Autor |
Wiadomość |
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-01-22, 19:03 [D2 97 4.2PB/LPG
] Problem z ECU - prwdopodobnie.
|
|
|
Witam serdecznie. Praktycznie od początku posiadania mojej A8 mam problem z wibrowaniem poszarpywaniem czy nie wiem jak to zjawisko nazwać. Podczas powolnego przyśpieszania samochód "kangurzy".
Po kolei:
Najpierw podejrzenie padło na skrzynie: regeneracja sprzęgła, podmiany sterownika skrzyni - nie pomogło.
Potem silnik : wymiana świec, wymiana fajek na nowe, podmiana cewek zapłonowych na działające (od brata - u niego nie szarpie), podmiana modułów zapłonowych - nie pomogło.
Sprawdzenie układu jezdnego wał, przeguby itd - wszystko ok.
I w końcu ECU. Wykręciłem, zaglądam do środka, a tam po pierwsze Widać że był chip tuning w niemczech. Jest naklejka firmy z datą i widać że jeden czip był podmieniany. Poza tym jedna z końcówek mocy była wymieniana i nie wiem czy na dobry zamiennik bo nóżki tranzystora takie jakby "zarumienione". Wszystko wskazuje na to że przyczyną szarpania będzie ECU.
Dodam że nie ma błędów w ECU.
I teraz pytanie do Was . Gdzie w okolicy Wrocławia albo Opola jest jakiś dobry fachowiec od elektroniki i ECU? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 19:08
|
|
|
Chcesz wykluczyć ECu to je podmień na sprawne i zobaczysz. Tylko bez immo by było. |
|
|
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-22, 19:38
|
|
|
zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.
Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-01-22, 21:04
|
|
|
Apophis napisał/a: | Chcesz wykluczyć ECu to je podmień na sprawne i zobaczysz. Tylko bez immo by było. |
Dawno bym to zrobił , gdybym taki komputer posiadał. Niestety nie posiadam. Komputer o takim samym numerze części kosztuje około 300zł bez imo około 600zł. Komputery o takim samym numerze ale innej literce na końcu kosztuje 150zł - można by zaryzykować ale o co chodzi z tymi literkami? Ja mam 4d0 907 557 P (chodzi o te P na końcu). |
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-01-22, 21:05
|
|
|
michalwruszak napisał/a: | Przepływomierz był sprawdzany ? Robione były logi dynamiczne ? |
Przepływomierz sprawdzany na kompie - chodzi o odczyty dynamiczne. |
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 2015-01-22, 21:08
|
|
|
ernesto napisał/a: | zaba113, na początek, podpinaj kompa i czytaj błędy. Sondy były sprawdzane ? Miałem identyczne objawy jak rozłączył się zielony przewód przy sondzie.
Nie zaprowadzaj do mechaników bo oni wykonają usługę którą im zlecisz a czy będzie to usługa mająca na celu naprawienie w tym konkretnym przypadku to ich nie interesuje. Biorą kasę, co miało być zrobione to zrobiliśmy i do widzenia.
Podpinaj kompa, czytaj błędy i wklejaj je tutaj. Coś poradzimy, nie jesteś sam przecież. |
Jutro podepnę pod kompa i jeżeli będą jakieś błędy to je wkleję, ale zazwyczaj nie było. Jeśli chodzi o sondy to sprawdzałem na kompie i odczyty były takie same jak u brata, więc chyba są ok. |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-22, 21:11
|
|
|
Immo się nie przejmuj, to można vagiem w 30s zaadaptować. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
zaba113
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Waldek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 44 Dołączył: 22 Sty 2015 Posty: 20 Skąd: Brzeg
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 22:09
|
|
|
gtfan napisał/a: | Immo się nie przejmuj, to można vagiem w 30s zaadaptować. |
W przedlifcie chyba nie. |
|
|
|
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 22:34
|
|
|
Wlasnie w przedlifcie. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 22:37
|
|
|
Puszka megamos nie ma mozliwości zmiany zawartości eproma przez kabel. Trza grzebać w pamięci i albo dopisać albo off. Najszybciej to wymiana sterownika na ten z zezaktywowanym immo. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-22, 22:58
|
|
|
Nic w epromie nie trzeba zmieniac. W przedlifcie wystarczy adaptacja nowego Ecu do immo.
Wchodzisz vagiem w immobilizer -> adaptation -> kanał 00 -> read (nic nie zmieniasz) -> write i tyle.
W polifcie się tak nie da, bo trzeba jeszcze pin z aso mieć.
Oba są od ABZ-ta ze skrzynią 5HP. Ten z końcówką K był montowany od numeru VIN 4D-V-000001 do 4D-V-010000 (07.1996 - 04.1997), a z końcówką P on numeru 4D-V-010001 dalej. Różnią się pewnie oprogramowaniem trochę. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-22, 23:38
|
|
|
gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...
A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-01-23, 00:02
|
|
|
Apophis napisał/a: | gtfan, No nieco inne info mam na temat immo bo niedługo bede sie zajmował swoim sterownikiem stad zbierałem informacje. I moja wiedza że kabelek i wsio została obalona...
|
To co wyżej pisałem jest 100% pewne dla przedlifta - robiłem u siebie.
Apophis napisał/a: | gtfan
A przy okazji serownik z 5hp nie bedzie grał z 4 hp nawet jesli ten sam ABZ jest? |
Nie wiem, aż tak nie kombinowałem, ale raczej to nie zadziała. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|