Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro  
Autor Wiadomość
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-03-07, 19:24   [D3 04 4.2MPI ] Ile nas kosztuje napęd quattro

Ile nas tak naprawdę kosztuje napęd quattro?
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania więcej,czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.
Nie wiem czy ktoś z Was jeździł Subaru Imprezą,tam jest niesamowity przełącznik regulujący stosunek napędu ;przód/tył.
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin
Wysłany: 2014-03-07, 22:00   Re: Ile nas kosztuje napęd Quattro

skipper napisał/a:
Czy nie lepiej wybrać napęd tylko na przód,lub tylko na tył?

Nie.
skipper napisał/a:
Z moich spostrzeżeń wynika że quattro kosztuje ok.1-1.5L spalania

Zgadza sie, ale malo mnie to interesuje przy srednim spalaniu 15l
skipper napisał/a:
czy to warto w stosunku rocznym,sam nie wiem,
są chwile że naprawdę warto,natomiast jest wiele chwil w życiu codziennym w którym quattro jest nie potrzebne.

Warto, nie raz ratowalo mi dupe. Nawet jakby mialo raz na rok. A, ze mieszkam w terenie gorzystym, tym bardziej.
skipper napisał/a:
Nie wiem dlaczego Audi nie wprowadza tego rozwiązania,swego czasu jako auto zastępcze dostałem Subaru Imprezę,jak pojeździłem min. po parkingu szutrowym i pobawiłem się przełącznikiem napędu to zobaczyłem co to za bayer, generalnie super,można się bawić napędem,my takiej opcji nie mamy.

Do jakis malych Sek, czy RSów ok, ale do A8 ? Po co ?
_________________
Black Cars Matters
Ostatnio zmieniony przez dice111 2014-03-07, 22:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-07, 22:00   

Marek ;) przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę ;) Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-03-07, 22:47   

ernesto napisał/a:
Marek ;) przydaje się tylko tego się nie odczuwa w codziennym użytkowaniu.
To była moja pierwsza zima z Q i nawet jak każdy stał czy się grzebał to z Q idziesz do przodu. Pewność w prowadzeniu, wiadomo nie jest to 50/50 ale daje radę ;) Osobiście nie zmienił bym już na ośkę nawet kosztem tych około 2l na setkę ;)

Ernesto
Jeździłeś Subaru?
Napęd Quattro znam już od 10 lat,nie twierdzę że Subaru jest lepsze,(jest podobne) natomiast ma coś co nie ma Audi.
Technologia idzie do przodu ,może w Audi trzeba coś ulepszyć,
Szefowie Audi dajcie nam możliwość regulacji siły rozkładu napędu,to jest rewelacja,widziałem na Automianiaku jak były "Stig" się tym bawił!
Oglądnij sobie na Top Gear pojedynek BMW M3 -Audi RS5
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-03-07, 23:50   

Marek miałem przyjemność jeździć Imprezą Lancerem i troszkę poszaleć nimi ale starszymi typami, nie nowymi. Fakt napędy są inne ale to z kolei są auta z rodu rajdowego ;) no a z drugiej strony Q zaczynało swoją historię w rajdach
Wydaje mi się że rozkład mocy 50/50 byłby dobrym rozwiązaniem. Tylko czy nie wpływało by to na trakcje bardzo. W subaru jest lekki silnik u nas jest ciężka V-ka i może w ten sposób chcieli zapobiec wylatywania przodem.
Sądzę że audi nie pudzie w kierunku by kierowca miał możliwość ingerencji w rozkład mocy na poszczególne osie indywidualnie od potrzeb użytkownika.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-07, 23:51   

Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-07, 23:54   

Tu piekna rozpiska, rozwiazan napedow, ich wad i zalet (tabelka na dole):
http://www.wojdas.24x7.pl/naped.html
 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-03-08, 00:16   

Korton napisał/a:
Piszac o przelaczniku w imprezie, masz pewnie na mysli DCCD i tylko zmienia stopien spiecia (propocji) napedu przod/tyl i tez z tego powodu wiecej spala. Ten wlacznik nie odlaczy ci napedu z jednej oski (to nie haldex). Poza tym DCCD jest dostepne w topowych imprezach STI, w zwyklej czy WRX brak. Podobny bajer ma tez EVO, tam masz do wyboru rodzaj nawierzchni. Quattro z toresenem jest zaliczany do scislej czolowki napedow na 4 kola. Rozwiazanie subaru tez ma swoje wady.

Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-08, 11:41   

skipper napisał/a:

Dostałem auto z wypożyczalni żadne cudo model 2007(ponoć brzydki) z suwakiem koło lewarka,po lewej stronie.
Na Subaru się nie znam i te auta nie robią na mnie wrażenia.


To napewno nie miales tam zmiany rozdzialu napedu, w wersji wolnossacej mogl byc reduktor, lub ustawienia skrzyny/auta sport #, zwykla itp
 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-03-08, 17:01   

Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.

2bih.jpg
Plik ściągnięto 6332 raz(y) 37,24 KB

_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-03-08, 17:30   

skipper napisał/a:
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.


W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem.
 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-03-08, 18:19   

labas napisał/a:
skipper napisał/a:
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.


W moim pojeździe spada o 2 litry, napęd jest na tył a przód włączam lub wyłączam przyciskiem.

Z ciekawości co to za auto?
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
labas 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: A8 , A6
Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 610
Skąd: Pieniny
Wysłany: 2014-03-08, 18:33   

skipper napisał/a:
Z ciekawości co to za auto?


Zgadnij :P :D
 
 
skipper 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic-F1
Zasilanie: PB
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 D3.Pływam;Wellcraft Cruiser
Dołączył: 05 Wrz 2010
Posty: 110
Skąd: Małopolska i Mazury
Wysłany: 2014-03-08, 18:36   

labas napisał/a:
skipper napisał/a:
Z ciekawości co to za auto?


Zgadnij :P :D

Nie mam pojęcia.
_________________
Tylko A8 i Jachty Motorowe.
 
 
Korton 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: a8 d3
Pomógł: 2 razy
Wiek: 47
Dołączył: 20 Sie 2013
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-03-08, 18:47   

skipper napisał/a:
Dźwignia wygląda jak na zdjęciu(obok hamulca ręcznego) i rzeczywiście działa,ja nie neguje napędu quattro,ale sądzę że Subaru też ma niezły napęd.
Ciekaw jestem ,jak pisze kolega powyżej czy po przestawieniu na jedną oś spada spalanie.


Tj dzwignia reduktora, w subaru nie ma przestawiania napedu na jedna os. Dziwne, ze nie odczules, ze cos sie biegi skrocily :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.