Autor |
Wiadomość |
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2014-12-31, 12:07 [D2 94 4.2PB/LPG
] Szarpiąca skrzynia 4hp24
|
|
|
Witam jestem od niedawna na tym forum mam mały problem ze skrzynią w swojej a8 jest to skrzynia 4 biegowa mianowicie auto jeździ dobrze wszystkie biegi pracują prawidłowo tylko czasami jak jadę to potrafi szarpnąć przy zmianie z 3 na 4 i gdy nap dojedzam do skrzyżowania to przy redukcji też trochę pyknie nie pojawia się to zawsze ale czasami olej był wymieniany 60tyś temu jest to moje pierwsze auto z automatem i nie wiem czy to jest jakaś poważna usterka że się skrzynia wyspie czy z tym można dalej użytkować auto i czy wymieniać olej w niej? bo naczytałem się wiele tematów na temat że po wymianie się wyspała pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-31, 12:13
|
|
|
Jeżeli olej był już w niej wymieniany to ja bym wymieniał i jeżeli już jest nalatane 60tyś to bym go wymienił. Przyczyna może być spowodowana olejem lub jego brakiem.. |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-31, 14:38
|
|
|
Może być to wina oleju ale bardziej obstawiał bym rozjazdy mapy przez LPG.
Ogólnie te skrzynie nie słyną z łagodnej zmiany biegów odczuwa się to przy delikatnej jeździe.
Jak masz 60tys to trzeba by było olej wymienić oczywiście z filterkiem.
Wymień olej odepnij akumulatora i polataj troszke na samym Pb .
Zrób też adaptację
http://www.a8team.pl/d2-9...acja-vt7293.htm |
_________________
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2014-12-31, 15:03
|
|
|
Valvoline atf dexron iii taki był olej wymieniany w skrzyni 62tyś temu w 2008 roku bez filtra sprawdzałem tą śrubkę na boku misy co jest to olej jest ulewa się jak odkrecam.A do skrzyni ile oleju wchodzi?i czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić i samej firmy olej wlać co był zalany. Trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie. |
|
|
|
|
|
|
|
Łukasz10
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 05 Lut 2014 Posty: 35 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-12-31, 15:28
|
|
|
Ja bym bardziej wolał zalać taki olej MOBIL ATF LT 71141 |
_________________ Łukasz10 |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-31, 15:44
|
|
|
Kuba123 napisał/a: | ...czy to jest jakaś skomplikowana operacja czy samemu też sobie można poradzić...trochę nie rozumiem powymianie oleju odłączyć akumulator podłączyć i tą adaptacje zrobić i polatać na benzynie. |
jesli masz tylko podnosnik lub kanal, albo masz ogolnie gdzie to zrobic, to nic prostszego... odkrecasz miche, zlewasz olej zalewasz nowy....jezdzisz na tym ok. 500-800km...znow zlewasz olej, wywalasz stary filrt, zakladasz nowy, zalewasz nowy olej...tyle a no i o uszczelce zapomniec nie mozna chyba ze chcesz to mozna na paste uszczelniajaca np. REINZa
ja tam zrobilem i po wymianie oleju nie robilem zadnej adaptacji <niewiem> skrzynka chodzi juz dwa lata do wymiany przez najmniejszego problemu
olej...tak jak kolega Łukasz10 napisal : MOBIL ATF LT 71141
tu jest wszystko na temat wymiany
http://www.a8team.pl/all-...ju-atf-vt76.htm |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2014-12-31, 16:44
|
|
|
Za pierwszym razem nie zmieniać filtra tylko olej a misę trzeba zdejmować do oleju czy starczy tylko ta śrubka co jest na dole na imbus a dopiero za drugim zmienić filtr i oleju ile tam wchodzi bo czytałem że 3.5 albo 9 litrów sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2014-12-31, 17:21
|
|
|
tzn...nie trzeba sciagac michy za pierwszym razem. Ja odkrecilem bo bylem oczywiscie ciekaw jak to tam wyglada, wszystko wyczyscilem i dopiero zalozylem i wlalem....
Oleju weszlo mi przy drugiej wymiania ok. 6-7 litrow....nie wiem jak to bedzie w skrzyniach 4HP...
Kuba123 napisał/a: | sory że głupio pytam oto ale chce dokładnie wiedzieć |
lepiej zawsze pytac niz potem glupoty robic
pocztaj sobie temat ktory wyzej zalaczylem tam jest wszystko krok po kroku, szczegolnie :
SAMODZIELNA WYMIANA FILTRA I OLEJU ATF W SKRZYNI BIEGÓW
nie ma niestety zdjec (narazie ) ale wystarczy troche wyobraźni <okioki> |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-12-31, 19:17
|
|
|
Jako posiadacz takowej mogę potwierdzić że nie bedzie malinki i bedzie czuć a czasem nawet cos mocniej. Jak była serwisowana to duży + więc po 60tyś wymiana statyczna i jeżeli olej bedzie w miare klarowny a filterek nie zasyfiony to kolejna za 30tyś tez statyczna jak bedzie mocno zasyfione to za 1000km kolejna i ewentualnie za kolejny 1000jeszcze jedna już bez filtra.
Olej ATFIII sam taki mam.
CO do samej pracy sprawdź wszelkie błedy w silniku i wyeliminuj bo bedzie szarpała.
Adaptacji w 4biegowej raczej nie ma. Jedynie przy LPG jak nie robiłeś nic od dawna to odepnij aku na ok 30minut i zrób 200km na samej PB stylem mieszanym i najlepiej pół na pół miasto trasa(nie musi to być odrazu)
Po prostu wyłącz gaz i sobie używaj autka jak zawsze. |
|
|
|
|
|
|
|
Kuba123
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 d2
Wiek: 30 Dołączył: 31 Gru 2014 Posty: 41 Skąd: Morąg
|
Wysłany: 2015-01-01, 01:13
|
|
|
To wszystko rozumiem a czy jak bende nalewał nowy olej to silnik musi pracować a druga osoba ruszać wajchą od biegów bo też takie coś czytałem to jest chyba niedobre dla skrzyni jak pracuje nawet na chwile na sucho. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-01, 09:21
|
|
|
Gdzie cokolwiek uruchamiać bez oleju <jezu> Kuba123, czy Ty w ogóle spojrzałeś temat który Ci podesłałem kilka postów temu ? Przeczytaj ETAP 4 - napełnianie skrzyni olejem...wszystko jest krok po kroku |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-01, 13:23
|
|
|
Kuba123, Nie zaszkodzi baczne sprawdzenie elementów gumowych, czyli: poduszki silnika, skrzyni, tuleje sanek ( ławy silnika i tylnego zawieszenia ) Jeżeli powstał jakiś luz to może też powodować takie uderzenia. Już widziałem jeden przypadek jak ktoś walczył z biciem i uderzeniami a okazało się że zespół napędowy trzymał się auta praktycznie ledwo co i miał przemieszczenia względem przyspieszania czy hamowania. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-01-01, 13:51
|
|
|
objawy takiego stukiania moga miec cholernie duzo przyczyn, w wiekszosci przypadkow ciezkich do zdjagnozowania od razu...stan / kondycja silnika + uklady zasilania PB i LPG maja ogromny wplyw na prace ASB.
Ja u siebie wymienilem zawiszenie przod + tyl, zregenerowalem wal (nowe przeguby + podpora) wymienilem przeguby wewnetrzne przednie, przednie pduszki silnika az w koncu po wymianie przeplywomierza ASB pracuje praktycznie niewyczuwalnie ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-01, 18:36
|
|
|
To prawda. Ostatnio walcze z róznymi popierdólkami elektrycznymi w silniku i jak uda mi sie wcelować w lepsze parametry to silniczek chodzi bez najmniejszej wibracji i tak samo skrzynia. Jak tylko jednak cos mu przykichnie to odrazu czuc to tez po pracy ASB. |
|
|
|
|
|