Autor |
Wiadomość |
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-02-18, 11:40 [D2 96 4.2PB/LPG
] zrzuca bieg z szarpnięciem
|
|
|
witam , moja skrzynia 4hp24a cml jak dojeżdzam do skrzyżowania zrzuca z 3 na 2 z dosyc mocnym szarpnięciem a przy maksymalnym rozpędzaniu przy 200 km/h w momencie zmiany z 3 na 4 bieg również jest szarpnięcie . Co może to powodować, błędów nie ma . |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-18, 17:41
|
|
|
Czy na TIP jest to samo? Dojeżdżasz do skrzyżowania, hamujesz i w granicach 30 km/h skrzynia zrzuca bieg z 3 na 2. Spróbuj to zrobić na TIP ale przy większej prędkości około 40 może 50 i czy też wystąpi szarpnięcie.
Podczas spokojnej jazdy przy wrzucaniu z 3 na 4 masz szarpnięcie?
Wykonaj taki manewr że kiedy wyczujesz że skrzynia chce wrzucić już 4 bieg delikatnie dodaj gazu, dosłownie ciutke. I czy szarpnięcie wystąpi czy nie?
Najprawdopodobniej będzie to wina luzy w zawieszenia układu napędowego. Poduszka, podpora, luzy w zawieszeniu. Sprawdź dokładnie poduszki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
chicken20091986
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Hubert
Jeżdzę: D3
Wiek: 38 Dołączył: 30 Sty 2013 Posty: 616 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2014-02-18, 18:07
|
|
|
na tipie jest podobnie też szarpie przy zrzucaniu biegu, jak normalnie rozpędzam auto to 4 wchodzi spokojnie jak by na 2 razy słuchając obciążenia silnika. Przy większej prędkości na tipie tego nie ma , olej był zmieniany ok. 6mc temu , nie sprawdzałem stanu oleju i nie sprawdzałem luzów , ale tak jak piszesz z tymi luzami to może i to , tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp. |
_________________ http://www.fotosik.pl/pok...fd47c6330c.html
|
|
|
|
|
|
|
|
beyer28
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 14 Sie 2013 Posty: 871 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2014-02-18, 20:08
|
|
|
chicken20091986 napisał/a: | tylny dyfer się odzywa przy zmianie z D na R itp. |
W jaki sposób to się uwidacznia?poprzez te szarpnięcia?czy podejrzane dźwięki? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-02-19, 00:19
|
|
|
Lewarkiem operujesz pomału czy szybko i raptownie? Podejrzewam że gdy pomału zmienisz bieg z D na R to nie będzie słychać uderzenia. Spróbuj zmieniać spokojnie. Nie jednym ruchem tylko przechodząc pomału z D na N i potem na R i zobacz czy szarpnie ( uderzy ) czy lekko ruszy budą. Delikatne przejście powinno być czuć aby to nie było Jebut.
Jeśli będzie tak jak piszę to stawiam na luzy |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-02-19, 07:27
|
|
|
albo za wysokie obroty motoru |
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-19, 09:30
|
|
|
u mnie jest podobnie,a zwłaszcza wystepuje mocne szarpnięcie z P na R albo D jak silnik zimny.byłem u mechesa który zajmuje sie skrzyniami i powiedział że w dużej mierze odpowiadaja za to jakies zaworki w skrzyni co puszczaja olej,wystarczy ja wymienić i podobno będzie ok.koszt ok.600-700 zeta. |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-20, 10:19
|
|
|
ale myślisz,że to może byc wina tych zaworków czy może szukać problemu gdzie indziej? |
|
|
|
|
|
|
|
Hjeniu
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: d2
Pomógł: 6 razy Dołączył: 23 Gru 2013 Posty: 105 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2014-02-20, 21:09
|
|
|
gacuś napisał/a: | ale myślisz,że to może byc wina tych zaworków czy może szukać problemu gdzie indziej? |
tak |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2014-02-21, 09:13
|
|
|
Powiem tak; moje problemy ze skrzynia zaczęły się od innych objawów ale pod koniec jej żywota też zaczęła stukać przy wrzucaniu na R .po rozmontowaniu całej skrzyni okazało się że ostatni kosz rozsypał się na wałku , ale do czego dążę - jak obejrzałem płytę sterującą to jeden z kanałów był praktycznie zabity opiłkami alu czuję że to tez miało jakiś wpływ na pracę a w konsekwencji na awarie . |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
gacuś
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8
Dołączył: 27 Gru 2013 Posty: 201 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-02-21, 10:25
|
|
|
czyli trzeba jak najszybciej sie tym zająć,żeby w konsekwencji uniknąć roboty całej skrzyni. |
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
|
|
|
|
|
|
|
tomek808
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: tomek
Jeżdzę: lexus is300sc ,saab cabrio
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 26 Mar 2013 Posty: 176 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 2014-02-21, 12:58
|
|
|
do wymiany zaworków trzeba demontować skrzynie ? |
|
|
|
|
|