jakimś silikonie to delikatnie smaruję i tez trzyma (pierwsze rozwiązanie bardziej fachowe i oryginalne), lub dają miedzianą podkładkę (cienką) jeszcze miedzy silnik a obudowę rozrządu.
Ale fakt, cieknie tamtędy i to nie jest nic niezwykłego w Twoim przypadku |
|
|
|
|
piotras87
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic [5]
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2, A8 D3 4.2 TDI
Dołączył: 14 Wrz 2013 Posty: 22 Skąd: Rawa Maz.
|
Wysłany: 2014-01-18, 23:58
|
|
|
I co z tym fantem teraz zrobić? ;( Wkręciłem tą śrubę na taki uszczelniacz odporny na olej. Jak nie będzie tam dużego ciśnienia to powinno być ok, ale to nie jest rozwiązanie.
Aha no to gitara, powinno być ok. Wielkie dzięki za info teraz będę spać spokojnie.
Ech i dalej cieknie. Jutro postaram się zdobyć nowe orginalne śruby - myślicie że to ma znaczenie?
Może ten stożek na końcu śruby tam gdzieś wchodzi i się uszczelnia?
Wiecie jak sobie poradzić z tym problemem?
Pozdrawiam
I Orginalna śruba + aluminiowa podkładka pomogła, a no i dokręcenie z odpowiednim momentem znaczy maksymalnym |
|
|
|
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-04-19, 21:21
|
|
|
Witam,sorki za odkop ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi na mój problem,też mi cieknie z tej śruby i to dość mocno po uszczelnieniu dwoch pokryw zaworów.Jak Wy sobie poradziliscie z tym problemem? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-19, 21:34
|
|
|
Wkreciłem na klej i trzymało. |
|
|
|
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-04-20, 18:56
|
|
|
a jakiego kleju użyłeś ? ja mam pastę Victor Reinz ciekawe czy da radę. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-20, 20:27
|
|
|
Nie pamietam ale cos w tym stylu |
|
|
|
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-04-21, 09:53
|
|
|
Ja tą pastą posmarowałem powierzchnię przylegająca dekla do obudowy ale dalej nie pchałem pasty na gwint. Apophis, jak myślisz zdjąć jeszcze raz dekiel rozrządu czy wykręcić śrubę odtłuścić i w środku jakoś śrubokrętem i szmatką odtłuścić i posmarować ? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-21, 10:03
|
|
|
Ja bym spróbował prostszej metody jak nie uda sie trza bedzie dłubać. Jeszcze zapytałem kumpla to mówił że dawalismy tam jakiś klej średniej mocy do gwintów |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-21, 10:08
|
|
|
Słuchaj, masz szczeliwa do gwintów dostępne. Szczególnie dobre jest szczeliwo do gwintów wurtha (średnie). To jest typowy beztlenowiec. Jest to super sprawa. Ja na to wkretki do gazu uszczelniam. Kosztuje to kilka dyszek ale efekty u mnie są super. Jak tym posmarujesz to będzie elegancko - tylko musisz otwór najpierw oczyścić no i oczywiscie po zamontowaniu tego dac szczeliwie wyschnąć (minimum 24 godziny). Na bank będziesz wtedy zadowolony. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-21, 10:21
|
|
|
Oooo własnie to miałem też uzywane |
|
|
|
|
|
|
|
daniel3262
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: Audi A8 D3
Wiek: 29 Dołączył: 09 Gru 2015 Posty: 70 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 2016-04-21, 20:22
|
|
|
Bugalon, Dekiel od rozrządu ściągnąć czy spróbować wyczyścić bez ściągania ? Bo mniej pracy by było bez sciagania,i teraz męczy mnie jak to zrobić aby był spokój. |
|
|
|
|
|